Ik hoor regelmatig om me heen dat ik mijn kleintje ook ander vocht zou moeten geven dan flesvoeding. Ik geef Elena nu de fles; 5 x 200 cc om 7, 11, 15, 19 en 23 uur. Verder krijgt ze geen ander vocht. Wel merk ik soms dat haar lipjes wat droog zijn, dus dan ga ik zitten twijfelen of ik haar idd niet wat ander vocht, zoals water ofzo, moet geven. Hoe doen jullie dat? En als jullie ook iets anders bijgeven, wat geven jullie an en hoelaat doen jullie dat?
Bram krijgt geen ander vocht naast zijn melk. Dat is nog niet nodig hoor, en jouw dochtertje is helemaal nog jong! Bram krijgt 2 x 200 en 2 x 240 op een dag en verder niks.
In principe niet nodig Isa krijgt alleen een slokje water als ze heel erg de hik heeft, dan is die snel weer over. Meen dat ze ook niet veel extra water mogen hebben, want dan krijg je denk ik van die fijne dunne poep
Naast de melk heeft ze niets nodig hoor, ook geen extra vocht. Als het nu heel warm zou zijn (boven de 25 graden, maar dat is het nu niet) dan zou je extra vocht aan een fles kunnen toevoegen (15-20cc). Maar tot een maand of 6 is extra drinken niet nodig. Extra vocht *vult* wel, en waar water zit kan geen melk zitten. En die melk heeft ze nodig om te groeien!
Hier ook alleen melk hoor... Ik gaf Louise wel af en toe een paar slokjes water toen het zo heel heet was (28-30 graden).