angst voor bevalling derde keer

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lisa sophie, 19 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa sophie

28 aug 2006
    69
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb al eerder een vraag gesteld over een nabloeding. Nu zijn er toch nog wat vragen onduidelijk voor mij!
    Ik heb namelijk al twee kinderen. Beide bevallingen waren niet gemakkelijk, maar ik heb na de bevallingen nooit een ernstige nabloeding gehad. Ik was er ook niet bang voor totdat ik nare verhalen ging horen en me (min of meer) verdiept heb in de materie.
    Na beide bevallingen (in het ziekenhuis) werden na het geven van (standaard) een injectie de placenta snel geboren en bleef een nabloeding uit. Dus u ziet geen enkel probleem dus.
    Nu is mijn vraag hoe groot is het risico bij een derde bevalling? Volgens een "kenner" heeft mijn lichaam bewezen dat het een bepaalde stof heeft die mijn placenta snel geboren laat worden en zorgt die stof er ook voor dat ik niet veel bloed verlies. En hoef ik me daar niet zo zorgen over te maken.
    Ook zegt men dat het bij de eerste het meest voorkomt????
    Ik heb ook begrepen dat het knappen van een bloedvat bij iedereen kan gebeuren, maar dat dan de oorzaak snel gevonden is en er actie op kan komen. Klopt deze informatie? Maak ik me inderdaad onterecht ongerust.
    Ik ben namelijk bang om een fluxus niet te overleven (na het horen van de verhalen) en ik mijn kinderen niet zie opgroeien. Het is een erg lastig probleem daar ik nog wel een kinderwens heb!!!!!!!
    Hopenlijk heeft u goede advies voor mij en hoe om te gaan met deze angst, zodat ik toch mijn derde kinderwens in vervulling zie gaan.

Met vriendelijke groeten

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Lisa Sophie,

maak je niet zo druk! Nergens voor nodig om je zo'n zorgen te maken. De kans op een fluxus is erg klein, helemaal als je al bewezen hebt dat je placenta na een bevaling snel wordt geboren. Geen enkele reden tot paniek. En als je wat meer bloed verliest dan normaal (wat ik bij jou totaal niet verwacht) dan zijn er allerlei maatregelen die genomen worden. Luister alsjeblieft niet teveel naar die verhalen, het is echt hoogst zelden dat er iemand in Nederland overlijdt na een bevalling.
    Laat dit alsjeblieft geen reden zijn om niet meer zwanger te worden. Probeer gewoon vertrouwen te hebben in je lichaam, dat heeft al twee keer bewezen prima te kunnen baren!

Mirjam

3. lisa sophie

28 aug 2006
    69
    0
    0
    ik lees er de laatste tijd veel over op het "net" ,hier wordt je niet echt vrolijk van! Dan lijkt het juist alsof het veel voorkomt!!!!!

Deel Deze Pagina