Twijfel tussen 2 basisscholen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SushiLover123, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    In onze wijk zijn 2 basisscholen. Ik had me er al in verdiept en was er eigenlijk al uit.
    Qua afstand verschillen ze niet of nauwelijks.
    De ene is een openbare en de andere is een PC school. Mijn voorkeur ging sterk uit naar de PC school, en wel om de volgende redenen:
    - Wij zijn zelf niet gelovig, maar ik heb zelf t/m groep 6 op een openbare school gezeten, wat niet echt beviel, en groep 7 en 8 op een PC school, wat heel goed beviel.
    - Er zijn hier ook 2 goede middelbare scholen (VMBO-VWO), waarvan eentje in onze wijk (ook PC) en de andere aan de andere kant van de stad (katholiek). Ik heb zelf op deze PC middelbare school gezeten. Dus qua middelbare zijn we er ook al uit en is de PC basisschool de betere voorloper ervan, ook omdat de meeste kindjes van een PC basisschool ook naar de PC middelbare gaan. Plus omdat het hier in de wijk is...
    - De PC basisschool hier is een 2e vestiging, omdat het hier een nieuwbouwwijk is. Vorig jaar hadden ze hier alleen nog maar de kleuterklassen, maar vanaf de zomervakantie nu dus ook groep 3, volgend jaar groep 4, etc. Dit betekent ook kleine klasjes! Daar ben ik groot voorstander van! Ik ben vorig jaar op een open dag gaan kijken en in de kleuterklas zaten 12 kindjes!

We waren er dus al helemaal uit. Maar nu... Deze zomervakantie zou de vestiging verhuizen, naar een klein eindje verderop. Nog steeds dichtbij. Maar nu ging het dus niet door, omdat de omwonenden bezwaar hadden aangetekend i.v.m. parkeren. :( En in het gebouw waar ze in zaten, konden ze niet blijven, omdat ze daar 3 lokalen huurden van de PC middelbare en die hebben ze vanaf dit jaar zelf nodig. :( Nu zitten ze dus in een noodbouw. Ze weten nog niet voor hoe lang. Er hangt veel van de gemeente af. Ze zouden een schoolgebouw krijgen in de wijk, maar gezien de huizenmarkt, zijn hele deelplannen van de wijk stopgezet. Ook de plannen voor dat schoolgebouw. Waar ik nu bang voor ben, is dat mijn zoontje ofwel jaren in een noodbouw les krijgt, ofwel straks naar de hoofdvestiging moet, die een heel eind verder is. Voor ons wel te doen, maar niet fijn als ze zelf naar school moeten.... Zoonlief wordt in november 3, dus het duurt nog wel een jaar. Maar ja, je moet je ook op tijd inschrijven...

Wat denken jullie hiervan?

Na de bevalling ga ik wel een keer praten met de directeur hierover...

2. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik zou zelf zeggen welke school je het beste vindt ook ondanks het noodgebouw...

Meestal duurt het idd als er een noodgebouw staat dat er een school gebouwd word maar de gemeente zou daar echt wel achter staan om weer een school in die wijk te bouwen omdat er toch veel kinderen op zitten...

Ik zou zeggen volg je gevoel en waar je je goed bij voelt en kies die....

3. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Dat op tijd opgeven is bij de meeste scholen niet zo'n probleem. Kreeg hier van de gemeente wel een brief waarin staat dat je rond de 3e verjaardag opgegeven moet hebben, maar bij navraag bij de scholen blijkt dat het niet zo'n probleem is als je je kind met bijvoorbeeld 3,5 pas opgeeft (hebben wij namelijk gedaan omdat we er ook niet eerder uit waren).

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik denk dat dat ook niet relevant is voor deze regio. We hebben hier geen wachtlijsten enzo... Ik hoor net van de buurvrouw dat zij ook een brief gehad hebben, terwijl hun dochter net een maand 2 is!!! ;)

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    volg je gevoel! ik heb ervaring nl. ;) mijn zoon naar de openbare school gedaan want alle kinderen van de creche gingen hier naar toe... dus mijn zoon ook! maar gevoelsmatig zat het mij niet goed, ik kon hem niet met een lekker gevoel achterlaten... steeds thuis op de klok kijken wanneer ik hem weer kon ophalen... ik ben toen ook maar gaan kijken op de christelijke school (ben niet gelovig ofzo) en daar zat mijn gevoel meteen wel goed! ik heb mijn zoon toen geswitcht... en nu is mijn negatief gevoel weg. Hij heeft een geweldige meester nu! de openbare school had een juf die van de oude stempel is, niks mis mee natuurlijk maar ik kies zelf voor het modernere... niet zitten en luisteren e.d. nee gewoon brengen even spelen nog met mijn kind en dan rustig afscheid nemen. de meester mailt ons als ouders vaak wat de weekplanning is e.d. en dit ervaar ik als zeer prettig! maar dit is natuurlijk elk zijn keuze en voorkeur. ik vind het modernere leuke, maar er zijn ook ouders die het oude beter vinden, daarom volg je eigen gevoel! dan zit je nooit verkeerd ;)

Deel Deze Pagina