Nou ik moet met kinderwagen en al, ga echt niet met hem op de arm stuntelen in zo'n hokje. Dus of hij mag erbij staan, of ik ga rechtsomkeert.
serieus? ik zou ze denk aankijken of het wel goed met ze ging en vragen of ze zelf geen kinderen hadden.
wat achterlijk. Zijn ze bang dat ze roept: neeee mama niet de VVD, de PVDA is beter mama!! kom op zeg
o trouwens, dit is een leuke; De Speld Stemwijzer Gemeenteraad, - Medemogelijk gemaakt door SysFix.eu
Wat raar zeg, die commentaren! Ik ga morgen alleen met mijn twee kleintjes stemmen en die gaan allebei mee het hokje in, anders wordt er niet gestemd, ik verlies ze op zo'n plek echt niet uit het oog, zeker de jongste rent toch al alle kanten op als ze de kans krijgt.
Hier ook, maar mijn kinderen kunnen ook prima even wachten naast het hokje. Met een baby is het een ander verhaal natuurlijk.
Als ik werk op de dag dat er verkiezingen zijn, neem ik altijd m'n hele klas mee. Dat overleggen we altijd wel even hoor. Maar er zitten al jaren dezelfde mannen en die vinden het prima. Ze maken dan altijd ook echt een hele toestand van het controleren van mijn identiteit, haha. Ik neem de leerlingen ook mee het hokje in, maar ik stuur ze wel altijd even weg als ik het hokje inkleur. Het lijkt me dus sterk dat ze over je eigen kinderen moeilijk zouden doen.
Officieel mogen ze niet mee. Maar ik neem dochterlief altijd mee eigenlijk. Beetje opvoeding wat mij betreft. En eigenlijk nooit problemen mee gehad. Maar weet van ex-collega met iets oudere kinderen (9 jaar toen) dat zijn kinderen ECHT niet mee mochten in het stemhokje.
Ik ben dit jaar stembureaulid en officieel mogen kinderen niet mee het hokje in want er mag maar 1 iemand in het hokje. Maar gelukkig word er over het algemeen niet al te streng gekeken .
Mij man is voorzitter van een stembureau en geeft aan dat kinderen mee mogen zolang ze geen invloed kunnen uitoefenen op je stem. Globaal ligt de grens bij peuters (vanaf dat kinderen echt gaan praten). Je kind het vakje laten inkleuren mag niet, als dit door een stembureaulid wordt opgemerkt, is je stem ongeldig
Ik werd er vorige keer ook op gewezen dat dochter NIET mee het stemhokje in mocht. Gelukkig was ze oud genoeg om even 2 stappen naast me te wachten, maar was er wel verbaasd over.
Maar ook een peuter kan echt niet de stem beïnvloeden, maar vooruit ze hebben ergens een grens moeten trekken. Hoop overigens niet dat mijn voorzitter morgen ziek is want dan moet ik voorzitter zijn en laat ik daar even net geen zin in hebben haha. Maar in mijn cursus (die we dit jaar voor het eerst moesten doen ) staat wat ik iig erboven zei, maar zolang er geen controle is is het allemaal wel best .
Hier is het nooit een probleem geweest. En anders, tsjah. Als de jongste niet buiten het hokje wil wachten ( wat ik niet verwacht ), dan stem ik niet. Jammerdebammer.