Is het morgen al? Heb nooit geen stempasje gekregen dit keer, wat apart maar vorige keer had ik mijn zoontje mee
Sila, er zijn een paar gemeentes die pas in november gaan stemmen door gemeentelijke herinrichtingen ( bv Spijkenisse, Bernisse, Alkmaar). Polletjepiek, een kind dat kan praten, kan (in theorie) zeggen dat je een ander vakje moet inkleuren of je afleiden tijdens het stemmen.
Aangezien Rijksoverheid reclame met kinderen maakt kunnen ze vast ook wel begrijpen dat kinderen het stemhokje in willen/gaan.
Het was hier vanmorgen in ieder geval geen enkel probleem. Maar het zou ook knap zijn als een baby van 9,5 maand mijn stem kan beïnvloeden! Stembureau was overigens ook in een school, dus als kinderen daar al niet welkom zijn..
Was hier vanmorgen ook geen probleem. Wel een oude man die met zijn nog oudere moeder kwam. Die vrouw kon niet goed zelf staan. Maar hij mocht zijn moeder niet vast houden in het hokje. Weet niet hoe het afgelopen is. Wij zijn weg gegaan.
Gewoon mee nemen ik ga zo met dochter ook even stemmen. Met mijn oudste toen de stemcomputers nog in gebruik waren heeft hij gestemd. Even op het knopje drukken. Prachtig vond hij het. Dochter mag zo rondje in kleuren.!! Zal kijken of ik foto kan maken als ik ga stemmen. Eerst even stemkaart ook zoeken whaha.
Ik heb vanmorgen ook gestemd, onze jongste ging met mij mee. Bij binnenkomst hing hij gelijk aan mijn been en ging mee het stemhokje in. Ik heb ze er niet over gehoord, ze waren iig wel gefascineerd hoe onze jongste zich zo aan mij vast had geklampt. Toen ik het stemformulier invulde liet hij mij even los en deed een klein kiekeboe spelletje vanuit het stemhokje
Vreemd hier mocht zoon zelfs stemmen en mee het hokje in kan moeilijk kind achter laten die van mij had dat zelfs niet geaccepteerd. Vreemd? Iemand die niet kan staan kan toch met stembiljet toch wel geholpen woorden. En voor oudere mensen is stemmen vaak heel belangrijk. zijn echt nog op gevoed dat het er toe doet. Of heel erg gericht op een partij.
Dat is raar zeg, dan moeten ze ook maar een stemhokje met een stoel maken . Toen mijn opa en oma nog leefden gingen wij vaak mee heen stemmen met hun en opa vulde die van hem in en als het bij oma te lang duurde, die zag niet zo goed, stormde hij zo het stemhokje van oma binnen en riep nee ...... Ie zit al helemaal in de achterhoede dara moet je niet zijn hier zit de goede pakte het potlood, kruiste het hokje aan en stopte de brief in de bus . En die mensen van het stembureau maar lachen, tja zodra ze binnen kwamen wist iedereen al wat ze aan zouden strepen dus zelfs de mensen van het stembureau hadden de stem kunnen zetten, maar toen werd daar nog helemaal niet moeilijk over gedaan .
Als dit waar is, is de stem van Samsom ook niet geldig. Of hij zit in ieder geval fout door zijn zoon mee te nemen. Screenshot van het journaal van vanmorgen. Balen joh... wij zijn vanmorgen wezen stemmen en hebben onze zoon meegenomen.
Hier was het ook geen enkel probleem. Zitten allemaal oude mensjes achter, die vinden het fantastisch als de jongste mee komt.
Haha heb echt dubbel gelegen hierom! Geniaal. Echt te grappig dit! ( heb je het zelf geschreven? Sommige vragen en antwoorden hadden zo van jouw hand kunnen zijn )
Bij ons was het de vorige keer ook in haar basisschool, maar ze mocht toch mooi niet mee het hokje in. Dit jaar was het in haar gymzaal, ze liep mee en niemand zei wat. Dus heb haar ook het stembiljet laten zien enzo. En zij heeft 'm in de bus gedaan. Het hangt er dus maar net vanaf wie er ziet en hoe strikt ze de regels hanteren.
Heb de oudste voorheen wel meegenomen. Geen probleem. Maar ik las vandaag dat iemand haar dochter van anderhalf niet mee in het hokje mocht nemen en ze wilden er ook niet een minuutje op letten
Misschien dat dochterlief zo ook mee gaat. Ligt er aan hoe laat we klaar zijn met eten. Tot nu toe nooit een probleem en vorige keer heeft ze naast het hokje staan wachten. Op zeker een halve meter afstand.