Mijn dochter van 6.5 maand oud weigert alle groenten... Het eerste hapje gaat er in maar dan trekt ze een heel vies gezicht en daarna gaan de lippen stijf op elkaar... Bij het fruit was dit ook zo maar dit ging na de 2e x beter en je zag het steeds verbeteren. Maar nu heb ik het echt al zo vaak geprobeerd en ik kan het eten steeds weer weggooien... Ben dit helemaal niet gewend want mijn zoon deed gelijk voor alles zijn mond wijd open Oh en zou dit ook kunnen betekenen dat ze 'altijd' een moeilijke eter zal zijn? Iemand tips, ervaringen? Alvast bedankt
Mijn dochtertje weigert al groente/fruit sinds dat ze 5 maanden was. En het is eigenlijk nooit meer goed gekomen. Ze eet nu wel maar echt kleine porties en ze is dol op vlees. Wat ik deed is het iedere week weer een keer opnieuw proberen, eet ze niet dan niet. Vond het in het begin best frustrerend maar ja daar heb je jezelf mee.
oh lastig! Mijn dochtertje vindt groentehapjes ook niet lekker (uit potje en vers gemaakt) maar eet tenminste wel een half (6 mnd) potje per keer...daar ben ik wel blij mee. Ik zou het af en toe proberen maar niet TE veel aandringen dan eet ze niets meer.. TIP: zorg voor afleiding: zet een leuke babydvd op en dan gaat het er misschien wel in!! Dat werkt hier wel!
Misschien helpt het als je haar gewoon zelf laat eten. Dus haar niet voeren en dat ze op commando omdat mama/papa het wil haar mondje open moet doen om een hap binnen te krijgen. Maar gewoon zelf een stukje op het moment dat zij er zin in heeft in haar mondje te doen en ervan te proeven. Zelf bepalen wanneer je een hapje proeft is mi veel fijner dan iemand anders die dat voor je bepaalt.
Je kind is pas 6,5 maand! Dan ben je pas net een halve maand begonnen met bijvoeding. Het is BIJ voeding tot een jaar, dus ik zou zeggen gewoon blijven aanbieden en kijken wat ze neemt. Lees je eens in over rapley. Kindjes kunnen heel goed zelf bepalen hoeveel en wat ze willen!
Loesjuh, ohjee dat belooft niet veel goeds als ik dat zo hoor hihi. Ik vind het ook behoorlijk frustrerend want ik heb het gevoel dat ze het 'moet' eten. Maarja van de andere kant eet ze wel goed fruit dus vitamientjes krijgt ze wel binnen he. claudia, ik heb nog een zoon rondlopen en die zorgt wel voor genoeg afleiding hihi, vind dat juist vervelend want zo wil ze helemaal niet eten als ze de hele tijd word afgeleid. Maar bedankt voor de tip! Hanneke, wij geven geen stukjes maar gepureerde groente dus dan is het een stuk lastiger om het haar zelf te laten bepalen he. Bij fruit doet ze wel haar mondje open, zo van schiet eens op, maar bij groente dus niet
Sinnamon, we zijn rond 5maanden begonnen met bijvoeding, dus al net iets langer. Rapley heb ik veel over gelezen en ook wel eens geprobeerd maar dit is niet echt mijn ding, vind dat veel te eng en bovendien gooit ze alle stukjes gelijk weer naar buiten. Maar je hebt wel gelijk dat het bijvoeding is tot een jaar dus zal me niet te druk erom maken
Mijn zoontje is bijna 8 maanden en bij hem gaan de groente er nog steeds niet van harte in. Hij eet nu een half potje 6 maanden, maar dan moeten we wel wisselen hapje groente, hapje toetje. Soms doe ik wat meer hapjes groente achter elkaar, maar na 3 dan wil hij niet meer. Alleen bruine bonen met appel vind hij heerlijk en toetje uiteraard ook. Mij werd verteld op het CB dat hij gewoon mee moet eten met de pot of wat hij krijgt en anders niet, want anders geef je hem zijn zin. Vind dat best moeilijk, want wil hem natuurlijk niet met honger naar bed laten gaan. Eerder wilde hij helemaal niks, dus het gaat al iets beter. Je kunt ze niks dwingen, maar die strijd is niet leuk
Ik ben blij dit stukje tekst te lezen.. t bevestigd mijn gevoel/ idee.. Ik vroeg me ook af hoeveel groente "er in moet".. Maar net wat je zegt.. tis nu nog voor erbij.. Meneer hier wil ook geen groente eten.. nouja.. rijst,kip, worteltjes gaat nog wel.. maar verder.. na 3 happen geloof ik t dan ook wel... Fruithap gaat er moeiteloos in... Ik blijf t proberen.. en gaat t niet.. jammer dan.. dan is er gelukkig nog de fles!
