krijgt hij te weinig op een dag?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Madelon84, 3 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

mijn zoontje vraagt nog maar heel weinig om de borst.
    sochtends bij het opstaan sowieso nog altijd, dan 1 x ergens op de dag (als we thuis zijn, als we een dagje weg zijn wil hij helemaal niet) en soms nog voor het slapen gaan maar lang niet altijd.
    Hij eet gewoon heel goed andere dingen dus ik denk dat hij daarom ook minder wil.
    dus meestal 2 x per dag. maar mijn productie is hierdoor zwaar achteruit gegaan. als hij drinkt duurt het soms wel 10 min voor de tsr komt en als die er is is hij vaak met 1 a 2 min klaar, dan komt er al niks meer. dus ik ben bang dat hij de 300 cc op een dag gewoon niet redt!
    Wanneer moet ik hem dan melk gaan bijgeven? (koemelk of opvolgmelk) zou dat nu al moeten?
    het schiet ook niet op om met kolven mijn productie op te krikken, want hij gaat niet meer vaker drinken dus blijf ik met dat probleem zitten.
    wat moet ik doen?:(

2. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi!

Een keer per dag drinken lijkt me inderdaad wel wat weinig, maar je kan het natuurlijk ook niet afdwingen. Wat je zou kunnen doen is om voldoende zuivel te geven, is wat volle yoghurt bijgeven. Ook kan je eventueel volle melk geven.(kaas valt ook onder zuivel) Je kindje is nu al zo groot, dan is opvolgmelk niet meer echt noodzakelijk.
    Veel succes!

Groetjes Mariska

3. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

hij lust dus geen yoghurt.. wel met een lepel jam erin.
    ik heb het al zovaak geprobeerd maar hij gruwelt er van!
    kan ik me ook wel voorstellen, ik kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die yoghurt zonder iets erin lusten.

4. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    hihi, nou ik ben er zo eentje ;). Hoe zuurder hoe beter. Maar wist je dat er heel veel verschil is in hoe zuur yoghurt is. Ik heb gemerkt dat die van Campina (lekker voor vandaag, goed voor morgen) veel zachter van smaak is dan de huismerken yoghurt. Ook zou volle kwark een optie zijn. Misschien met volle yoghurt een fruitshake maken? Met wat banaan of aardbei erdoorheen. Lust hij het dan wel? Natuurlijke fruitsuikers zijn in ieder geval beter. En natuurlijk kan ook volle melk. Veel succes.

Groetjes Mariska

Deel Deze Pagina