ik weet niet of ik deze vraag in het goede forum geplaatst heb. dus plaats hem hier en bij de voedingsdeskundige. mijn zoontje is dinsdag 2 weken oud. hij drinkt flessen met nutrilon 1 van 100 ml per keer om de drie a vier uur. sinds twee dagen valt hij steeds in slaap tijdens het drinken. na ongeveer de helft van de fles. soms lukt het om hem wakker te krijgen maar vandaag ook een keer niet. moet ik me nu zorgen maken. hij heeft goede natte luiers en is als hij wakker is alert. dus heb nog niet het gevoel dat hij te weinig krijgt maar wil wel graag wat tips. moet ik hem nu echt om de drie uur wekken zodat hij dan niet eerst huilt voor het drinken... of juist langer laten liggen zodat hij wat langer huilt en meer trek krijgt???? het is een flinke jongen van 9 pond dus maak me geen zorgen dat hij veel tekort komt maar wil wel graag dat hij niet halve flessen laat staan. alvast bedankt groet marij
Hoi hoi, Het is niet verstandig om hem te laten huilen, maar eerder wakker maken heeft ook geen zin. Het kan zijn dat hij een beetje verzadigd is. Is hij al terug op geboortegewicht? As je hem niet wakker maakt, maar hem zelf laat komen, dan is het handig om hem te verschonen na de eerste helf van de fles, en dan daarna de andere helft te geven. Door het verschonen wordt hij dan weer wakker. Ook te warm in pakken tijdens de voeding zorgt voor een soezerige baby. Groetjes Adrienne