Naar wie is jouw kindje vernoemd?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Fleetwood, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Naar zijn beide opa's :)

2. Harpa

Harpa Actief lid

2 jul 2012
    494
    6
    18
    NULL
    NULL
    Thomas: Tomine
    Mattias: Martha

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oudste naar de oma van mijn man, jongste naar mijn overleden vader. Beide met hun tweede naam.

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    De oudste naar mijn vader en de jongste naar mijn moeder.

Schoonouders hebben niet echt makkelijk vernoembare namen en al zeker niet onze smaak ;)

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Familie ;)

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Thanks voor de tips!

7. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    De tweede en de derde naam zijn de tweede namen van m'n zusjes:).

Voluit heet mijn dochter Nova Rowan Bo Quincy. Bo Quincy is een naam maar spel je als 2.

En Nova vinden wij gewoon een hele mooie naam en betekent ook nog is een nieuw begin in het Latijn (en zei is ons nieuwe begin:)!)

En mijn mans naam en mijn naam beginnen beide met de n:p.

8. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    niemand, maar dat komt omdat ze gewoon geen namen hebben die ik nou graag hergebruik..

verschikkelijk ouderwets :p

9. Alf

Alf Niet meer actief

Eerste naam zoon niet vernoemd.
    Tweede naam is van mijn overleden vader (Nicolaas)
    Derde naam familie doopnaam van -toevallig- beide families (Maria)

10. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Eerste naam van onze dochter is gewoon een naam die we mooi vinden. In haar tweede en derde naam hebben we de namen van de oma's in gedachte genomen en deze gemoderniseerd. Voor nummer twee doen we het straks net zo, maar dan zijn de tweede en derde naam afgeleid van de namen van de opa's, alleen dan ook gemoderniseerd.

11. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Mijn dochter is naar mijn moeder vernoemd (haar 4e naam).. Het jongetje dat onderweg is zal de naam van mijn vader dragen (3e naam) en naar zijn eigen vader (4e naam)

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn dochters heten J.u.lia H.o.s.a.n.n.a.h en S.i.f.r.a. J.o.y.

De J in combinatie met -annah aan het einde van de tweede naam van de oudste is een beetje vernoemd naar mijn oma en mijzelf (Janna/Jannette). Maar niet heel bewust, meer dat ik zelf wel naar een mooie vernoeming van Janna heb gekeken. Uiteindelijk werd dat het niet helemaal. De jongste is verder niet vernoemd, buiten het feit dat we J.o.y. heel goed bij haar vinden/vonden passen!

13. Fratello di deb

Fratello di deb Actief lid

19 apr 2013
    171
    0
    16
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje zal als tweede naam vernoemd worden naar mijn paard waar ik januari vorig jaar afscheid van genomen heb. Ik heb hem vanaf dat hij 5 maanden was gehad en helaas mocht hij maar 10,5 jaar worden. Mijn man zei altijd dat hij het enige paard was waar hij ooit wat mee had en stelde het zelf voor. Na wat gepuzzel hebben we een mooie vernoeming gevonden :)

14. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    tweede naam is combi van overleden vriend en oma! bij jongen had hij vernoemd geweest naar de beiden opas met dezelfde naam

15. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Naar de beide oma's

16. Mausje84

Mausje84 Actief lid

21 dec 2012
    233
    0
    16
    NULL
    NULL
    Naar de oma's

17. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roepnaam van onze zoon vonden we gewoon mooi.
    Tweede naam van onze zoon is een afgeleide van officiele voornaam van zijn opa's, die bij beide hetzelfde is (hoe handig!), en dit hebben we dus wel bewust gedaan.

We gaan nu voor een tweede kindje. Als we weer een zoon mogen krijgen dan volgen we hetzelfde stramien (met een andere afgeleide van de voornaam van zijn opa's als tweede naam). Een eventuele dochter krijgt ook twee voornamen, waarvan eentje een combinatie is van de namen van de oma's. Of dit ook haar roepnaam wordt is nog onduidelijk.

18. Username

Username Niet meer actief

Dochter is vernoemd naar de moeder van mijn stiefvader (eerste naam) en haar tweede naam is een naam die we gewoon heel mooi vinden.

Deel Deze Pagina