autostoel groep 2/3 of zittingverhoger

Discussie in 'Verzorging' gestart door kimr1, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Als je kindje 15 kilo weegt mag het officieel over naar een autostoel groep 2 toch? Wat is het verschil tussen stoelen van groep 2 of van groep 2/3? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
    Als ze over mogen naar zo'n stoeltje mogen ze dan ook op een zittingverhoger zonder rugleuning? Dus alleen een zitje wat je los op de achterbank legt en waar ze dan met de gewone gordel inzitten. Ze zitten dan met de rug gewoon tegen de bank van de auto aan. Snappen jullie het nog? ;)
    Het zou namelijk voor bij opa en oma wel handig zijn, zo'n zitverhoger. Die komen mijn dochter af en toe halen op het kinderdagverblijf en hoeven dan maar een 2 minuutjes te rijden.
    Ik snap dat een stoeltje veiliger is dan een zitverhoger.

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Bij een autostoel groep 2/3 kun je de rug van de stoel er later afhalen zodat je een zitverhoger over houdt. Als het alleen groep 2 is dan kan dit niet.

Tot een lengte van 1.35m is het verplicht om een goedgekeurd autozitje te gebruiken. (ECE keurmerk) Dit kan een zitverhoger zijn of een hele stoel. De zitverhoger zorgt ervoor dat de gordel goed over de beentjes loopt en een kindje niet van de bank af kan glijden. Alleen bij een zijdelingse aanrijding heeft je kindje bij een zitverhoger geen bescherming aan het hoofd en de nekwervels waardoor het gebruik van een hele autostoel met rug en hoofdgedeelte het meest veilig wordt geacht. Ook loopt de schoudergordel beter langs de schouders naar beneden omdat de gordel in een geleider zit.

3. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Super! Dank je. Nu snap ik het ;)
    Dan ga ik bij opa en oma gewoon een zitverhoger neer leggen. Handig voor die enkele keer dat ze haar in de auto hebben.
    Voor thuis schaf ik dan een stoel aan.

Deel Deze Pagina