Ik zou graag jullie mening willen horen of het zin zal hebben om mijn dochter zindelijk proberen te maken. ik heb over 2 weken 2 weken vakantie en ik had me bedacht om er dan even flink wat aandacht aan te besteden. Samen onderbroekjes kopen, en de luier uit gaan doen en ze dan vaak op het potje te zetten. Ze kan al poepen en plassen zowel op het potje als op de wc. Ze krijgt ook al steeds een stickertje als ze wat heeft gedaan. Maar de laatste tijd lijkt het wel of ze het helemaal niet leuk vind. Als ik dan zeg na bijv het middagdutje, kom we gaan even een plasje op het potje doen. Is het meteen nee, ik hoef niet. terwijl ze droog is na 2/3 uurtjes slapen. Soms laat ik het zo, maar als ik haar dan toch op het potje zet, doet ze toch een plas en ben ik en is zei heel trots. Laatst had ik aan het eind van de dag de luier uit gelaten en het potje in de kamer gezet, op een gegeven moment ging ze er zelf op zitten en heeft ze geplast. Ook gaat ze vaak zitten of staan en zegt dan dat ze geplast heeft. Ik geef wel eens aan dat sommige kindjes die ze kent geen luier meer om hebben, maar dan krijg ik als antwoordt "ik doe plasje in de luier". Ook met poepen trekt ze zich terug en als ik dan om het hoekje kijk, zegt ksss, ga weg is mijn hoopje ( jaja peuterpuber) Ik wil het ook niet forceren want het moet wel leuk blijven. Maar aangezien ik zwanger ben en we in januari ons kindje verwachten, wilde ik het nu graag proberen. Nu ben ik zelf nog een beetje fit en mobiel. Wat zouden jullie doen en hoe? Stel het gaat al een dag of drie goed en we willen een dagje iets leuks gaan doen in de vakantie, dan wel of geen luier aan?
Lijkt mij dat ze er al lang aan toe is, gewoon luier uitdoen en niet meer aan. Samen een paar mooie onderbroekjes kopen en gaan met die banaan . Dagjes uit even uitstellen tot het echt goed gaat, meestal na een dag of vijf toch wel.
Eens. Nu uit doen anders schiet het doel inderdaad voorbij ze is waarschijnlijk al zindelijk nu bij jou de knop en luier uit houden. Ik hoef ook niet altijd meteen te plassen na het slapen, Eens kijken wat er gebeurt als je niks zegt. Of ze dan zelfstandig naar het potje gaat zo ja dan is ze eigenlijk al zindelijk. Helpen mag maar op een gegeven moment moet je niks meer zeggen en zo kijken of je kind zindelijk is.
Ik zou het idd doen, luier uit, onderbroek aan ( Veel onderbroeken kopen! ) en als je na een week ofzo een dagje uit gaat, potje mee in de tas en extra kleertjes. Leren wildplassen is ook ideaal
Ok dan hebben we wat te doen in de vakantie En hoe doen jullie dat met slapen, ze slaapt smiddags nog zo'n 2/3 uur. Doen jullie dan nog wel een luier aan. Ze is wel 9 van de 10 keer droog smiddags.