naar opvang

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baard, 24 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baard

baard Actief lid

9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo allemaal

woensdag moet ik weer gaan werken.
    maar een dingetje.
    hoe ging dat bij jullie kindjes de eerste dagen bij de opvang.
    marissa gaat naar een gastouder.
    thuis slaapt ze savonds en snachts heel goed, overdag meestal ook.
    maar ze kan niet slapen in de wagen of ergenst anders.
    bij mijn moeder slaapt ze redelijk in het camping bedje.
    maar als we ergenst anders heen gaan niet.
    daarom maak ik me zon zorgen om haar weg te brengen?
    hoe ging dat bij jullie?

gr deb

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hebben het gewoon aan het kdv overgelaten en n u nog de ene keer slaapt teun wel goed en de andere keer niet of hooguit een half uurtje
    hij haalt het dan snachts lekker in..
    niet teveel ongerust maken en anders gewoon halve wegen de dag ff bellen om t ehoren hoe het gaat
    gewoon over je heen laten komen..je hebtgeen keus en je hebt met een goed gevoel voor dit gastoudergezin gekozen toch?

suc6 woensdag op je 1e werkdag.....

3. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik denk inderdaad dat je er weinig mee kan.

Als je gaat werken komt die zorg dus inderdaad voor rekening van iemand anders. Mocht dit niet goed gaan, dan hoor je dit vanzelf. Er is vast overal een oplossing voor.

Onze kleine gaat 5 november voor het eerst naar het kinderdagverblijf.
    Spannend.

Gr. Danielle

4. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Onze dochter gaat 3x per week zoiets naar het kidnerdagverblijf sinds ze 9 weken is. Eerst kon ik het neit vinden emt de begeleiders. Ze gaven niet die individuele aandacht die ik kong even. Bij binnekomst van een ander kindje stopten ze even met voeding geven (en dan at Myrthe neit meer verder) of de vaste dutjes-uren (Myrthe slaapt na een jaar ook 's morgens nog, maar op de creche kan dit pas na het middageten, waardoor ze tijdens haar patatjes in slaap valt).

Ze komt doodmoe thuis maar is telkens weer dolblij terug te keren om met de kindjes te spelen. En net daarom vindt ik het belangrijk dat ze toch naar daar gaat ondanks dat familie-opvang bij ons ook wel zou lukken. Daar is zit ze dan toch even tussen haar (vriendjes'. Echt de moeite waard. Wanneer ze dan 's avonds extra moe is, hebben mijn vriend en ik weer wat meer tijd voor elkaar en dat is ook leuk meegenomen!

Eerlijk gezegd ben ik er wel een harde in geweest! Werken moet nu eenmaal om een beetje aangenaam te kunnen spenderen!

Succces
    Kitty

5. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @kitty: vreemd dat je kind niet in de ochtend kan slapen :( Bij ons deden we 10 baby's om 10 uur en om 14 uur naar bed hadden ze allemaal nodig hoor. Tijd maak je toch?!

6. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Bij ons eten ze patatjes om 11u en gaan ze dan naar bed. Zo kunnen de begeleidsters rustig hun middagpauze nemen. Als ze 's ochtends een dutje doet, dan is dat ergens waar ze zelf een rustig plekje vind. Ik heb eht hier zeer moeilijk mee gehad, maar ja. Ik troost me met de gedachte dat ze niet zo vaak moet gaan en maar met halve dagjes.

Om 15u eten ze dan fruitpapa/fruit of yoghurt.

Ik merk wel dat bij begeleidsters die ik ken (doordat ik er vroeger mee op school zat) het plots weer wel eventjes kan om te dutten.

Tja, dan zal ze alleszins later goed voorbereid zijn op de peuterklas!

(ps, ik woon in België en heb al gemerkt dat het voedingsschema er hier heeeeelemaal anders uitzier)

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Eten de kinderen iedere dag patatjes?
    Of is dat in België iets anders dan in Nederland :D

8. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hoop toch dat het wat anders is als onze patatjes haha

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    Thijmen gaat sinds vorige week naar het kdv en zit in de babygroep en het gaat erg goed. Ze volgen gewoon zijn schema met eten en slapen. Net als thuis gaat hij vaak een uur na de voeding naar bed dan is hij moe en op het kdv doen ze dat ook. Ben zeer tevreden hoe het daar gaat, maar heb met hun ook al de ervaring met mijn eerste die nu in de peutergroep daar zit. Ze volgen eigenlijk het ritme van het kindje zelf

Deel Deze Pagina