Als Aaron iets echt niet lekker vindt, dan gaat het er ook echt niet in. Ook niet met afleiding en ook niet met hapjes toetje tussendoor. Dus dan laat ik het maar. Ik probeer die smaak dan wel een paar dagen, want vaak is het ook gewenning. Maar als hij het niet wil, wil hij het niet. Kan hem moeilijk duidelijk maken dat hij geen toetje krijgt als hij zijn bordje niet leeg eet . Het zijn nog babys dus niks moet. En als hij dus geen groentehap wil, dan geef ik hem een extra fles melk. Is hij net zo blij mee!
hoihoi zoals al gezegd: het is nu bijvoeding! GEwoon blijven aanbieden, maar geen strijd van maken. Ons meisje kreeg vanaf 6 mnd bijvoeding en at in het begin nooit meer dan een paar hapjes. We zijn blijven aabieden en pas rond de 10 maanden ging ze van de 1 op andere dag goed eten (0,5 tot een heel potje) Wat me nu opvalt is dat ze bepalde dingen altijd slecht eet, dsu zal ook wel met voorkeur te maken hebben. Wij geven zowel vers als potjes. Suc6 ermee en probeer je niet te druk te maken. Als je kind tevreden is en goed aankomt dan komt het echt wel goed!
In principe heeft mijn meisje niet heel veel problemen met groente, maar het ligt er wel aan wat ze voorgeschoteld krijgt. Ik heb een keer een potje worteltjes gegeven en dat at ze niet. Maar ik heb zelf geproefd en dat was ook echt vies. Blehhh.... Mijn schoonmoeder had haar een potje bruine bonen met appel gegeven en dat lepelde ze zo weg. Was volgens mijn schoonmoeder het enige wat mijn man vroeger at aan groente. Ik keek op het potje en dacht: ja er zit ook 50% appel in en 35% bruine boon. Dat is dus niet echt een groentemaaltijd. Maar het bracht me wel op ideeen. Want de meeste groentes zijn niet echt lekker om te proeven voor een kleintje. Ik ben dus een beetje na gaan denken over groenten die zoetig van smaak zijn. en ook qua textuur lekker zijn als je bv pureert. en sommige groentes kun je echt goed met fruit mengen. ik heb courgette, appel en rozijntjes gemaakt en dat vond ze heerlijk! Courgette is zowiezo een makkelijke groente om te mengen. Mais is ook zoet. weet alleen niet of ze dat al mag hebben. je hebt ook zoete aardappel, lijkt me dat ik daar ook wel wat mee kan. En bv witlof met manderijntjes/ boontjes met peer of wortel met abrikoosjes. Ik heb in ieder geval de "regel" dat ik haar niets geef wat ik zelf niet zou eten. Nou ja, afijn. Ik ben een beetje aan het expirimenteren en dat gaat heel goed hier. groetjes en succes
Hoi MvY, Ties eet de laatste tijd ook wat lastiger zijn groenten, ik blijf ook aanbieden en als hij niet wil, dan niet. het zegt nog niet zoveel over later hoor, maak je niet druk, komt vast wel goed.
Lastig is dit of niet? Mijn zoontje eet ook al sinds hij bijvoeding krijgt (dat is vanaf 6 maanden) slecht groente. Toen hij nog zelf gemaakte prakjes kreeg luste hij wel courgette met kip en couscous, bruine bonen met appel en tomaat en bloemkool /broccoli met aardappel en gehakt. Nu eet hij al een tijdje met de pot mee en groente is nog steeds een probleem. Vlees en aardappel dat lust hij wel maar groente dat raakt hij niet aan. Geen wortel/bloemkool/broccoli/courgette enz, dus helemaal niks qua groente. Als ik pasta en rijst maak met vlees en groente dan eet hij de groente wel maar meer omdat het dan verstopt zit tussen de saus en het vlees. Ik wissel het dus maar af, de ene dag pasta/rijst en de andere dag hollandse kost met aardappel/vlees en groente. Op dit moment heeft hij kuren dat hij helemaal geen avondeten meer wil, zelfs niet 1 hapje proberen, pffffffff maar ook dit gaat weer voorbij. Succes Nataly
hier wil ons meisje ook geen groente alleen de bruine bonen met appel maar ja dat kan ze niet elke dag eten en ja ons meisje krijgt ook al potjes van af 3 maand (fruit) en met 3 en halve maand (groente) maar de groente potjes gaan er niet in ook niet als ik het zelf maak wil ze het ook niet hebben gaat ze kokhalsen enz vrijdag weer naar c.b en dan is over leggen hoe we dit het beste aan kunnen pakken want wil niet dat ze net zo als mij en me zusje wordt dat ze pas met 10 jaar begint met groente te eten
hier net zo, en hij eet het nog steeds niet, groente en aardappels, vlees vind hij heerlijk Gewoon blijven aanbieden, ooit zullen ze gaan eten denk ik dan maar
Ryan is dol op fruit, een potje van 6mnd heeft 'ie binnen een paar minuten op. Maar groente, nee dat gaat er ook niet echt van harte in. Zeker niet als ik het zelf maak. Uit een potje gaat nog wel, en de bruine bonen variant gaat ook nog wel op maar de rest...nee daar moet ie niet veel van hebben. Ik blijf niet aandringen, want dan heb je de kans dat hij dalijk niks meer wilt. Maar ik probeer het wel elke avond en telkens met een andere smaak. Conclusie, ik vind fruit geven dus leuker als de groente .