vakantie op de boot..

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Aude, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Hoi,

Wij hebben een boot en deze zomer gaat onze dochter voor het eerst mee.
    Het is best een ruime boot, onze dochter heeft haar eigen bedje helemaal afgezet zodat ze er niet uit kan vallen. Speciaal 'hang' stoel voor aan de eettafel.
    Zijn er meer mensen die een boot hebben en gaan varen met kleine kinderen en hoe bevalt dat? En misschien eventuele tip!

2. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Niemand? :(

3. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Nou ik zelf dan niet maar mijn ouders varen. Mijn broertje en ik waren dus van baby af aan al gewend om elk weekend en elke vakantie met de boot weg te zijn.

Zijn jullie van plan om (bijna) elke dag te gaan varen of wil je op 1 locatie blijven?
    Mijn moeder zegt altijd dat ze het ideaal vond dat wij goed sliepen tijdens het varen door het gezoem van de motor ;o)
    En mijn ouders hadden een kinderstoel bij zich die hoog genoeg was dat wij uit het raam/kajuit konden kijken tijdens het varen.

Tijdens mijn verlof komen mijn ouders ook dicht bij mijn woonplaats liggen zodat ik lekker op de boot kan vertoeven en als de kleine er is dan gaat ze ook zeker regelmatig dagjes/weekendjes met opa en oma mee hoor!

Weet niet hoe groot je boot is en of je er ruimte voor hebt maar een campingbedje is natuurlijk ideaal voor zowel binnen als buiten. En wassen doe je gewoon in de spoelbak in je keuken. Hardstikke gezellig! Fluitketeltje op om water warm te maken (of je moet een omvormer en waterkoker hebben haha, mijn info is wat verouderd ;o)

En als je kleintje groter is dan natuurlijk ZSM leren zwemmen en goed zorgen voor zwemvestjes etc. Maar nu ze zo klein is is het alleen maar heerlijk om tijdens je vakantie je eigen spullen bij je te hebben.

Veel plezier!

4. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Bedankt voor je reactie! Dat van het campingbedje vind ik wel een goede tip..

5. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ja weet niet wat voor boot je hebt maar mijn moeder zette ons er vaak in tijdens het varen, zeker toen we eenmaal iets groter waren. Dan konden we gewoon in de stuurhut zijn zonder dat ze bang hoefden te zijn dat we ergens op zouden klimmen ofzo.
    En voor op de wal is het natuurlijk heerlijk!

6. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    uh.. ja ik weet niet precies de naam van zo'n boot :).. sport/motorkruiser is 8 meter lang.
    Zal ik echt op moeten meten of het kan, maar is echt een goeie tip en veilig en zo een campingbedje kost ook niet veel.

7. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Wij hebben ook een boot. Niet zo heel groot, we hebben een stalen kruisertje. Vorig jaar was mijn zoontje 10 maanden toen we hem kochten. Daarvoor hadden we een speedboot, nu verkocht ivm. de veiligheid met de kindjes.
    Hij vond het helemaal geweldig. We hebben zo'n Safe T Sleep om een van de kussens van de bank gedaan zodat hij daar kon slapen zonder van de bank af te rollen. Een campingbedje past bij ons niet daar is de boot te klein voor.
    Dit jaar is hij weer wat groter dus ben wel benieuwd wat hij ervan gaat vinden.

Ik heb er nu echt weer zin in om te gaan varen! Ik denk dat het met een kleine baby best kan, een dagje weg. Ze kan dan in de reiswieg slapen.
    We gaan wel alleen dagjes weg, niet op vakantie met de boot. Misschien wel een keer, lijkt me wel leuk!

Geniet van je vakantie op jullie boot!

Deel Deze Pagina