wanneer aanvragen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mexico, 23 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexico

mexico Actief lid

2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Wanneer hebben jullie de kinderopvangtoeslag aangevraagd? En als je die proefberekening doet is dan het bedrag wat eruit komt dat je dat bedrag terug krijgt?

xxx

2. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je hebt in ieder geval het sofinummer van je kind nodig. Dat krijg je vanzelf. Misschien heb je die nu al. Via internet aanvragen is het gemakkelijkst. Ik vond dat het heel snel werd verwerkt - paar weken. De proefberekening klopte bij ons.

3. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Ik heb het zo snel mogelijk aangevraagd. Ik heb het via de computer gedaan met digID. Binnen 2 a 3 weken kreeg ik het eerste "voorschot". Het bedrag wat je te zien krijgt als je het elektronisch doet, ontvang je ook.

Liefs Tumtummetje

4. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Je moet uitgaan dat het ong 2 mnd duurt.Dat is wat ze zeggen.Dus niet te laat aanvragen.

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Willen jullie misschien uitleggen wat dat precies inhoudt?
    Wanneer krijg je een kindertoeslag?

6. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Dat krijg je als je bijvoorbeeld een kindje hebt die naar de creche gaat of een gastouderbureau. Of een opa, oma , andere familie die oppast en bij een gastouderbureau staat ingeschreven.

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Oh oeps, ik had het woordje 'opvang' er niet tussen gelezen :oops:

8. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

fay die kon vanaf 1 mei naar de creche en heb het dus in april aangevraagd en gezegd dat ze per 1 mei naar de creche ging!
    wij betalen iets van 226 en ontvangen 185 dus is een lekker bedrag!

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb de toeslag aangevraagd toen ik het contract van het kdv binnen had.
    Zo heb je het exacte aantal uren en de uurprijs bij de hand.

10. Dushi

Dushi Niet meer actief

Geregeld toen ik het Burger Service Nummer binnen had en dat is nog niet zo lang geleden.

Het uurtarief en aantal uren wist ik al. Ook had ik al een electronische handtekening. Het inkomen heb ik van de aangifteformulieren van 2006 geplukt en klaar was ik.

Vandeweek kreeg ik de bevestiging dat ze het juiste bedrag aan het kinderdagverblijf overmaken. Ik had ons rekeningnummer opgegeven, dus dit regelen ze zelf toch anders.

Onze kleine meid gaat 5 november voor het eerst naar het KDV, ben dus lekker op tijd.

Gr. Danielle

11. Suus81

Suus81 Actief lid

22 jun 2006
    265
    0
    0
    Wij hebben het een week of 4 geleden aangevraagd en nog geen week later krijgen we de papieren al.
    Van de week is de 1e teruggave al gestort voor een halve maand oktober.

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb de 14e aangevraagd en had het de 20e op mijn rekening staan.

13. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    wist het niet meer van de eerste maar zo te lezen gaat het nog redelijk snel
    mijn tweede zoontje gaat nu ook sinds half september maar had voor hem nog niet aangevraagd vanavond maar even doen dan gheghe

Deel Deze Pagina