naar stemburo met kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door cowgirl80, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Nou ik moet met kinderwagen en al, ga echt niet met hem op de arm stuntelen in zo'n hokje. Dus of hij mag erbij staan, of ik ga rechtsomkeert.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

serieus? ik zou ze denk aankijken of het wel goed met ze ging en vragen of ze zelf geen kinderen hadden.

3. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Hier net zo. Ik had er nog niet eens bij stil gestaan. Nou ja, graag of niet, zie het wel morgen.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

wat achterlijk. Zijn ze bang dat ze roept: neeee mama niet de VVD, de PVDA is beter mama!!

kom op zeg

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat raar zeg, die commentaren! Ik ga morgen alleen met mijn twee kleintjes stemmen en die gaan allebei mee het hokje in, anders wordt er niet gestemd, ik verlies ze op zo'n plek echt niet uit het oog, zeker de jongste rent toch al alle kanten op als ze de kans krijgt.

7. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb hem al zo vaak meegenomen, nooit commentaar op gehad.

8. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Officieel mag het ook gewoon, maar je moet wel zelf je hokje kleuren.

9. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113

Hier ook, maar mijn kinderen kunnen ook prima even wachten naast het hokje. Met een baby is het een ander verhaal natuurlijk.

10. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Als ze niet mee mag, zal ik dus niet stemmen.

Al was het de vorige keer ook geen probleem.

11. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hier gaat ze ook gewoon mee.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als ik werk op de dag dat er verkiezingen zijn, neem ik altijd m'n hele klas mee. Dat overleggen we altijd wel even hoor. Maar er zitten al jaren dezelfde mannen en die vinden het prima. Ze maken dan altijd ook echt een hele toestand van het controleren van mijn identiteit, haha.
    Ik neem de leerlingen ook mee het hokje in, maar ik stuur ze wel altijd even weg als ik het hokje inkleur.

Het lijkt me dus sterk dat ze over je eigen kinderen moeilijk zouden doen.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Officieel mogen ze niet mee.
    Maar ik neem dochterlief altijd mee eigenlijk.
    Beetje opvoeding wat mij betreft.

En eigenlijk nooit problemen mee gehad.
    Maar weet van ex-collega met iets oudere kinderen (9 jaar toen) dat zijn kinderen ECHT niet mee mochten in het stemhokje.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik ben dit jaar stembureaulid en officieel mogen kinderen niet mee het hokje in want er mag maar 1 iemand in het hokje.

Maar gelukkig word er over het algemeen niet al te streng gekeken ;).

15. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.028
    3.282
    113
    Mij man is voorzitter van een stembureau en geeft aan dat kinderen mee mogen zolang ze geen invloed kunnen uitoefenen op je stem. Globaal ligt de grens bij peuters (vanaf dat kinderen echt gaan praten). Je kind het vakje laten inkleuren mag niet, als dit door een stembureaulid wordt opgemerkt, is je stem ongeldig

16. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik werd er vorige keer ook op gewezen dat dochter NIET mee het stemhokje in mocht. Gelukkig was ze oud genoeg om even 2 stappen naast me te wachten, maar was er wel verbaasd over.

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maar ook een peuter kan echt niet de stem beïnvloeden, maar vooruit ze hebben ergens een grens moeten trekken. Hoop overigens niet dat mijn voorzitter morgen ziek is want dan moet ik voorzitter zijn en laat ik daar even net geen zin in hebben :D haha. Maar in mijn cursus (die we dit jaar voor het eerst moesten doen :)) staat wat ik iig erboven zei, maar zolang er geen controle is is het allemaal wel best ;).

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier is het nooit een probleem geweest. En anders, tsjah. Als de jongste niet buiten het hokje wil wachten ( wat ik niet verwacht ), dan stem ik niet.
    Jammerdebammer.

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ze gaan bij mij gewoon mee in het hokje

20. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoe kan een jong kind je stem nou beïnvloeden, die hebben geen flauw benul van politiek.

Deel Deze Pagina