Naar welke moeder?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by SushiLover123, May 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Waar gaan jullie heen op moederdag?

1. Naar beide moeders

2. Alleen naar mijn moeder

3. Alleen naar schoonmoeder

4. Mijn moeder komt hier

5. Mijn schoonmoeder komt hier

6. Beide moeders komen hier

7. Geen van bovenstaande, want IK ben nu moeder

8. Geen van bovenstaande, wij doen niet aan moederdag

9. Anders

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dit jaar ga ik waarschijnlijk alleen even naar mijn schoonmoeder. Ik moet werken tot half 4 morgen (om 16.00 thuis als ik geluk heb) en mijn moeder woont op een uur rijden. Ik heb donderdag/vrijdag nachtdienst gehad, vandaag moet ik een late werken, dus morgen om 15.30 heb ik echt de pijp wel leeg!

Normaal gesproken probeer ik altijd vrij te vragen op moederdag, want vooral mijn eigen moeder vind dat moederdag een verplichting voor ons is. Wat heel typisch is, want vroeger riep ze zelf altijd dat ze geen moederdag had, omdat ze altijd verplicht naar haar eigen moeder en schoonmoeder moest. Ik heb nu met mijn moeder afgesproken dat ik donderdag even kom met de kinderen.

Mijn schoonmoeder daarentegen vind het erg leuk als we komen, maar als het niet kan is het ook goed. Alleen heeft zij meestal geluk want ze woont 1 kilometer verderop, dus dat makkelijker, ook als ik moet werken.

Edit: Overigens hecht ik zelf niet zoveel waarde aan moederdag, en vind ik dat het zeker geen verplichting moet worden voor mijn kinderen. Ik vind het geweldig om zelfgemaakte knutsels te krijgen, maar dat mag ook gewoon door het jaar heen... ;)

2. Maia

Maia Niet meer actief

naar beide moeders.
    en toevallig heb ik dit jaar een verjaardag 's middags waar ook mijn moeder komt :) (meestal trouwens) dus we hoeven dus eigenlijk alleen langs m'n schoonmoeder en m'n moeder krijgt gewoon daar haar cadeautje van ons.

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik heb anders in getikt.

Een schoonma heb ik niet meer en daarnaast ga ik naar mijn oma en dan zie ik me moeder ook.

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Mijn moeder is jarig vandaag dus die zien we vandaag ook al, en ze geeft ook niet zoveel om moederdag.
    Schoonmoeder komt morgen hierheen, we zouden eerst daarheen gaan, maar zij hebben een klein dakterras en wij een tuin. Dan gaan we gezellig bbq-en en kunnen de kinderen lekker in de tuin spelen.

5. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Heb anders gekozen, heel toevallig zijn allebei de ouders een weekendje weg :) heerlijk een keer geen verplichtingen.

6. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

Sep 15, 2007
    1,409
    0
    0
    's ochtends gaat manlief eruit met de kindjes en ging voor een ontbijtje zorgen.
    Daarna gaan we naar mijn moeder, cadeautjes brengen en koffie drinken.
    's middags gaan ze thuis even slapen en daarna naar schoonmoeder, daar gaan we bbq-en. Schoonmoeder heeft 4 kinderen en 7 kleinkindjes dus vandaar dat we daar dan met z'n allen zijn met eten.
    Ik heb voor beide een mooie bos bloemen, foto van de kids in een lijstje en zelfgebakken koekjes (met de oudste gemaakt).

7. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    's Morgens even naar mijn schoonouders, en 's middags naar mijn moeder waar we gaan bbq-en. Vind het zelf niet zo'n opoffering, als we bij mijn (schoon)moeder zijn heb ik geen omkijken meer naar de kinderen :D, heerlijk. Zelf hecht ik niet echt meer waarde aan deze dag sinds ik zelf moeder ben.

8. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    s morgens is het mijn moederdag. Dan wil ik uitslapen ofzo. S middags gaat mijn man naar voetbal dus dan ga ik even naar mijn moeder. Naar mijn schoonmoeder gaan we nooit, mijn man stuurt meestal een bosje bloemen ofzo maar dit jaar komt ze toevallig maandag langs dus dan krijgt ze een kadootje.

