naar stemburo met kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door cowgirl80, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Is het morgen al? Heb nooit geen stempasje gekregen dit keer, wat apart

maar vorige keer had ik mijn zoontje mee

2. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.025
    3.259
    113
    Sila, er zijn een paar gemeentes die pas in november gaan stemmen door gemeentelijke herinrichtingen ( bv Spijkenisse, Bernisse, Alkmaar).

Polletjepiek, een kind dat kan praten, kan (in theorie) zeggen dat je een ander vakje moet inkleuren of je afleiden tijdens het stemmen.

3. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Aangezien Rijksoverheid reclame met kinderen maakt kunnen ze vast ook wel begrijpen dat kinderen het stemhokje in willen/gaan.

4. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Het was hier vanmorgen in ieder geval geen enkel probleem.
    Maar het zou ook knap zijn als een baby van 9,5 maand mijn stem kan beïnvloeden!
    Stembureau was overigens ook in een school, dus als kinderen daar al niet welkom zijn..;)

5. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Was hier vanmorgen ook geen probleem.

Wel een oude man die met zijn nog oudere moeder kwam. Die vrouw kon niet goed zelf staan. Maar hij mocht zijn moeder niet vast houden in het hokje.
    Weet niet hoe het afgelopen is. Wij zijn weg gegaan. :(

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Gewoon mee nemen ik ga zo met dochter ook even stemmen.

Met mijn oudste toen de stemcomputers nog in gebruik waren heeft hij gestemd. Even op het knopje drukken. Prachtig vond hij het. Dochter mag zo rondje in kleuren.!! Zal kijken of ik foto kan maken als ik ga stemmen. Eerst even stemkaart ook zoeken whaha.

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik heb vanmorgen ook gestemd, onze jongste ging met mij mee.
    Bij binnenkomst hing hij gelijk aan mijn been en ging mee het stemhokje in.
    Ik heb ze er niet over gehoord, ze waren iig wel gefascineerd hoe onze jongste zich zo aan mij vast had geklampt.
    Toen ik het stemformulier invulde liet hij mij even los en deed een klein kiekeboe spelletje vanuit het stemhokje :)

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Vreemd hier mocht zoon zelfs stemmen en mee het hokje in kan moeilijk kind achter laten die van mij had dat zelfs niet geaccepteerd. Vreemd? Iemand die niet kan staan kan toch met stembiljet toch wel geholpen woorden. En voor oudere mensen is stemmen vaak heel belangrijk. zijn echt nog op gevoed dat het er toe doet. Of heel erg gericht op een partij.

9. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ja hoor mijn zoontje ging vanmorgen gewoon mee nadat wij dochterlief haddden gebracht op school.

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113

Dat is raar zeg, dan moeten ze ook maar een stemhokje met een stoel maken ;).
    Toen mijn opa en oma nog leefden gingen wij vaak mee heen stemmen met hun en opa vulde die van hem in en als het bij oma te lang duurde, die zag niet zo goed, stormde hij zo het stemhokje van oma binnen en riep nee ...... Ie zit al helemaal in de achterhoede dara moet je niet zijn hier zit de goede pakte het potlood, kruiste het hokje aan en stopte de brief in de bus :D. En die mensen van het stembureau maar lachen, tja zodra ze binnen kwamen wist iedereen al wat ze aan zouden strepen dus zelfs de mensen van het stembureau hadden de stem kunnen zetten, maar toen werd daar nog helemaal niet moeilijk over gedaan ;).

11. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Als dit waar is, is de stem van Samsom ook niet geldig. Of hij zit in ieder geval fout door zijn zoon mee te nemen. Screenshot van het journaal van vanmorgen. Balen joh...:p

wij zijn vanmorgen wezen stemmen en hebben onze zoon meegenomen.

12. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier stonden er snoepjes op de tafel voor de kinderen :D Geen probleem dus, haha

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier was het ook geen enkel probleem.
    Zitten allemaal oude mensjes achter, die vinden het fantastisch als de jongste mee komt.

14. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
  15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Bij ons was het de vorige keer ook in haar basisschool, maar ze mocht toch mooi niet mee het hokje in.
    Dit jaar was het in haar gymzaal, ze liep mee en niemand zei wat. Dus heb haar ook het stembiljet laten zien enzo. En zij heeft 'm in de bus gedaan.

Het hangt er dus maar net vanaf wie er ziet en hoe strikt ze de regels hanteren.

16. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Woon je in Den Bosch toevallig? Die stemmen ook niet vandaag.

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

In Rotterdam zijn ze niet zo goed met regels mbt stemmen blijkt elk jaar weer :)

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Heb de oudste voorheen wel meegenomen. Geen probleem. Maar ik las vandaag dat iemand haar dochter van anderhalf niet mee in het hokje mocht nemen en ze wilden er ook niet een minuutje op letten ;)

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Misschien dat dochterlief zo ook mee gaat.
    Ligt er aan hoe laat we klaar zijn met eten.

Tot nu toe nooit een probleem en vorige keer heeft ze naast het hokje staan wachten.
    Op zeker een halve meter afstand.

20. Flubje

Flubje Niet meer actief

Ik mocht vroeger altijd het vakje rood kleuren voor mijn moeder.. :D

Deel Deze Pagina