Naar school - wat geef je mee?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door poema, 30 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Volgens mij wennen ze daar echt snel aan en dan eten ze helemaal niks anders meer... Hier wil ze 's avonds ook wel eens niet eten.. Tja, dan maar niet. Maar dus ook niet wat anders dan.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als een kind echt te dun is zou ik het geen pudding geven, maar fantomalt gaan toevoegen aan zijn eten. Zijn extra calorieën, maar daarbij leer je niet een verkeerd eetpatroon aan.

Als wij 's ochtends naar de kapper gaan en ze krijgen een snoepje, doe ik niet zo moeilijk trouwens. Die ene keer ' s ochtends een snoepje kan echt geen kwaad en ze weten heus wel dat ze het thuis echt niet krijgen.

En hier elke dag appel naar school ;). Tenzij de peren rijp zijn, dan wil ze vaak wel peer. Thuis eet ze wel eens kiwi of mandarijn. En soms ananas of banaan. Boeit me echt niet als ze elke dag appel naar school heeft, is toch niets ergs aan?

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ik vind het niet fijn en best eenzijdig. Ik wil dat ze ook andere fruitsoorten tenminste een paar keer proeven. Die eeuwige appel van ze pfffff hahahahahaa
    De manderijntjes gaan tot nu toe erg goed. Vanochtend na hun brood weer lekker opgegeten.

Het snoepje bij de kapper, hmm nee ik wil echt geen snoep in de ochtend.

4. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn dochter gaat sinds drie dagen naar school. Ze doen niet moeilijk over liga, dus de eerste dag kreeg ze een liga mee, tweede dag twee mandarijntjes en vandaag een banaan. En natuurlijk een beker drinken, appelsap of diksap.
    Ik ben echt niet moeilijk met snoepjes maar naar school vind ik het niet nodig. En school stelt t ook niet op prijs. Dus gewoon gezonde dingen mee naar school en na schooltijd een koekje of snoepje

5. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    @lennylen
    Ik zou graag brood geven ipv pudding maar hij krijgt brood niet weg. (11 weken te vroeg geboren) hij heeft door de koekjes leren kauwen maar we komen momenteel niet verder.
    \na zijn operatie volgende week wordt hij doorverwezen naar het eetteam.

ik hoop dat julie gelijk hebben en dat hij gewoon mee gaat doen.

@snoopy
    de dietiste raadde liever pudding dan fantomalt aan maar meestal krijgt hij volle kwark en yoghurt. pudding was van mij een slecht voorbeeld om te benoemen want dit krijgt hij maar af en toe

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@jongenmeisje: mja dat eetteam zal het wel weten he :)
    Komt vast goed!

Ik geef teouwens weinig mandarijnen mee naar school.
    Ze eet er maar eentje en met die kleine mandarijn tjes vind ik dat dus een beetje weinig :)

Deel Deze Pagina