Mijn dochter is ziek en al het drinken en eten komt er weer uit. Ze drinkt nu het liefst Zappie en eet kleine stukjes brok en biscuit, bouillon vind ze niet lekker. Wat is nog meer een aanrader?
Ik kreeg vroeger altijd vla met van die vruchtjes uit blik als ik ziek was. En kippensoep, beschuit en theekoekjes. Vond de vla altijd het lekkerste. Dat kreeg ik ook echt alleen maar als ik ziek was.
Als ze echt ziek zijn eten ze niets. Ik laat ze altijd eten waar ze zin in hebben. Zelf kreeg ik altijd een geraspt appeltje vroeger met een beetje kaneel en dan in de magnetron. Dat vinden de meisjes ook erg lekker als ze ziek zijn. Of een droge witte geroosterde boterham.
Die van mij ook niet, ze had zin in Veluwse brok ach het proberen waard. Nu hoop ik dat mijn zoontje niet ziek wordt want die begint te rennen als hij moet spugen. BRR krijg al spanningen in mijn buik als ik er aan denk dat hij ook ziek wordt.
Als ze dan al iets willen eten, mogen ze kiezen wat ik voor ze in huis haal. Vaak is dat appelmoes, aardbeienkwark van Mona, beschuitjes of crackertje met chocopasta, cup a soup.
Erg he? Wij hadden laatst allemaal buikgriep en de kots zat OVERAL. Ze kunnen nog niet echt gericht spugen, dus het vloog alle kanten op. Zo smerig.
Ons meisje is nu ziek en ze eet eerlijk gezegd niets. Vind het belangrijker dat ze drinkt. Ze krijgt sap... Maakt me nu niet uit wat ze drinkt, als ze maar drinkt....
Zeg dat net! Mijn dochter is ooit opgenomen wegens uitdroging toen had ze buikgriep. Anders drinken ze limonadesiroop, maar als ze ziek is wil ze Zappie.
Drinken wat ze maar willen drinken. Pakjes doen het hier heel goed Dus dan aan de wicky zero of optimel. En verder knijpfruit!
Drinken gewoon water, zeker als ze moeten spugen want dat spuugt toch het fijnst . Als ze weer wat gaan eten beginnen we vaak met knijpfruit, daarna meestal een beschuitje met vruchtenhagel. En perenijsjes. Bij echte buikgriep eerst even een paar uur niets eten en drinken, dab beginnen met elke uur een slokje water, opbouwend naar elk kwartier een slokje. Zo kan de maag tot rust komen maar krijgen ze toch iets binnen.
Ze krijgen dan wat ze willen en wat dat is verschilt. Ligt er ook helemaal aan waar ze precies last van hebben.
fruitijs, crackers, yogurtsoep met munt en veel brood er in(wordt als een pap) Munt helpt heel erg goed tegen buik klachten en diarre etc.
Knijpfruit, standaard als ze ziek zijn. Ik heb altijd een paar zakjes in de koelkast staan. Lekker fris, helpt ook goed tegen keelpijn. En als ze geen honger hebben gaat dit makkelijk naar binnen.
Verse kippenbouillon, witbrood, toetjes, waterijs. Bij buikgriep is alles al snel te veel, dan alleen verdunde bouillon, limonade als ze dat wil en zodra het beter gaat wat yoghurt.
Ligt eraan hoe ziek.. maar zoontje is begin van de week goed ziek geweest met spugen etc. Hij wou helemaal niks. Heb in zijn beker water gemengd met wat cassis die ik toevallig in de ijskast had staan. En dat met een rietje met kleine slokken laten drinken. Daarna toen hij aan de beterende hand was fruit en bouillon. Daarna geroosterd sneetje brood. Vanille vla had ik niet in huis anders had ik hem dat nog aangeboden, maar eigenlijk geeft hij zelf prima aan wat hij wel of niet wil.