Wie weet dit? Om 17u moet ik met onze vijfjarige dochter naar de spoedtandarts. ze heeft ontzettende kiespijn. Er is een kies verrot/afgebroken achter in haar mond. De laatste keer bij onze eigen tandarts was dit een gaatje en is het gevuld maar nu zie ik alleen maar een bruin gat met een stuk kies er af Ze heeft er veel pijn aan. Dochter is verzekerd op mijn pas en ik heb een basisverzekering met uitgebreide tandartsverzekering. Wat denken jullie: moeten we direct betalen en de rekening dan insturen, of wordt dit met de verzekering geregeld? Of is het niet verzekerd?
het is gewoon verzekerd hoor en waarschijnlijk stuurt hij de rekening gewoon door naar de eigen tandarts die dat verder afhandelt.
Hier is het bij de spoed wel gelijk contant betalen en dan zelf gaan declareren. Heel leuk als je geen geld in huis hebt kun je dus ook niet gaan ( arme buurmam vorige week)
Hier een poos geleden ook aan de hand gehad. Er werd gezegd aan de telefoon dat ik idd contant moest betalen, maar dit bleek helemaal niet zo te zijn. Misschien voor de zekerheid een zak met geld meenemen???
Bel even zou ik zeggen. Meestal is contant betalen en naderhand declareren maar misschien is dit niet zo bij kinderen omdat deze zowiezo tandarts verzekerd zijn
Er moet altijd contant betaald worden bij een spoedtandarts, heb je een keer anders meegemaakt dan heb je gewoon enorm veel mazzel gehad Hier is het zo: geen contant geld ook geen behandeling. Uiteraard kun je na afloop zelf de rekening declareren bij de verzekering Succes
Gelukkig wel geholpen door een spoedtandarts toen mijn zoon pijn had in zijn mond, want er was no way dat ik op dat moment kon betalen. Rekening was iets van 160 euro, en dat hadden wij gewoon niet. Kan me niet indenken dat een tandarts een kind met pijn laat lopen als je het echt niet kunt betalen.
Heb voor de zekerheid maar even geld gepind. 200 is hopelijk genoeg?? Bah, ik zit zo met een knoop in mijn maag. Denk dat de kies getrokken moet worden. Hij is echt verrot. En dat terwijl de tandarts het gaatje gevuld had.
Gelukkig dat scheelt inderdaad. Dan zou ik er toch rekening meehouden dat de kies getrokken gaat worden, mits deze echt zodanig is afgebroken/verrot is dat hij niet makkelijk te repareren is. Voor die kleintjes (en ook voor volwassenen hoor ) is dit spannend. Ik hoop dat je een fijne dienstdoende tandarts hebt die er rustig de tijd voor neemt. Succes straks!
Ik zit hem ook echt te knijpen hoor. Denk dat het trekken word. En dat zal wel drama worden mijn dochter kennende. Probeer maar rustig te blijven zodat ze niet opgejut wordt door mij.
Als de kies getrokken wordt kost dat hier 40 euro. Een controle kost er 20. Lijkt me dat je aan 200 wel genoeg hebt dan toch?
Ik heb altijd uitgebreide tandarts verzekering gehad, en ook een aantal keren bij de weekendtandarts gezeten. Nooit contant hoeven betalen. Succes!