Rijk heeft alleen nog zout voor snelwegen | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Nou lekker dan.... Dus voorzichtig morgenochtend! En vanavond trouwens ook. Binnen blijven!
Ja bijna, maar toen kwamen er nog wat schepen binnen met zout. En in Harlingen zin Frisia, zo'n zout fabriek en die kan het ook niet meer aan. Vind het zo maar niks om de weg op te gaan, gelukkig moet ik pas om 14.00 uur werken.
Is het heel erg als ik zeg, dat ik het momenteel niet zo erg vind dat ik ff geen werk heb??? En dus niet de weg op MOET...
Hier in het westen / zuiden ligt er dus geen sneeuw, geen ijzel niets dus hier gelukkig niets te vrezen ..
nee hoor ingrid, dat denk ik momenteel ook... Zit momenteel tussen 2 banen in dus heb 6 weken vrij...
Ik had vanochtend beter mijn schaatsen kunnen pakken ipv de auto. Het was zo verschrikkelijk glad, remmen kon ik net zo goed niet doen ik gleed namelijk gewoon door!
wij waren eigenlijk van plan om morgen te gaan skieeen in bottrop.. maar ik denk dat ik dat maar ga cancellen...
hier nu al spekglad in de straat nadeel is hier dat je het niet ziet (rode klinkers) en dus denkt dat het wel meevalt en zo ineens lig je op je snuffert.. éerst was het zout op, toen weer genoeg en nu weer op.. Ik blijf morgen lekker binnen.
Ik zit me nu al de hele tijd af te vragen hoe dat nou moet als je vannacht gaat bevallen in Arnhem of zo en naar het ziekenhuis moet....nou ja, zal in elk geval lekker rustig zijn op de weg....
Net bij rtl weer. De dooi gaat wel doorzetten de komende dagen. Zijn we die sneeuw over een paar dagen wel kwijt. Maar...hebben we een keer een fatsoenlijke winter, kan men het niet aan. Ach we zijn ook niets meer gewend hier he
Lente waar blijf je!! Dat wordt denk ik morgen lopen naar de psz van me dochtertje. Vorige week was het ook al verraderlijke weer. Eerst fiets ik vrolijk met me dochtertje op de fietspad(rechte weg) uiteindelijk wilde ik rechts een straatje in slaan; ik was de straat nog niet in of daar lag ik al met de kleine. Gelukkig had de kleine niks!! Heb er alleen een kapotte broek aan over gehouden.
Best eng om dan in de auto te zitten als het zo glad is op de weg! Ik hoop dat het tegen de tijd dat ik naar het ziekenhuis ga er geen sneeuw / ijzel of wat ook is! Gelukkig is het ziekenhuis niet zo ver weg en denk ik dat ik wel met andere dingen bezig ben, maar toch een beetje eng om over na te denken!
ik weet het!! wij zij dus gaan glijden vanavond! jeetje wat schrikken! wij hoielden de auto goed op de weg. maar de auto achter ons ging dus 180 graden in de ronte! niet normaal we reden echt maar 30 ofzo. tis echt spiegelglad op de weg
Towser, toevallig beval ik ook in Arnhem in het zkh. En mijn vriend zei vanavond al: je mag vannacht niet bevallen hoor, want het strooizout is hier op en ze waarschuwen voor gladheid. Niet de weg op gaan als het niet hoeft. En wij komen dan vanuit D'ven, dus moeten nog een stukkie rijden. Hopelijk blijft de kleine nog even zitten en is de gladheid snel over.
Wonen jullie in een ander land ? Wat jullie allemaal zeggen is het tegenovergestelde als wat wij hier hebben ( zuid holland ) er ligt geen sneeuw, niet extreem koud, geen ijzel helemaal niets ...
Ooo, wat mis ik hier een 'juich-smiley'! Ik heb zo de pullen van dat stomme weer! Gisteren heb ik ook 'n paar keer gehad dat de achterkant van mijn auto echt een andere kant op wilde dan dat ik bepaald had.. Nou vind ik dat niet zo héél erg eng moet ik zeggen, maar nou rij ik met zulk weer ook vreselijk langzaam.. Een slak zou mij -bij wijze van- gierend van 't lachen in kunnen halen.. Maar als 't me echt te glad is, ga ik de weg niet op. Dan moet oudste dochter of niet of later maar naar school. Maar nu is 't hier zelfs 'warm' te noemen. Het dooit mooi en ik hoop oprecht dat 't nu ook niet meer gaat vriezen (anders krijgen we wéér een ijsbaan..) Ik vond trouwens die 'badzoutoplossing' in Etten Leur van een paar weken terug fenomenaal! Had ik wel willen zien, al die gekleurde wegen!