Naast centering pregnancy nog een cursus?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zazoo21, 30 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zazoo21

    Zazoo21 Actief lid

    12 feb 2024
    395
    395
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik ben van plan Centering Pregnancy te gaan volgen bij mijn verloskundigepraktijk.
    Hiernaast wilde ik nog de cursus Samen Bevallen gaan volgen met mijn man.
    Ik vraag me alleen af hoe veel zin dat heeft, en of het niet een beetje dubbel op is?

    Het belangrijkste wat ik wilde halen uit de cursus was ook vooral mijn man meenemen in het proces van de bevalling en dat hij leert hoe hij me kan ondersteunen zo meteen en wat er allemaal gebeurt.
    Bij mijn Centering Pregnancy zijn er twee bijeenkomsten dat de partner mee komt.

    Ik ben een beetje bang dat ik alles dubbel ga doen zo, Samen bevallen, centering pregnancy, zwangerschapsyoga, ZwangerFit.

    Zou iemand mij inzicht kunnen geven of bij de partneravond ook ademhalingstechnieken en ondersteuningstechnieken geleerd worden?

    Bedankt!
     
  2. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    794
    505
    93
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Hier ervaring met cp. Op de partneravond was wel de mogelijkheid om vragen te stellen. Dus dat zou ik dan gewoon zeker doen. Alles rondom bevallen kan besproken worden inclusief tips voor de partner.
     
  3. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.623
    4.697
    113
    Ga je 4 verschillende cursussen of activiteiten doen gericht op zwangerschap? Ik heb een paar keer CP gedaan maar dat groepsgebeuren was niets voor mij. Er was altijd wel een dame (of soms meer) die veel tijd en aandacht vroegen. Door onzekerheid, beperkte vaardigheden of omdat er bepaalde problemen speelden. Daarnaast zocht ik zelf de informatie op en stelde gerichte vragen tijdens een consult. Dat kon prima tijdens de reguliere individuele consulten. Aan het einde van de zwangerschap was er een langer consult met de partner waarbij de bevalling uitgebreid aan bod kwam en een eventueel plan werd besproken. De bijeenkomsten duurden mij ook te lang. Maar sommige dames hadden dat wel nodig. Iedereen is natuurlijk anders.

    Het belangrijkste is wel dat iedere bevalling totaal anders is. En dat je daar eigenlijk totaal niet op kunt voorbereiden. Mijn vriendin heeft samen bevallen gedaan. Was op zich best informatief. Maar uiteindelijk is er niets samens aan want jij moet het doen. Hij is erbij en moet voornamelijk goed naar jou luisteren en je ondersteunen. De informatie die zij kreeg was hetzelfde als die ik (en zij later ook) bij het bevallingsconsult van de verloskundige kreeg. Aangevuld met wat oefeningen over houdingen (die ze uiteindelijk niet gebruikt heeft).

    Ik zou goed kijken welke informatie je precies bij al die activiteiten krijgt. En of dat bij jou past.
     

Deel Deze Pagina