Wij gaan onze verzekeringen uitbreiden. We hebben nu een wa verzekering en een inboedelverzekering (fbto) en een autoverzekering (acura) en de glasverzekering loopt via de woningbouw. Ook hebben we een overlijdensverzekering maar deze zijn wel afgesloten voor ons maar deze polis hebben wij niet in handen. Al met al dit heeft er voor gezorgd dat we er zelf ook een gaan afsluiten voor ons man ik dochter en de volgende kleine. Aangezien er geen gegevens mogen verstrekt worden zonder de hoofpolishouder komen wij er ook niet achter waar deze verzekering loopt en kunnen wij hier niks aan veranderen. waar hebben jullie deze verzekering lopen en hoeveel kost deze en wat krijg je vergoed / uitgekeerd bij overlijden? Ook willen we kijken voor een rechtsbijstand verzekering waar is wijsheid en wat word er gedekt en niet, hoeveel kost het? alvast bedankt dames
Wij hebben inboedel, brand/opstal, rechtsbijstand en nog eentje (weet zo niet uit mn hoofd hoe die heet ik denk aansprakelijkheid. Is zn verzekering dat als dochter wst kapot maakt bij iemand anders bijvoorbeeld dat dat vergoed wordt) bij unive. Hele pakket voor 43 euro per maand + 8 procent korting op de zorgverzekering. Rechtsbijstand wordt alles gedekt ook arbeidsdingen. Aansprakelijkheid/auto voor het bedrijf. Overlijdensrisico zit bij onze hypotheek in en kost 45 euro per maand. Bij overlijden hebben we beiden het huis vrij op naam.
Heb je het over een uitvaartverzekering (dus om de begrafenis te betalen) of over een overlijdensrisicoverzekering, die dus uitkeert als iemand overlijdt ivm aanhouden van huis, inkomsten verlies etc..
kijk dat bedoel ik een uitvaartverzekering dus dat de begrafenis betaald word. dankjewel. ik weet niet of daar een overlijdensverzekering moet nemen we hebben gewoon een huurhuis.
Een overlijdensrisico verzekering is vooral zinvol (en vaak verplicht) als je een eigen huis hebt. Maar ook als bijvoorbeeld een partner wel werkt en de ander niet. Om te voorkomen dat je na overlijden schulden of geen inkomen meer hebt. Een uitvaartverzekering is inderdaad gewoon de verzekering die de uitvaart dekt, dat kan al snel aardig oplopen dus best zinvol om je daar goed in te verdiepen en te verzekeren (euhm, dat zegt zij die het nog steeds niet op orde heeft...oeps)
Je kan toch zien waar je geld naar toe gaat via internetbankieren of afschriften? dan kan je zien aan wie jullie de uitvaartverzekering betalen? ik zou er achter aan gaan want jullie horen de polis gewoon thuis te krijgen, en als jij of je man belt moeten hun gewoon alles kunnen vertellen hoor! straks blijk je niet verzekerd te zijn gezien je hier geen inzicht in hebt? Want de hoofdpolishouder dat ben jij of je partner !! of je staat nog bij je ouders op naam ??? dan zijn hun dat ?? zou ik even goed naar informeren want als jij of je partner of je ouders geen hoofdpolishouders zijn dan klopt er iets niet!! ik zou hier echt even achter aan gaan
helaas hebben we hier al een hoop getouwtrek aangehad en weten we wel wie de hoofpolishouder is (er ook achtergekomen dat je zelfs voor je buurvrouw zo'n verzekering kan afsluiten zolang ze maar zoiezo 5 jaar leeft bijv.). we hebben uiteindelijk de polis thuis gehad op onze naam maar helaas heeft diegene gedreigd met gerechtelijke stappen en de polis is weer naar diegene gegaan. maar aangezien ik het niet wil hebben dat een van ons uit eindelijk overlijd en die verzekering al een lange tijd niet meer bestaat. helaas is met diegene geen fatsoenlijk gesprek mogelijk. wij hebben bewust met deze mensen gebroken omdat wij rust in ons en onze kind(eren) leven willen... 2 en een half jaar niet zwanger kunnen worden we hebben de contacten verbroken en worden in 4 maanden tijd 2 maal zwanger zegt ook wel genoeg. jammer genoeg snappen ze het nog steeds niet en zo nu en dan stalken ze ons nog. forum. maar wel graag nog advies over de verzekeringen