Overnachten onderweg naar Serignan Plage?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Miranti, 19 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Wij gaan in september 2 weken naar Zuid Frankrijk naar camping Serignan Plage met de auto. Nu twijfelen we of we onderweg willen overnachten of in 1x doorrijden. Hoe hebben jullie dat gedaan? We gaan met een peuter van bijna 3 en een dreumes van dan net 1. We vetrekken uit omgeving Veenendaal/Rhenen.. Hebben jullie ook nog tips waar te overnachten?

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij zijn de afgelopen 2 zomer naar Le Serignan Plage geweest en we hebben overnacht in een hotelketen genaamd B&B. Deze hebben familiekamers, waarbij je met z'n viertjes op een kamer kan. De eerste keer hebben we overnacht bij Beaune, naar dat vonden we niet fantastisch. De tweede keer zijn we gestopt in Chalon sur Saône.
    Overigens zijn we twee keer teruggereden over Millau en dus niet over de Route du Soleil.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zouden vorig jaar naar die camping zijn gegaan, maar helaas moeten annuleren omdat mijn man in het ziekenhuis lag en daarna moest revalideren. Maar wij zouden overnachten bij la maison de marie-claire, lekker kneuterige chambre d'hotes ;). Met 2 slaapkamers, was toen 70 euro ofzo, te boeken via booking.com

4. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Wij overnachten in een hotel bij Lyon. Wij moeten 1400 km rijden en als we bij Lyon zijn hebben we 950 km gehad. Hebben 2 aparte kamers wel zo handig ( ik met een dochter en mijn man met een dochter)

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    wij zijn vorig jaar naar de dordogne geweest, wij hebben ivm mijn zwangerschap toen der tijd ( 24 weken) wel gekozen voor een tussenstop.

wij hebben een formule f1 hotel gekozen, super goedkoop, je moet er niet te veel van verwachten het is echt slapen eten en wegwezen ;)

voor 5 personen ( 3 kinderen 2 volwassenen) 1 overnachting 2 kamers met ontbijt ( simpel stokbrood met plak kaas en andere worst soorten en jam in bakjes) koste ons 43 euro

het was opzich prima, de bedden lagen goed, kamer was netjes, maar geen airco dus het was echt bloedheet op de kamers maar over het f1 hotel zelf als je er niet te veel van verwacht.... ons viel het alleen maar mee na het lezen van alle verhalen op internet :p

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Watik vervelend vind van een Formule 1 is dat je douche en toilet op de gang hebt en dus niet privé.....
    Etap en B&B en dat soort ketens zijn ook budget, maat met eigen sanitair....en daarmee dan wel weer iets duurder. Wij betaalden inclusief ontbijt rond de 90 euro voor 4p

7. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij overnachtten ook altijd in een chambre d'hotes. Wij proberen altijd onder de 100 euro te blijven met ons vijfen en dat is nog altijd gelukt :)

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ohhhh heerlijk, wij gaan er eind Juli weer 3 weken heen kan bijna niet wachten:D
    Wij gaan met de camper en overnachten op 1000km
    (vanaf ons dan;)) op een camping dat rondom een kasteel/chateau is opgezet, heel gaaf! Wij blijven meestal 2 nachten daar, en komen dan heerlijk uitgerust aan op Serignan Plage.
    Het is vanaf daar nog 3 uur rijden.

La Grange Fort

Je kunt er ook slapen in het kasteel/ chateau, of in een chalet.

Op de link hierboven kom je op hun eigen site, al komt daar het chateau helemaal niet mooi naar voren. Als je op La Grange Fort googled wel, onze kinderen vonden het heel gaaf!

9. Jessie25

Jessie25 Niet meer actief

Wij hebben overnacht bij een bed&breakfast la Montagne in Tournus (in de Bourgogne). Een fantastische plek! Fijne ruime kamers (wij waren met z'n vijven in een familiekamer met 2 kamers. Eigen sanitair. Kinderen konden heerlijk hun energie kwijt op de trampoline, er is een zwembadje, pony's, schommel en het mooiste uitzicht ooit. Het is ook nog eens dichtbij de snelweg maar ondertussen merk je daar niets van. Ontbijt zeer uitgebreid en goed verzorgd en hele aardige (Nederlandse) eigenaars. Wij betaalden 135 euro incl ontbijt. Dat was het meer dan waard.

10. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    6 jaar geleden hebben we het terug in een keer gereden (zuid Limburg en nog kinderloos) heen via andere camping maar ook 1200 km op een dag). Nu met kind zou ik zelf minstens tot Lyon rijden. Wij vertrekken altijd rond 5 uur. Laatste rit van 900 km hadden we voor dochter de iPad in de auto. Deze wel pas na een uur of 4-5 gegeven en we stoppen geregeld zeker half uur. Hoe verder je op dag 1 komt, des te korter is dag twee nog. Man en ik wisselen af al rij ik de langste stukken (ben gewend lange afstanden te rijden). Hebben zowel op campings overnacht in klein 3 pers iglo tent maar ook in etap hotels. Beide is prima te doen. Bij etap ben je snel weg maar wij slapen dan niet heel rustig doordat je auto vol ligt met kampeerspul. Daarnaast vind ik met een kind een camping leuker, kunnen nog even spelen voor het slapen gaan etc.

Deel Deze Pagina