hee dames, ik was ook van plan om eerst sommige mensen vd familie, ooms en tante's geen kaartje te sturen, omdat ik die mensen nooit zie en omdat ik ook niet echt wil dat ze op visite komen haha. maar ik vond het toch niet echt kunnen om het te maken om de ene oom of tante wel wat te sturen en de andere niet, want ookal spreek ik ze dan eigenlijk nooit ze vroegen wel aan mijn stiefmoeder hoe het met mij ging enal, dus toonde ze wel interesse. dus toch maar gewoon alle ooms en tante's een kaartje gestuurd en verder nog een hoop mensen
Hahaha wat grappig, bij mij ging het om de overburen van mijn moeder En het is ook niet zo dat mijn moeder zich overal mee bemoeit hoor (dat laat ik niet toe), maar ik had haar gewoon advies gevraagd wat gebruikelijk is. Ik ben er helemaal uit. Ik stuur kaartjes naar mensen die we regelmatig zien (familie/vrienden/kennissen) en vk, huisarts e.d. Dat zijn er nu zo'n 40 geloof ik. De buren liep ik erg over te twijfelen, daar heb ik helemaal geen goede band mee (die roddelen over ons en draaien het liefst hun gezicht weg als ze ons zien) dus die doe ik niet. Ik wil wel graag een grote raamsticker en een berichtje in de krant, zodat wel iedereen op de hoogte is. Bedankt voor alle reacties!
Wij hebben ook maar een kort lijstje hoor. Heb 45 kaartjes besteld incl 1 voor ons zelf, 1 voor het kindje later en wat reserve. Bij nader inzien ga ik er geloof ik maar stuk of 37 gebruiken. We sturen voornamelijk naar mensen die welkom zijn zegmaar dus dichte familie en andere familie sturen we alleen als we ze zien. Mijn vader zei bv al dat mijn oom het wel erg leuk zou vinden een kaartje te krijgen, maar heb nooit contact met die man en m'n vader ook alleen telefonisch op een verjaardag. Dus ja waarom zou ik hun er ineens een sturen... zo heb je bij iedereen wel een 'excuus'. Zou lekker bij je korte lijstje blijven, weet je zeker dat het de mensen zijn die dichtbij je staan en die welkom zijn.
Hebben wij ook niet gedaan. Maar soms kregen we van een ver familielid ineens wel een felicitatiekaartje en dan voel je je wel een beetje rot dat je geen geboortekaartje hebt gestuurd. Maar die stuurden we dan alsnog.
Wij hebben ook maar een beperkt lijstje. Ik heb er ook geen zin in om iedereen die ik toevallig een keer gezien heb een kaartje te sturen. En mijn ouders kunnen zelf hun vrienden wel inlichten. Zijn hun vrienden, niet de van ons. Ons lijstje bestaat ook uit familie, vrienden, goede kenissen, werk, verloskundigepraktijk en sport.
Ik heb naar familie, mn beste vrienden en collega's en een paar mensen uit de straat bij mn ouders die ik al 20 jaar ken. Maar mensen die ik nooit zie of spreek, neej vind ik onzin