Binnenkort gaan we op vakantie, mijn partner, dochter van drie jaar en ik. Wij moeten om 05:30 uur op schiphol zijn, voor een vliegreis van ongeveer 9 uur. Dit is onze eerste echte vakantie met zijn 3en. Nu ben ik aan het overwegen om een taxiservice te regelen naar Schiphol of gewoon de trein te nemen, we hebben dan de trein van ongeveer 04:00 uur nodig. Ik weet niet of dit handig is met een kind van 3 jaar rond dat tijdstip. Mijn schoonzus heeft aangeboden om ons te brengen, alleen wil ik niemand hiermee lastig vallen. Het is gewoon een rottijd om iemand op dat tijdstip te vragen ons naar het vliegveld te brengen. De goedkoopste tarief met de taxi wat ik heb kunnen vinden is 52 euro (alleen brengen naar schiphol). Ik vind dit best duur. Als we met de trein gaan zijn we minder dan 10 euro p.p. kwijt voor een enkelreis. Wat denken jullie?
Ik weet niet waar je vandaan moet komen? Hier zou ik voor de taxi kiezen. Lijkt mij minder stress. (al had mijn moeder laatst dat ze niet opgehaald werd door de taxi, terwijl ze dat wel besproken had)
Is zelf rijden een optie? Wij hebben nl in sept een reis naar Canada gemaakt en hebben zelf gereden naar Schiphol en de auto op P3 gezet, wij hebben voor comfort gekozen ipv goedkoop. Dit omdat Tim toen 9 maanden was. Vanaf P3 heb je een regelmatige busverbinding (reis van 10 min) naar de vertrekhal en de parkeerplaats is vooraf te reserveren. Succes met beslissen en een fijne vakantie!
hai hai Ik ken je verhaal. Wij gingen ook naar Curacao en moesten ook heel vroeg op schophol zijn en wisten ook niet hoe we daar konden komen. En er werdt ook aan ons aangeboden om gebracht te worden. Tis idd heel erg vroeg maar ik zal het echt doen als ik jou was. Niks beters dan met de auto zo vroeg met een kindje. Onze zoontje was toen net 12 maanden en we zouden ook met de trein,achteraf zijn we blij dat we gebracht werden door een kennis. Das zo veel relaxter, Je zit niet vroeg in de trein en koffers alles moet je dan mee sjouwen,om ook nog in het vliegtuig voor 9 uur vliegen,voor jullie vermoeiend maar zeker voor jullie kleine. Ik zal ;t maar toch overwegen met de auto te gaan hoor,en koop wat leuks voor haar ofzo voor haar hulp. WE zaten ook 10/9 uren in vliegtuig met die kleine man en daar moesthij ook ff stil zitten,als dat eerst vooraf ging in de trein dan wist ik niet waar we het hebben moesten. Auto kun je ff stoppen bij benzine pomp ofzo trein niet. ik hoop dat je eruit kan komen liefs loesmari
ik zou ook inderdaad ook het aanbod van je zus accepteren, scheelt veel stress. wij hebben een goede vriend van ons gevraagd om ons 5 uur in de ochtend naar Schiphol te brengen, wij wonen anderhalf uur rijden van schiphol dus we vroegen nogal wat, wij hebben een kado voor hem meegebracht en we hebben hem op onze beurt ook weer naar schiphol gebracht om 2 uur in de ochtend toen hij op huwelijksreis ging. ik begrijp dat je je bezwaard voelt maar waarschijnlijk heeft je zus het graag voor je over
Ik zou ook taxi nemen of met je zus. Ten eerste minder gesleep met bagage+de trein zit bomvol op dat tijdstip! Meeste diensten beginnen om 6:00 op Schiphol,ik heb er een jaar gewerkt,vandaar.
Toch gewoon je zus lastigvallen, Wij hebben ook al vaker mensen weggebracht. En zo erg is dat niet. Vaak ook wel even leuk.
Hey bedankt voor jullie reacties! Ik ben helemaal overtuigd en ben gelijk gaan bellen. We worden gebracht en het wordt met plezier gedaan, niet elke dag dat we naar schiphol moeten Groetjes
pas het bij jezelf af, ik denk dat jij je zus ook graag zou hebben weggebracht. en voor de terugreis als deze in de nacht valt zou je eventueel van tevoren de taxi kunnen regelen. zij staan dan klaar op het moment dat je naar buiten loopt, zo hoef je niet te wachten niks. tenzij je zus je natuurlijk ook ophaalt maar dat ligt er natuurlijk maar net aan of ze werkt en het tijdstip dat jullie terugkomen. veel plezier
Anders is park&fly misschien een optie. Je rijdt zelf naar bv. hoofddorp of aalsmeer, daar parkeer je je auto en een taxibusje zet je af bij de vertrekhal. Kost gemiddeld 6,00 per dag. Weet niet hoelang je gaat? Maar wij doen dat als we een klein weekje naar Ierland gaan en vinden het ideaal. (even googlen.)
P3 is echt een aanrader! 5 euro per 24uur! Wij hebben dat van de zomer ook gedaan en er rijdt elke 7 min een bus heen en weer.
We hebben geen auto meer, vorig jaar totalloss verklaard na een kettingbotsing. Maar ik zal voor de toekomst de P3 in me achterhoofd houden. Thanks
wij gaan in juli ook op vakantie naar ierland. met het vliegtuig en dan is de kleine 4,5 maand. we hebben natuurlijk behoorlijk wat spullen nodig dus ik ga ook iemand vragen of die ons met de auto wil brengen. maar het andere probleem is dan weer dan mn broertje en zn vriendin ook mee gaan. dus een normale auto zit dan al vol. dus dan moet de auto waarschijnlijk op schiphol blijven staan of we moeten 2 personen vragen of ze ons willen brengen met 2 auto's. dus zit nog ff in dubio.