Naar zwemles als je al 6 jaar bent...laat?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Madeliefje1987, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja er wordt ook wel gekletst op zich... Maar de zwemjuf trekt de dames dan meestal snel weer bij de les :)

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Hoi Madeliefje ;)

Met 6 jaar zal ze het waarschijnlijk wel sneller oppakken, dat is een voordeel. Verder begrijp ik dat eerder niet mogelijk is dan houdt het wel op.

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Persoonlijk vind ik zes jaar best laat... Nu is het hier wel een waterrijke omgeving.

Onze dochter gaat met 2,5-3 jaar op overlevingszwemmen, dat duurt ongeveer een jaar en daarna direct door naar de gewone zwemles. Hoe sneller ze zich kan redden in het water, hoe beter wat ons betreft.

Gelukkig hebben we hier een heel goed zwembad in de buurt, was ook een van de eersten die met overlevingszwemmen voor peuters begonnen.

Na de zomer beginnen we met babyzwemmen en denk dat we gewoon doorgaan met peuterzwemmen totdat ze naar overlevingszwemmen mag...

4. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Onze zoon gaat naar zijn eerste zwemles 2 dagen voor zijn 6de verjaardag.

Wij hebben bewust gekozen om niet op dezelfde leeftijd te starten als zijn klasgenootjes. Onze zoon is nogal bang aangelegd en hij is klein van stuk. Wij wilden hem eerst wat lef bij brengen en wat meer spierkracht op laten bouwen. Daarom is hij vanaf 4,5 jaar op scouting gegaan.

Nu is hij 17 augustus echt toe aan zijn eerste zwemles.

5. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    hier in het buitenbad mogen ze pas starten met vijf en doen ze er over algemeen 2 seizoenen over om hun diploma te halen. En dan kunnen ze ook echt zwemmen (ben inmiddels wel achter het verschil tussen verschillende zwembaden).
    De meeste kinderen die hier lessen zijn dus al ruim zes voordat ze hun diploma halen.

6. Subois

Subois Lid

14 okt 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Zes is volgens mij wat later dan gemiddeld om te starten, maar ik denk dat (zoals al is gezegd) dat eerder een voordeel dan een nadeel is. Mijn oudste 2 kids zijn met 4 begonnen en je zag echt het verschil met oudere kinderen in hoe snel ze het oppakten. Met mijn jongere kinderen wacht ik tot ze minimaal 5 zijn.

7. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Is envoz met die dierendiploma,s?

8. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Hier zwemmen ze allebei in een bad waar ze met envoz diploma's werken. Maar hier zijn ze juist heel streng...als je een bepaalde slag niet kan mag je echt geen badje verder. En moeten ze juist wel heel vaak het wedstrijdbad op en neer zwemmen om conditie en zwemmeters te maken. Dus het verschilt dan ook weer per bad.

9. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ligt aan je kind ., oudste zoon was6 en met 7 diploma ,,2e zoon is 4 en zit al op zwemles sinds februari .. November 4 geworden.. Bij hem zo vroeg omdat hij zo bang was voor water .. En nu springt hij er zonder pardon en met bandjes in.. Dat deed hij een jaar geleden echt niet en kwam hij niet eens in de buurt van het zwembad .. Het duurt wat langer voor hij een groep verder mag .. Maar ach als dat het enigste is 😁

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Nee, juist beter ook. Hoe ouder, hoe beter want dan leren ze veel sneller! Mijn zoontje is ook met 6 gegaan, afgelopen april en heeft nu al 1 plaatje. Paar weken geleden gehaald.
    Ik ben blij dat ik hem nu pas op zwemles heb gedaan, ik merk dat kinderen die jonger zijn veel minder gefocust zijn, met name de jongens...

Voor mijn zoontje was dat alleen maar stimulans:) We zeggen nu ook tegen hem, als je goed je best doet, heb je ook snel je diploma.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    klopt..

Deel Deze Pagina