Hallo, Dit onderwerp zal al vast wel bekend zijn hier en vast al wel vaker een topic zijn geweest maar kan het zo gauw even niet vinden vandaar... Ik heb vorige maand een miskraam gehad met 5 weken. De verloskundige adviseerde mij natuurlijk om 1 menstruatie af te wachten voordat we weer 'verder' zouden gaan. Maar wij zijn eigenlijk gelijk al weer verder gegaan. Ik heb zoiets van, baad het niet dan schaadt het niet en als 't lichaam er klaar voor is zal het zich vanzelf wel wijzigen. Nu zit ik op dag 31 van mijn cyclus en ben nog niet ongesteld. Ik wacht nog een week en dan ga ik een zwangerschapstest doen. Heb natuurlijk wel gelezen dat je menstruatie na een miskraam langer kan duren maar hoop toch stiekem dat het een andere reden is waarom het uitblijft. Zijn er meiden die de maand na een miskraam gelijk weer zwanger zijn geraakt? Het was bij mij de 1e gelijk raak dus mischien zegt dat ook iets positiefs? Ik wacht jullie reacties af... Groetjes Jeanine
Het is mij overkomen, ik was na mijn 2e miskraam direct weer zwanger. Deze zwangerschap ging ook goed trouwens. Maar ik heb ook wel eens 9 maanden op een zwangerschap moeten wachten, dus of je de vorige keer meteen zwanger was wil niet per se iets zeggen... Ik hoop het natuurlijk wel voor je!
Ben na mijn miskraam van 5 weken ook meteen zwanger geraakt. Mocht ook gewoon van mijn gynaecoloog. Ik had toen ook meteen weer een cyclus van 29 dagen (had o-testen gebruikt). Het is toen wel weer fout gegaan, maar dat kwam absoluut niet doordat ik zo snel weer zwanger ben geraakt. Mijn gyn zei ook dat hij het best vaak zag en ook dat het dan goed ging. Wie weet?! Spannend!
Hoi meiden, Nou ben helaas zostraks ongesteld geworden... Jammer, maar aan de andere kant ben ik blij dat ik geen menstruatie over heb geslagen ivm mijn miskraam. Ik kan nu tenminste weer mijn cyclus berekenen dus we gaan vrolijk verder...
Ik denk dat de éne verloskundige zegt dat je wel moet wachten en de andere niet. Denk dat de mijne het zei voor de zekerheid. Weet het ook niet. Ieder lichaam reageert er mischien anders op. Het scheelt dat ik pas 5 weken was en dat er eigenlijk nog niet veel zat. Als ik geen test had gedaan had ik niet eens geweten dat ik zwanger was... Sokje, ik zie dat jij 11 sept je miskraam hebt gehad..ik had het de 9e, 2 dagen eerder.
Toen wij bij de verloskundige zaten zei ze dat het een fabeltje was dat je eerst een menstruatie moest afwachten om de boel goed schoon te laten worden zeg maar. Het is wel handiger om uit te rekenen hoever je bent als je wel weer zanger zou raken als je weet wanneer je laatste menstruatie was. Maar goed dat kunnen ze natuurlijk met een termijnecho ook bepalen. Wij zijn er gelijk weer voor gegaan, maar ik was een week te vroeg weer ongesteld, dus de boel toch nog niet helemaal op regel blijkbaar.
Ik heb afgelopen week een curettage gehad. Mijn gynaecoloog zei dat er medisch gezien geen reden was om te wachten. Alleen praktisch..
Ik ben 12 dagen geleden gecuretteerd, mijn testen geven nu eindelijk juist aan en nu is het wachten op mijn ei! Niet geschoten is altijd mis! Jammer dat je ongi bent geworden Hou moed hoor...nieuwe ronde..nieuwe kansen
Mijn vk gaf ook aan dat we gewoon direct weer mochten proberen...hebben we dan ook gedaan Ik weet nu in iedergeval dat we vruchtbaar zijn, dat vind ik al erg fijn om te weten!
Ja precies dat zeiden wij (mijn vriend en ik) ook tegen elkaar. Bij ons was t zelfs in 1x raak dus ik maak me verder ook geen zorgen.
Inderdaad, nu gewoon fijn verder gaan met klussen met de wetenschap dat je vruchtbaar bent! Volgende week moet ik weer ongi worden...ben heel benieuwd!
toen ik mijn miskraam had gehad heb ik gewacht tot me menstruatie en was toen direct weer zwanger werd alleen een buitenbaarmoederlijke zwangerschap spoed operatie. daarna ook menstruatie afgewacht en weer direct zwanger en nu groeit dit wondertje nog in mijn buik
Hoi Bengeltje, Direct weer zwanger na miskraam red ik niet meer, ben vorige week weer ongeuiteld geworden. Maar mijn gevoel zegt dat ik dit jaar nog wel weer zwanger wordt dus laten we t hopen. Ben blij dat het bij jou nou wel goed gaat, heb je ook wel verdiend na al die ellende.
ja iedereen verdient het gewoon het is erg jammer dat het lot bepaald dat je een miskraam heb gekregen maar dat is dan teken dat gewoon de kleine niet goed was zo zie ik het achteraf ook wel in maar dat wil je op dat moment niet eens horen. dan voel je je al rot genoeg maar komt wel goed ook bij jou
He bengeltje, wat fantatisch voor jullie zeg! Ik kan het gelukkig voor mezelf wel een plekje geven. Als het gezond was geweest had mijn lichaam het niet afgestoten, dus daar heb ik wel vrede mee! Ik hoop hier uiteraard ook weer op een vlotte zwangerschap...we zullen zien!
Ik heb in september een miskraam gekregen en ben meteen daarna weer zwanger geraakt. Had het echt niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Hoop dat jullie ook snel weer zwanger zijn!
Goede berichten hier. Ik heb een tijdje in de hele nare missed abortion en miskraam-fora gekletst, maar heb zin om weer vooruit te kijken. Mijn verloskundige zei ook dat ik mijn lichaam een maand rust moest geven. Maar ik lees hier dat het dus meteen kan. Lijkt me ook logisch, je lichaam bepaalt blijkbaar toch zelf dat het weer zwanger kan raken. Ik zou een gat in de lucht springen als dat meteen zo was. Maargoed, eens kijken of ik nog weet hoe het moet
Ben na mijn eerste miskraam gelijk weer zwanger geraakt (wat mocht van gyn en huisarts) deze zwangerschap eindigde eveneens in een miskraam. Ben nu wachtende op een ongesteldheid of eventueel weer een zwangerschap.