Hoihoi... vk vroeg vandaag of weer dat ookv wilden doen. Dus datsis de nekplooimeting.. bij de 12 weken.. nog bloed prikken.. en dan krijgt je een kansbereking.. is die groot dan kun je evt met vervolg stappen verder. Bij ons eerste kindje was de kans zeer klein... Man wil graag die test doen. Maar ik vind het zo duur. 150 euro.. maat goed.. hebben jullie dit ook bij beide kindjes gedaan?
Wij hebben ervoor gekozen dit bij beiden niet te doen. Ik heb bij mijn zoon een guo gehad met 20 weken. Nu krijg ik die ook en daarnaast een vervroegde 20 weken echo met 13 weken ivm een onderzoek waar aan meedoe in het amc.
Wij doen het dit keer wel, bij dl niet gedaan. Haar beperkingen waren niet op te sporen geweest door de combi test maar een tweede kindje met weer een hoop problemen zou erg moeilijk worden dus vandaar dat we nu wel hiervoor kiezen. Er zijn veel ouders die het niet doen hoor! Zelfs vk'en die het eigenlijk afraden omdat het maar een kansberekening is en je kunt wel 1:5000 hebben maar dan kan je ook net die ene zijn. Dus tja... De keus is aan jullie
Heb het wel late doen het is idd duur ( voor mij achteraf niet) maar wij wilde graag weten of deze beeb geen chromosomen afwijkingen had. Zoonlief was de uitslag ook 1.2200 maar bij deze verliept het toch anders 1.152 op down! Hierdoor werd de combi alsnog vergoed net als de nipt test in het erasmus mc. Na 3.5 weken wachten was deze test gelukkig goed 99.9 % geen 13, 18 of 21.
Wij hebben het wel gedaan. En tja, je kunt altijd 'die ene' zijn. Zelfs de NIPT heeft nog een foutmarge waarbij je de uitzondering op de regel kunt zijn. Wij wilden geen kindje met een zware beperking en dus wilden we weten wat in eerste instantie ons risico was daarop. Ook wilden we eventuele zware beslissingen niet pas na de 20w hoeven nemen. De uitslag was gelukkig goed, maar als deze niet goed was geweest, dan waren we vervolgens voor de NIPT gegaan en daarna eventueel nog de vwp. Succes met jullie beslissing!
Ik heb het wel laten doen maar ik ben 36 en het werd vergoed. De uitslagen waren gelukkig goed .maar nu even afwachten wat ze Ien bij de 20 weken echo. Liefs