Kwaaltjes wisselend in vroege zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door evenstar, 29 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dag dames,

Ik vroeg me af of het normaal is dat de typische kwaaltjes zoals vermoeidheid, misselijkheid, buikbijn, borstpijn een beetje wisselen per dag. :(

Ik ben net 7 weken zwanger, en de lichte misselijkheid (vooral gekenmerkt door afkeer van sommige soorten eten, met name zoet) zit er sinds een week bij (bij op de kop af 6 weken).

De ene dag voel ik me een stuk slechter dan de andere, ik zou er blij mee moeten zijn en er gebruik van moeten maken (wat betreft WERK bijvoorbeeld :D), maar ik kan niet helpen dat ik erg bang ben dat dat niet normaal is. :$

Iemand?

alvast bedankt!!

2. 1984

1984 Niet meer actief

Bij mij wisseld het ook hoor en inderdaad zoet eten = viessss.

Geuren zijn ook sterker nu en dat is erg vervelend. Ben ook afentoe misselijk maar niet altijd gelukkig.

Dus dat wisseld ook denk dat dat wel normaal is hoor. Je lichaam went misschien steeds iets meer aan het HCG hormoon.

Ben trouwens ook emotioneel een wrak en mijn hele gezicht zit onder de pukkels. Het is geen leuk hormoon maar ben blij dat het er is want het is super voor de placenta en de baby volgens de verloskundige.

Succes en probeer ervan te genieten ik probeer het ook ;)

Groetjes

3. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Bij mij wisselt het ook. Maar ligt vooral aanmezelf. Als ik maar blijf eten, zeg maar elk half uur/uur iets, dan ben ik praktisch niet misselijk. Wacht ik te lang, dan ben ik gauw beroert. Eten is lastig als je beroert bent. Heb nergens trek in, fruit en yoghurt gaat er nog wel in, maar verder niet veel. Zoetigheid al helemaal niet, maar vlees ook niet.

Vermoeidheid wisselt ook erg. De ene dag is beter als de andere. Verder slaap ik trouwens erg slecht. Heeft iemand daar ook last van?

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja, ik slaap ook niet geweldig, want ik moet er meestal 1 of 2 keer uit om te plassen. Ik lig niet zo lekker op mijn zij doordat ik juist 's avonds misselijk ben, en op mijn rug krijg ik sneller last van heel uitputtende dromen.

Dank voor de geruststelling zo ver ;)

Ik zou blij moeten zijn dat de misselijkheid bij mij meer een soort van afkeer is dan echt kokhalzen, of echt overgeven zoals bij sommigen.

Herkenbaar, ik heb ook haast nergens trek in, eet vaak echt met lange tanden. Het heeft erg geholpen om idd kleinere porties te eten. Ik heb op mijn bureau rijstwafels en appels. Dat gaat dan nog. En yoghurt, lekker fris en zuur, dat lust ik opeens heel graag.

Deel Deze Pagina