Ervaringen weer in Frankrijk - September

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door oogappel, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,
    Het onderwerp is eigenlijk al duidelijk he, we willen in september nog 2 weekjes naar frankrijk alleen ik zit me nu echt af te vragen of dit verstandig is qua weer?
    Tuurlijk is het altijd afwachten, maar ben nieuwsgierig of jullie ervaringen hebben!?

Het is zuid frankrijk, in de buurt van de spaanse grens!

Hoor het graag!

Doeg doeg
    oogappel

2. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik denk dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken, vooral omdat je nog vrij zuidelijk gaat.

Het wordt alleen wel veel eerder donker 's avonds. (dat viel ons echt op)
    Wij zijn een paar jaar terug in sept (1e 2 weken) naar italie geweest. We hebben toen nog prachtig weer gehad tot half sept., toen was het daar echt gebeurt met het mooie weer. Maar dat was noord italie trouwens. En in NL was het 30 graden toen we terug kwamen.
    Dus het zegt niks.

Nogmaals je weet het natuurlijk nooit, maar in september is het vaak nog wel goed weer overal. En tenminste niet meer zo bloedjeheet. Vond ik wel een voordeel. ;)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn vorig jaar in september naar Frankrijk geweest naar de Ardèche en hadden heel veel regen :(. En 's nachts en 's ochtends was het erg koud (met Eva in slaapzak met deken naar de douches ;)).

Nu gaan weer zoals altijd in juni. Maar vorig jaar vond ik Eva nog te klein in juni en achteraf gezien was het, behalve het weer ;), ook een goede keuze.

Maar er valt toch niets over te zeggen, het is inderdaad maar gewoon afwachten. Wij gaan er bijvoorbeeld vanuit dat het in juni niet belachelijk warm is, maar het kan 25 graden worden, maar ook 40 graden (hadden wij een paar jaar terug, 40 graden in de schaduw :confused:)

Deel Deze Pagina