naar ziekenhuis voor nierstenen en thuiskomen met baby

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door DastyQueen, 31 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.093
    2.239
    113
    Brabant
    Yep. Iemand in mijn omgeving.
    Achteraf zegt ze dat ze nu wel dingen kon plaatsen. Maar ze had écht geen idee.

Bizar... Ineens een kind. Zij heeft het écht supergoed gedaan!

2. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Ja dat zal vast!

Zij is overigens wel langs artsen geweest in die periode. Ze dacht aan blaasontsteking en niemand heeft verder gekeken. Ze wilden inwendig kijken, wat dus niet ging. En inderdaad: ze keken niet verder omdat ze soortvan nietzwanger kon zijn. Ze had wel testjes gedaan maar ze was waarschijnlijk al te ver. De testen waren wit.

Heel bizar overigens. Denk je eens in: je krijgt vandaag onverwacht te zien (ze zagen het pas toen ze een uitwendige echo van haar blaas wilden maken) dat je zwanger bent en je bevalt morgen. Zo onwerkelijk!

3. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Onze voormalige overbuurvrouw was ook zo'n vrouw die zwanger was zonder het te weten.
    Had al 3 kinderen, dus ze wist echt wel hoe het voelde om zwanger te zijn. Maar ze was aan de pil en werd keurig 'ongesteld'. En ze had last van haar buik, die zette wat op (maar niet zo enorm dat je een zwangerschap zou verwachten) dus daarvoor ging ze naar het ziekenhuis. Na wat duwen en voelen, werd er gedacht aan een gezwel in de baarmoeder. En voordat de operatie werd ingepland, kreeg ze een echo om de omvang van het vermeende gezwel te meten. En bleek ze al 36 weken zwanger te zijn.
    Hallooooo dan. Amper 2 weken later is ze bevallen van een gezonde zoon. :D

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.880
    8.514
    113
    Vrouw
    Ja, een minderjarig meisje in het dorp waar ik ben opgegroeid. Meerdere keren naar de huisarts geweest ivm buikpijn en dat werd bestempeld als obstipatie. Op een middag kreeg ze zo'n buikpijn dat haar moeder de ambulance heeft gebeld en een paar uur later was er een meisje geboren. Ze hadden idd helemaal niks aan spullen dus de moeder van dat meisje heeft gauw een wiegje geregeld en wat spullen gekocht enz... het zal je gebeuren joh.

5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Nee, niet totaal voldragen en er zo achterkomen zwanger te zijn. Al vraag ik me af wat er was gebeurd als ik 10 weken later naar de dokter was gegaan. Ik kwam er met ruim 22 weken achter dat ik zwanger van ons kind was. Echt niets gemerkt :D

Indire, maartje84, Evanesco en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Toen ik stage liep op een kdv was daar een peutertje war uit een wat vreemd gezin kwam. Moeder liep altijd in een legging met een longshirt erop (ja het is al ruim 20 jaar geleden) oma bracht en haalde het jongetje erg vaak. Af en toe kwam moeder mee. Erg mager.
    Zij had hem op een dag opgehaald en 1 of 2 dagen later kwam het ventje trots binnen: ik heb een broertje! En idd er kwam een geboortekaartje uit zijn tas. Er was aan zijn moeder echt niet te zien dat ze zwanger was. Maar ga ervan uit dat zij het wel wist.

Blijf het altijd heel bijzondere verhalen vinden. Bij mij is het altijd heel goed te zien.

7. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Ik ken ook via via iemand die er pas aan het einde erachter kwam, kindje kwam ook nog een paar weken te vroeg. Dus Ze heeft iets van 2/3 weken geweten dat ze zwanger was. Mijn dochter was ook heel erg rustig in mijn buik, heb ook een paar keer de vk gebeld dat ik haar niet meer voelde. Ze was ook erg klein, als ik niet zo veel vruchtwater had gehad dan was het bij mij ook niet erg opgevallen. Als je aan de pil bent of erg onregelmatig dan kan je het best missen dag je zwanger bent. Ik ben nooit misselijk geweest, tot 21/22 weken was er niks te zien droeg ik mijn eigen broeken nog. Pas daarna kwam ik flink aan door het vele vruchtwater.
    Mijn zoon was veel drukker, bij hem bewoog mijn hele buik.

8. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Pffff gelukkig niet :roflmao::roflmao::roflmao:
    Wow dan had ik echt opgesloten kunnen worden!

Caithy en nizzie86 vinden dit leuk.
  9. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Aan de pil zijn is geen logische verklaring voor maandelijkse bloedingen tijdens een zwangerschap.

10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.672
    8.412
    113
    Vrouw
    Ik heb mij 2 zwangerschappen beroerd gevoeld. Het waren ook 2 kinderen die erg sterk waren en waarbij schoppen best zeer kon doen. Nu ben ik regelmatig moe maar als mijn buik niet had gegroeid dan had ik het over het hoofd kunnen zien. Ik voel wel schopjes, maar als ik niet zwanger ben voel ik ook regelmatig van die spier en darmbewegingen.

11. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.647
    1.252
    113
    randstad
    Voldragrn niet maar goede vriendin van ons kon wel gelijk door voor de 20 weken echo want die bleek dus al 24 weken. Al die maanden niks doorgehad

Indire vindt dit leuk.
  12. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik ken ook twee vrouwen die allebei gingen bevallen zonder dat ze het zelf wisten. De een ging naar de SEH ivm klachtan blindedarmontsteking dachten ze en de andere vrouw is bevallen op de werkvloer. Allebei niet weten dat ze zwanger waren.

En een vrouw die erachter kwam na 20 weken.

13. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.486
    3.940
    113
    Vrouw
    Ik heb wel een keer enorm aan mijzelf getwijfeld toen ik op de HAP terecht kwam met enorme buikpijn en opgezette buik. De maanden ervoor had ik regelmatig wat steken in mijn buik, af en toe een opgezette buik (wat dan weer weg trok) en ik kwam ook gewicht aan. Maar ik werd wel gewoon ongesteld en de klachten waren telkens van korte duur, dus heb er verder niks mee gedaan
    Het eerste wat de arts op de HAP zei: weet u echt zeker dat u niet zwanger bent? Toen ging ik toch wel heel erg twijfelen.... Uiteindelijk ben ik toen een paar dagen later 'bevallen' van een cyste die meer dan 5kg woog (flinke baby...).

Ik kan me dus wel voorstellen dat je wel wat vage klachten hebt, wat aan komt, maar ze dus niet linkt aan een zwangerschap. Ik moest met mijn beide kinderen ook rustig gaan liggen om ze te voelen bewegen, maar de schopjes hadden ook door kunnen gaan voor een onrustige darm.

14. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.212
    1.061
    113
    Vrouw
    Ik vond het vooral jammer dat er onder aan het artikel zo iets stond als : ik heb de hele zwangerschap kunnen feesten en mijn baby is kerngezond.
    Leek mij iets te veel op ach ja zuipen kan geen kwaad want mijn baby is wel gezond.

15. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Ja precies.
    En wie weet heeft het kind hierdoor wel een achterstand. Wat het met zijn cognitief vermogen heeft gedaan merk je over een aantal jaar pas.

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Die namen... :roflmao::roflmao::roflmao:
    Ik ben nu al nieuwsgierig naar de naam van een eventueel tweede kind later.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier een voetbal teamgenoot... Gelukkig was het een slechte winter. Daardoor keepte ze de laatste 3 of 4 weken van de uieindelijke zwangerschap niet meer... Wij als team hebben dus ook tot 33 weken ofzo met haar gedoucht - meiden en vrouwen.
    En já ze werd wel erg dik. Maar van topsport naar laag amateuristisch en de broodjes kroket gingen er makkelijk in na de wedstrijd. Moeders was ook nogal 'flink' - dus ze leek gewoon die kant op te gaan. Verder slikte ze de pil - werd ongesteld - geen relatie meer. Had wel rugklachten die erger werden, maar dat was volgens de huisarts de schuld van haar Bronchitis... Tijdens de weeen kwam ze er dus achter. Wilde het kind eerst ook helemaal niet! Was er niet klaar voor....

Maar oke - over schopjes die je voelt; ik heb nu steeds dat ik weleens tegen mijn man zeg 'he voel eens.. DE BABY' - ik ben niet zwanger - maar de luchtbellen in mijn darmen zijn dan gewoon duidelijk voelbaar aan de buitenkant. Echt hetzelfde als toen ik zwanger was!

En wat iemand al zegt; als je gefocust bent op iets anders, zie je soms niet wat er recht voor je gebeurd..

DastyQueen vindt dit leuk.
  18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Er zullen een hoop mensen over me heenvallen maar ik geloof deze verhalen nooit.

Ik denk dat tijdens de periode dat deze mensen zwanger zijn...of er een flinke ontkenning plaatsvindt ( struifvogelpolitiek) of dat er schaamte of een andere reden achter steekt waardoor ze verzinnen dat ze het niet wisten.

DastyQueen en Marchella vinden dit leuk.
  19. Fluitekruidje

Fluitekruidje Niet meer actief

Ja, de zus van mijn beste vriendin.
    Geen reden om het te verdoezelen of. Getrouwd, koophuis, etc..
    Goed, op vakantie in Spanje spoed eisende hulp moeten bellen ivm extreme buikpijn. Ze dacht zelf blinde darm, maar bleek dus aan het bevallen te zijn.
    Niets gemerkt, slank van postuur. Ik heb ook nooit iets anders aan haar gezien. Was haar eerste dus ook geen vergelijking.

Verder mijn buurvrouw in ons vorige huis. Pas op latere leeftijd haar droomman gevonden en getrouwd. Ze werd op een gegeven moment niet meer ongesteld en dacht in de overgang te zijn. Zij is heel slank en kreeg op een gegeven moment toch een beetje een buikje en rugklachten. Haar zus heeft haar toen min of meer gedwongen om naar de huisarts te gaan. Die heeft haar doorgestuurd naar de gynaecoloog. Ze bleek ongeveer 27 weken zwanger te zijn...

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.487
    17.428
    113
    Bij sz was er 6 maanden niks te zien, zat flink in de ontkenning (positieve test maar wel maandelijks bloeden. Kotsmisselijk, buikpijn... Onderzoeken gehad etc. Uiteindelijk geloofde ze het wel en ontplofte dr buik ineens. Wil ze arts ook nog de schuld geven van het laat weten, die had er niet naar gevraagd :rolleyes::confused:)

bosi333 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina