naar verloskundige

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nex, 3 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb even een vraagje

Op dit forum lees ik regelmatig dat er zwangeren zijn die al met 7 of 8 wkn de eerste afspraak bij de vk hebben en dat ook al een echo krijgen. Nou vraag ik me af waarom anderen (waaronder ik) pas met 11 weken de eerste afspraak hebben.
    Ik snap best dat er nog veel mis kan gaan die eerste weken maar doordat iedereen dat STEEDS roept wordt je alleen maar onzeker gemaakt. Ik vraag dit voornamelijk omdat ik vind dat er risico;s in mijn beroep zijn waar ik het met een vk over zou willen hebben en omdat ik een heeeel erg onzekere vriend heb die een afspraak met een vk erg goed zou doen.

Alvast bedankt, Han

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Han,

Het is tegenwoordig inderdaad zo dat de eerste controle bij 8-9 weken plaats vind dit is in verband met de termijnecho die het meest betrouwbaar is voor de 12 weken en voor eventueel een nekplooimeting te doen (als je dit wenst) dit gebeurt tussen de 9-12 weken.
    soms is de reden dat een afspraak later is omdat er gewoonweg geen plaats is op het spreekuur. Je mag de verloskundige altijd bellen voor vragen over werk en ongerustheden!

Groetjes Imke

Deel Deze Pagina