Welke gezelschapsspelletjes hebben jullie in huis om met jullie 3-jarige te spelen? Wat zijn aanraders?
We hebben een spelletje van peppa pig het modderpoelen spel, een aantal smart games, haba paardengeluk, Djeco super heros, balansspel, haba kleine bouwmeesters .onze uk is 4 maar het meeste spelen we met 3 ook. Voor echte mooie spellen zou ik ook echt kijken bij haba, heel erg veel keus
Wij hebben Haba dier op dier en Boomgaard, Lottino, Memory, Domino, Jakkiebak Kippenkak, Huisje boompje beestje. Sommigen spelen we nog wel met aangepaste spelregels..
Wat wij hebben verzameld sinds ze 3 is: Haba boomgaard Lottino nijntje Memory XL nijntje Eendjes dans Ik leer vormen en kleuren Loco bambino Electro wonderpen Bunny hop Sjef specht en willy worm Huisje boompje beestje Poepie knor Knorbal Dora domino/ memory/ Smartgame Roodkapje Smartgame 3 biggetjes Ik leer letters en cijfers Haba dier op dier Bijtje prik Electro normaal Ik zal vast iets vergeten zijn
Bunny hop, memory, monopoly junior, ganzenbord, soggy soggy, poepie knor, kwartet. Dit zijn spelletjes die ze hier super leuk vindt!
-Er is zo'n spel 'hondje waf' of zoiets? Dan druk je op t huisje en met je 1,2 of 3 stapjes vooruit het aantal wat de hond in het huisje blaft. En je verzamelt dan botjes onderweg. -Bunny hop -jumbolino (als ze dobbelsteen plaatjes herkennen en anders een andere versie) -memory -huisje, boompje, beestje Sowieso vind ik van veel junior edities het eigenlijk zonde om die te kopen Bijv. Halli Galli is leuk, maar het is te moeilijk om 5 stuks fruit in totaal op tafel te zien om te mogen bellen. Je kunt dan de Junior editie kopen die maar even leuk is. Wij deden dan gewoon dat ze mochten bellen als ze bananen op tafel zagen liggen (of een andere keuze). En dat is bij veel spelletjes te doen, dat je daar zelf een andere wijze op verzint.
Mijn dochter is nog 2 maar die vind het nijntje stoelendans spel echt heel leuk (en ik ook) denk dat dat voor 3 jarigen ook nog leuk is.
Leuk topic. Ik zocht ook iets om met ,n 3 jarige te spelen. Ga sowieso eens memory aanschaffen. En halli galli op die manier is ook leuk!
Hier waren memory, uno junior en mens erger je niet favoriet en met 4 jaar kwam daar monopoly junior en knibbel knabbel knuisje bij. Nu met 6 jaar zijn skipbo en Catan jr , rara wat ben ik en Jenga er nog bij gekomen