Hoi Hoi Graag zou ik jullie ervaringen willen horen mbt de eerste kiezen die jullie kindjes krijgen/kregen. Mijn meisje van 13 mnd heeft nu rechts boven een kies die door is en links boven is een wit puntje te zien. In tegenstelling tot haar gewone 6 tandjes die ze nu heeft zijn de kiezen drama!!! - S'avonds niet willen slapen ( om 19.30 naar bed en pas om 22.00 uur slapen) - S 'nachts huilend wakker worden - Ontzettend prikkelbaar, gewoon niet meer vrolijk en veel drammen, boos zijn huilen en gillen - Overal op bijten - Weinig willen eten en drinken We gebruiken chamodent en dentinox. Helpt af en toe maar. Bijtringen wil ze niet. Ben bijna bang dat dit niet meer overgaat, ze was altijd zo makkelijk en vrolijk en ik heb sinds die kiezen, ca 2 weken, nu een heel ander kind! Hoe lang duurde het bij jullie? En wat deden jullie om de pijn te verzachten ? Vind het zooooo zielig en kan bijna niets voor me pukkie doen. Groetjes, Sleepy
Hoi, Mijn zoontje is nu 11 maanden en 3 weken en ik heb hetzelfde probleem. Ook hier ontroostbaar huilen, niet slapen en al je andere klachten herken ik ook. Ook zijn kontje is heel erg door. Ik kan nog niks zien in zijn mondje ( de voorste 2 zijn nu net helemaal door) hij laat me niet echt kijken. Hij heeft een schisis en is een paar weken geleden geopereerd, dus in mondje kijken is not done hier... Na de zoveelste slapeloze nacht heb ik hem wel eens een paracetamol gegeven tegen de pijn, dan sliep hij soms een paar uurtjes. En natuurlijk veel troosten en rondlopen. Hij was ook altijd een heel gemakkelijk kindje, maar sinds paar weken echt anders. De oplossing heb ik helaas niet ( misschien iemand anders wel?) maar ik leef wel met je mee. Maar ik weet wel zeker dat dit overgaat, uiteindelijk hebben ze al hun tandjes en gaan we over naar andere problemen, zoals ik wel zie aan mijn oudste dochter. Ik weet dat zij ook veel last van de kiezen had. Ja, het is zo moeilijk als ze ontroostbaar zijn he. Groetjes Pluisje
Ja kiesjes kunnen pijnlijk zijn, Tygo heeft er 4 en ook de twee hoek tanden zijn moeilijk. Ik geef hem PCM naast de Dentinox. Ook overdag merk ik aan hen dat hij niet lekker in zijn velletje zit, maar het gaat wel weer over. Gewoon maar geduld hebben en veel troosten..
Sorry geen tips maar hier komt de 4e kies inmiddels door, dus we zijn nog steeds bezig met gebroken nachten... De kiezen zijn inderdaad veel heftiger dan de gewone tanden, ten minste hier wel. Veel kroelen en mijn meisje heeft veel behoefte aan kauwen. Dus de soepstengels en korsten brood vliegen er door heen hier. Uiteindelijk hebben ze ze allemaal dus ooit houdt het op En daar houd ik me maar aan vast.
Wat fijn om te horen dat andere mama's dit ook meemaken! Maar als ik na een slapeloze nacht moet werken vindt ik het best pittig hoor en helemaal zielig als ik haar naar het kdv moet brengen als ze zo moet is. Pff ach ja het gaat over inderdaad en we moeten er even doorheen... Ik ga wel de soepstengels proberen, die zijn inderdaad wel lekker om op te kauwen... Eten jullie kindjes ook minder/slechter dan normaal? Hier verschilt het per dag...kan ook eigenwijzigheid zijn hoor haha weet niet zeker of het door de kiesjes komt.
Echt het gaat over.Mijn zoontje was bijna 1 toen alle 4 de kiezen bijna tegelijker tijd doorkwamen. Hij slaapt al tijden de hele nacht door, dat was ineens over, hij huilde niet s'nachts maar krijste het uit. Een pcm verlichtte de pijn. Het eten was toen ook een drama, wilde geen stukjes vlees, wel pasta etc. Nu een paar maanden later komen de hoektanden door, heeft hij er minder last van, alleen het eten is weer wat minder.
Hoi, Nou, ik heb tijdens een gilpartij in zijn mondje kunnen kijken en ik moet me wel erg vergissen als er niet minstens 2 kiezen door gaan komen. Ik zag dikke bobbels en een vaag wit puntje.... Ook zag ik dat naast de 2 voorste tandjes, onder, ook alweer 2 tandjes door zijn. Het eten is ook wat minder, maar hij kan gelukkig wat hebben ( is een flinke knul) Het is alleen zo zielig als hij tijdens het eten gaat krijsen, alsof hij opeens een pijnscheut krijgt. Hebben jullie kindjes dat ook? En liggen vindt hij ook niet fijn, dan gaat hij ook echt hard krijsen. Normaal gesproken was hij een heel gemakkelijk kindje, maar sinds die tandjes....poeh. Idd als je de volgende dag weer moet werken, is dat heel heftig. En gewoon verwendheid, daar geloof ik niet aan, als hij krijst is daar echt wel een reden voor. groetjes pluisje
Hier is kies nr 1 door. Hij heeft er 2 nachten slecht van geslapen dus het viel me alles mee. Nacht 2 was een drama en hij was onttroostbaar. Ik geef hem dan wel een zetpil. En daarna sliep hij heerlijk.
Gisteren kwamen we erachter dan links onder ook alweer een kies (puntje en dikke bult eromheen ) te zien is... Dus 3 kiezen in 1,5 week !!! Echt kei zielig. Gisteren inderdaad een zetpilletje gegeven omdat ze begin van de nacht zo aan het krijsen en huilen was en toen heeft ze verder de hele nacht geslapen en vanmorgen toch best vrolijk! Ach ja hoort erbij... Merken jullie ook dingen aan het gedrag van je kind overdag?
Mijn meisje vind liggen ook verschrikkelijk ook krijsen enzo... Nu hoorde ik dat dan blijkt dat door doorkomende kiezen er druk op de kaak komt als ze plat liggen en dat doet pijn in de kaak en kan zelfs druk op het oor veroorzaken wat pijn doet....
Mijn mannetje sinds gisteren hoge koort en een enorme dikke rode warme wang, de vellen hangen er hier echt bij. Hij slaapt slecht zoals ik van velen lees hier en ook hier doet een pcm tijdelijk wonderen. Doordat zijn kaak echt opelligt wil hij juist niets hards eten of in zijn mond hebben, hij gilt het uit van de pijn, zo zielig.