Ik ben met mijn hele groep 3 (met 30 kinderen) even naar het stembureau op school geweest Ze vonden het erg interessant. Ook deden de mensen achter de tafel en de mensen die kwamen stemmen erg leuk mee! Ze willen allemaal dolgraag stemmen als ze 18 zijn
Wij hebben vandaag lekker alle mama's met kindjes samen het stemhokje in laten gaan wilde ik even melden . En ook een aantal oude mensen even lekker samen laten gaan om elkaar te ondersteunen. Oh en we hadden een ballon met het gemeentelogo voor de kinderen die het wilde hebben. Ik weet niet hoe mijn 'collega's' van de middagzitting het gedaan hebben, maar wij waren iig niet zo streng geloof ik. Wel een aantal mensen zonder id terug gestuurd dat te gaan halen (en das dan weer een regel waar je niemand over hoort ).
Hier was het geen probleem. De man achter het bureau grapte nog wel even dat ze te jong was om te stemmen (andere drie lachten vertederd). Ze mocht mee het stemhokje "in" (als zat ze in de wagen, dus eigenlijk meer ernaast) en ik heb haar het formulier in de kliko laten doen.
wij zijn ook geweest. Ik heb het vakje gekleurd en dochter heeft het stembiljet in de bus mogen doen en net het journaal mama wij zijn wezen stemmen hé. Ja schat dat hebben wij. Jong geleerd is oud gedaan.
Hier mochten ze het hokje niet in. En om mijn reactie: 'ja wie weet beïnvloedt hij mijn stem' konden ze ook niet erg lachen Nou wachtten ze keurig op mij hoor maar vond het zelf wat overdreven