wat een reactie's. ik ga er ook niet eens op in. dit is mijn mening, en om die triest te noemen moet je zelf weten. ik denk dat als je hier op door gaat je het toch nooit eens word. en wat zogelukkig al zei, respecteer elkaars mening.
Ik ga ook niks meer zeggen, wordt toch alleen maar verkeerd begrepen als je een beetje opkomt of tenminste het een beetje probeert te begrijpen waarom cafeetjes het rookverbod negeren! Succes allemaal met leuk zwanger zijn!
mee eens! de reden dat die kleine cafeetjes kapot gaan door het niet rokers beleid is omdat andere cafe's zich niks van de wet aantrekken en mensen nog gewoon laten roken, tuurlijk gaat dan iedereen daar naartoe maar dat houdt wel op als iedereen zich aan de wet houdt! dan gaat het weer om gezelligheid en niet om "waar kan ik nog wegkomen met roken?" ik was blij dat ik weer uit kon maar nu er weer langzamerhand overal gerookt "mag" worden is het voor mij weer uitpluizen waar ik nog wel naartoe kan, dat probleem heb ik ook als ik niet zwanger ben
Ik mag mij best verweren als men mij beticht van "gemeen verlinken", dat zijn negatieve bewoordingen! Ten eerste ben ik niet gemeen, ten tweede ben ik nog niet in een kroeg geweest waar gerookt werd en dat zal wsl ook niet gebeuren, want nogmaals: ik kom d'r niet! Nee, ik "doe" praten met de buurman waarvan de hond op straat poept, zoals je kan lezen, daar heb ik geen politie bij nodig hoor! Over het uit zijn verband rukken van woorden gesproken! Ik ben d'r nu echt klaar mee, het rookbeleid wordt gelukkig toch niet veranderd! Ik ga lekker verder met leuk EN gezond zwanger zijn, ook in de horeca!
ik wil trouwens nog 1 ding erover kwijt. het gaat niet alleen om het zwanger zijn dat ik melding heb gemaakt. ik heb ook problemen met m'n longen, als ik in een cafe of wat dan ook heb gezeten loop de dagen erna enorm te hoesten en heb ik pijn. en hoe denk je dat het is voor anderen met longproblemen of astma of iets, die denken dan oh lekker weer eens uitgaan maar zodra ze een kroeg binnen lopen en er word gerookt moeten ze weer weg.
die ene keer kan geen kwaad hoor en het is nou eenmaal gebeurd, je kunt het niet meer terugdraaien dus niet meer aan denken en genieten van je zwangerschap!
Je zal wel gelijk hebben, en ik kan er idd nu niks meer aan doen.. Genieten doe ik zeker, dankje, jij/jullie ook trouwens Tijd om deze topic te sluiten denk ik, of er moeten nog meer mensen hun stoom even willen uitblazen?
Jeetje meiden dat jullie dat echt gaan verlinken! Dat doe je toch niet? Het zal wel aan mij liggen maar ik heb echt iets tegen mensen die andere verlinken, als je het irritant vind moet je er daar wat van zeggen maar ik durf te wedden dat jullie dat weer niet doen. Die eigenaren van die "tenten" werken keihard om hun hoofd boven water te halen. Mijn man werkt ook in de horeca en daar komt echt nog maar de helft van de mensen als voor het rookverbod. Ik ben op zich niet voor of tegen het rookverbod, ik vind het zelf heerlijk dat er niet gerookt mag worden nu ik zwanger ben en zelf ook niet meer rook maar aan de andere kant, laat andere gewoon hun gang gaan. Als ik me er echt aan stoor ga ik zelf wel ergens anders zitten.
o en dat er minder mensen komen komt echt niet door dat je ergens anders wel mag roken. De rokers hebben geen zin om in de kou te staan en blijven thuis. Als ik nu nog zou roken zou ik ook niet naar de kroeg gaan als ik in de kou moest staan. Bleef ik liever thuis.
Hey... heb niet heel het topic doorgelezen hoor.... maar even over horeca en roken... dat er in restaurants niet gerookt mag worden.... ok... maar in kroegen (het algehele verbod) vind ik het wel erg vreemd hoor.... Waarom dan niet WEL en NIET rokers kroegen maken...dat eigenaren/ mensen zelf kunnen kiezen.... Verder heb ik al van verschillende mensen gehoord, dat sinds er niet meer gerookt mag worden in kroegen... De kroegen ruiken naar zweet, kots en zeik..... Nee rooklucht is ook niet alles.... maar van zweet, kots en zeik ga ik gegarandeerd over me nek! ale: TS Een keertje lijkt me echt geen kwaad kunnen... niet druk over maken... dat is sowieso niet goed voor de kleine..!
Ik rook zelf ook niet meer sindas dat ik zwanger ben. Toen ik net zwanger was mocht je overal nog roken en zijn we nog gewoon lekker wezen stappen etc. Heb tot aan vorige week ook gewoon bij rokende collega's gestaan. Er zijn zoveel gassen die slecht voor je zijn maar ook inademt, En elke avond hebben wij een wierookje aan. Ben niet gelijk heel bang dat ik een ongezond kindje krijg.
en zo kunnen we erover blijven door discussieren, eens zullen we het toch niet worden. en om het uit de wereld te helpen, ik heb meteen mn mond open getrokken over het roken maar tja net zoals hier werden we het niet eens.
Hoi Guppy, maak je je niet druk. Van die ene keer zal je baby niets krijgen hoor. Zo'n vaart zal het heus niet lopen. 9 maanden zwanger zijn is lang en de kans is groot dat je in die 9 maande ergens komt waar gerookt wordt. Je kunt natuurlijk voor kiezen om maar alles te vermijden, maar dat zou ik zelf overdreven vinden.
Ja vind ik ook.... En eigenlijk vind ik dat met zoveel dingen in de zwangerschap.... ook met het eten enzo... gewoon veel dingen met "mate" (behalve dat wat dan echt op het "verboden lijstje" staat dan....) Stress is ook niet goed voor de kleine... dus niet overal druk om maken... nee gewoon genieten...! We zijn happy.... we krijgen een baby!
Als niemand zou roken, zou er geen probleem zijn. Misschien moeten rokers eens naar zichzelf kijken en ophouden om andere mensen lastig te vallen met die vieze stinklucht. Dat rookverbod is er echt niet alleen in Nederland, maar alleen hier wordt er een groot drama van gemaakt. Zo ik heb mijn hart ook kunnen luchten En schade zal je baby er echt niet van oplopen door die ene keer Relaxed!