Mijn kleine meisje is zo ziek! Maar wat?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Molly30, 15 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molly30

Molly30 Lid

7 dec 2021
    16
    11
    3
    Vrouw
    Onze dochter (3) begon vrijdag al beetje met niet lekker zijn… en zaterdag haalde ik haar uit bed en was gewoon nat van zweet voelde wat warm dus dacht “ja hoor, daar gaan we” maar eenmaal uit bed alleen maar knuffelen en bij mij liggen. Wilde niet eten en niet echt drinken 2 slokjes en dan is het klaar. Nou wij hebben die dag lekker onder de deken op de bank doorgebracht! Niet getempt want ze voelde daarna niet warm aan…

zondag weer nat van zweet maar niet warm ofzo, dus ook weer veel hangen en viel direct bij mij op schoot weet in slaap! Doet ze noooooit! Uit eindelijk zei ik dat ik toch even wilde weten wat haar temperatuur was en dat dus even ging meten! Ze had een ondertemperatuur van 35.4 graden… in combi met zweten, ze was wat pipsig niet fit en mevrouw was duizelig.. (ze is in drie maanden ook niet aangekomen maar 300 gram afgevallen)

eenmaal bij de huisartsenpost zei hij dubbele oorontsteking en rode amandelen… nou, prima.. kuur gekregen en direct begonnen. In de middag kwam ze weer bij mij liggen en viel weer in slaap.

maandag wilde ze toch naar schooltje (voorschool) dus papa heeft haar daar heen gebracht met haar zus. Belde ze even later dat ze boven in het huisje in slaap was gevallen dus ze is direct gehaald! Koorts! Maar indd weer niet willen eten en niet echt drinken..

dinsdag begonnen met 3e dag als kuur, maar ze was steeds ook misselijk en dacht even snel naar de winkel te gaan spuugde ze me daar alles er onder.. dus direct weer naar huis, en op de bank liggen.. (36 graden) Huisarts haar weer na gekeken en “denkt” aan buikgriep aangezien ze ook steeds buikpijn aangeeft al dagen lang.. maar het is geen oorontsteking dus mochten direct stoppen met de kuur!!!

vandaag, weer ondertemperatuur van 35,4 en zei direct al kind wat ben je koud… maar nog is ze niet lekker en geeft nog steeds aan buikpijn te hebben.

Ik had in ziekenhuis al gevraagd of ze willen prikken op haar suikerspiegel maar die arts zei nee jullie denken vaak te moeilijk wat het is maar het is dubbele oorontsteking wat dus eigenlijk niet eens zo is!

iemand herkenbare dingen? :( ze is zo zielig en niet helemaal mijn kleine meisje! Ze heeft echt oplevingen maar kan ook zo weer in elkaar knallen..

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Naar als je kind zich zo slecht voelt! Ik zou haar sowieso een paar dagen echt rust geven, dus geen school, geen boodschappen, enz. Haar lijf heeft het kennelijk zwaar en heeft rust nodig. Drinken is wel heel belangrijk, dus dat zou ik aan blijven bieden, eventueel in ‘waterijsvorm’. Eten komt wel weer als ze beter is. En als je het niet vertrouwd, gewoon weer de huisarts bellen.

3. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    O wat naar!! Het klinkt inderdaad niet als paar dagen koorts en weer door.
    Wat wel heel jammer is dat er niet geluisterd wordt naar je als er je om verder onderzoek vraagt.
    Ja wellicht denken wij als leken te moeilijk maar vaak is je moeder instinct vaak wel goed.
    Wat ik ook af en toe hoor en bij mijn moeder weleens mee gemaakt heb is dat de huisarts het aan wilde kijken maar de klachten toenamen en bij de huisartsen post er wél onderzoek gedaan werd en er echt wel iets serieus uit kwam.
    Zou inderdaad proberen aan te dringen op verder onderzoek als het niet snel verbeterd.

4. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.011
    3.666
    113
    Als je kind niet iets opknapt en ook amper drinkt zou ik sws weer de ha bellen.

Zonder eten kunnen ze even maar drinken is echt wel nodig.

Sterkte zo vervelend.

Hier laatst de jongste oorontsteking en de oudste buikgriep spugen en diarree. Toen ik dacht dat het eindelijk na ruim een week minder was begon de jongste ook met buikgriep. Eten deden ze echt amper maar dronken gelukkig wel.

5. Pompidom

Pompidom Actief lid

6 jul 2021
    315
    164
    43
    Vrouw
    Kinderen hebben ook tijd nodig om uit te zieken. Ik zou haar dus zeker een paar dagen thuis houden.

Verder vind je op de thuisarts website precies de richtlijnen die artsen hanteren bij koorts bij kinderen. Maar koorts kan helaas lang duren en van oorontsteking kun je flink ziek zijn... goede pijnstilling geven (paracetamol zetpil) en deze op pijl houden en bed schuin zou mijn advies zijn.

Ik zou zeggen rustig aan doen en zeker even de huisarts bellen om te overleggen. Kans is groot dat ze het gewoon uit moet zieken.

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Met antibiotica moet een kind binnen 48 uur opknappen.
    Een kind kan koorts OF ondertemperatuur hebben beiden duiden op een infectie.
    Eten is niet belangrijk, vooral vocht: water, bouillon, sap, appelmoes, yoghurt, vla etc.
    Ipv ORS iets zoets en zouts aanbieden tegelijk. Of aquarius isotone.
    Volg je moedergevoel en dan ben je maar een zeur!

7. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Juist geen zetpil nu. Deze is oa om de temperatuur naar beneden te brengen en die is al te laag.

Spectre vindt dit leuk.
  8. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.886
    6.416
    113
    Geef haar even echt rust, dus lekker op de bank met een deken en knuffel, laten slapen wanneer ze het nodig heeft. Let op vocht, geef bv sap als ze dat goed drinkt, bij overgeven en diarree kan een beetje ors ook helpen. Eten is minder belangrijk, maar misschien eet ze bv wat appelmoes, toast… probeer kleine beetjes.
    Geef haar lichaam ook even tijd, een weekje (of wat langer) ziek is echt niet gek, zolang ze blijft drinken en ze ook wakkere momenten heeft. Ik lees zelf niks geks, hebben dochters hier allebei ook meerdere keren gehad als peuter/kleuter.

9. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.596
    1.052
    113
    Hier
    Bij ons ook. Eerst oorontsteking, keerg hij antibiotica, maar daar bleek die allergisch voor te zijn. Na een week was die opgeknapt en toen kreeg hij buikgriep. Hij heeft een week amper gegeten en minimaal gedronken.

Ondertempratuur ben ik niet bekend mee, maar bij koorts worden ze soms ook bezweet wakker

10. Molly30

Molly30 Lid

7 dec 2021
    16
    11
    3
    Vrouw
    ze heeft geen oorontsteking en geen koorts ;) ze heeft ondertemperatuur.

11. Molly30

Molly30 Lid

7 dec 2021
    16
    11
    3
    Vrouw
    Gisteren eind van de dag is ze toch opgenomen, ze dronk en binnen 10sec lag alles er weer uit dus opgenomen had ook maar 1 mini plasje na 6u en nu heeft ze hele avond en nacht extra vocht gekregen, vanmorgen was mijn meisje weer zo goed als de oude.. nu thuis aansterken en rustig aan doen! We weten niet wat het is (de arts ook niet..) maar geen ontsteking en urine was ook goed.. wel moeten we het in de gaten houden

Spectre vindt dit leuk.
  12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Fijn om te lezen dat er is gehandeld en dat het beter met haar gaat! Hopelijk zet het door!

13. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Ik ben wel benieuwd hoe het daarna gegaan is…Is ze opgeknapt?

Deel Deze Pagina