9. tulip

tulip Niet meer actief

geen van beide, ik ben nu moeder. Wij hebben voor de eerste moederdag afgesproken dat we op moederdag en vaderdag nergens heen gaan de dag zelf. Anders zijn we de hele dag bezig met visite. Wij gaan de zaterdag ervoor en de maandag erna naar moeder en schoonmoeder, is net hoe het uitkomt. Op moederdag en vaderdag doen wij iets leuks met zn drietjes. We vieren het natuurlijk wel met onze moeders, want zij zijn toch ook moeder;)

10. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    normaal naar beide moeder maar mijn man is morgen jarig dus krijgen we visite incl de moeders, dus lekker makkelijk dit jaar, ze komen naar ons toe :D

11. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Wij gaan even naar beide, ze wonen op bijna loopafstand. Maar we gaan maar heel kort even een bloemetje brengen wat om 11:00 komt er een lief vriendinnetje langs, en dat vind ik veel belangrijker dan moederdag!

12. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Dit jaar naar geen van beide eigenlijk.

Mijn moeder heeft het afgeschaft, omdat ze er z'n hekel aan had dat ze verwacht werd op moederdag bij haar schoonmoeder.
    Dat wilde ze niet met ons, als je wil komen kom je, wil je niet ook goed.

Mijn smoeder hecht er wel veel waarde aan maar zit op een camping z'n 2.5 uur rijden hiervandaan dus dat gaat hem ook niet worden gelukkig haha.

13. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

Jan 27, 2010
    390
    171
    43
    alleen naar mn schoonmoeder, zij is eigenlijk ook mijn moeder geworden in de loop van de tijd. Over mijn eigen "moeder" praat ik niet laat staan gezellig moederdag bij haar vieren

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Bah bah bah... volgend jaar niet meer... Heel het weekend ben ik geleefd!

15. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Beide moeders zijn net hier geweest voor een heerlijke BBQ!!
    Nu heb ik ook wel het geluk dat mijn ouders en schoonouders zeer goed met elkaar op kunnen schieten.....sterker nog: mijn moeder en schoonmoeder gaan dinsdag samen naar het theater!

16. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

mijn schoonmoeder woont 200 km verder op !.. dus daar niet heen geweest..

wel naar mijn eigen moeder, en morgen ga ik even langs mijn oma.. was eigenlijk vandaag het plan, maar door bekkenpijn had ik geen zin..

als schoonmoeder dichterbij woonde dan waren we daar ook langsgereden..

mijn stiefmoeder wilt niets voor moederdag (van mij en mn zusje dan, van dr eigen kind wel).. dus daar ben ik niet langsgegaan, en heb ik ook niet gebeld !!

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Mijn moeder is mij erg dierbaar en heb het er graag voor over om naar haar toe te gaan!
    Ik vond het juist gezellig, lekker eerst naar mijn schoonmoeder (waar de band nu ook steeds beter mee wordt!!), daar wat gekletst en gedronken. Zoontje zijn zelfgemaakte schilderij gegeven en mn vriend een kaartje, was zo mooi om haar gezicht te zien.
    Daarna gezellig naar mijn moeder lekker in de tuin gezeten, later kwam mijn zus met kids hebben ze lekker in het badje gespeelt.
    Dát vind ik mooi aan moederdag, ik hoef niet de hele dag verwend te worden en de dag met het gezin door te brengen. Ik vind het juist met zo'n dag mooi dat je nog naar je moeder/schoonmoeder kan gaan als je die nog hebt en te laten zien dat alles waardeert wat zij voor je doet (en voor je kind(eren)).

En dit met uitzonderingen daargelaten, van ruzies en conflicten met moeders en schoonmoeders.

18. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Wij zijn alleen naar mijn moeder geweest..

Smoeder heb ik geen goede band mee en F. zit in frankrijk.. dus dit jaar niet geweest!

19. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn moeder heeft nooit iets met moederdag gehad. Ze wil liever dat ik alle andere dagen van het jaar lief voor d'r ben, en niet op die ene zondag in mei.

Ik wist het niet, maar mijn schoonmoeder kwam bij ons op bezoek. Vond ik erg gezellig.
    Prima te combineren, je eigen moederdag en één van de oma's. 's Ochtends laat je jezelf een beetje verwennen, daarna is oma aan de beurt. Ik snap wel dat het moeilijk kan zijn om beide oma's te bezoeken, vooral als ze niet bij elkaar (en bij jou) in de buurt wonen. En 2 bezoekjes op 1 dag kan voor heel kleine kinderen ook een beetje too much zijn.
    Maar ik hoef echt niet die hele dag voor mezelf te claimen hoor, vind dat grote onzin.

Share This Page