Beste UWV, Ik werk al jaren als zelfstandige en zoals ik het begrijp heb ik recht op de maximale zez vergoeding. Bij plichten kan ik vooral informatie vinden over het aanleveren van de juiste informatie, maar hoe zit het met werk oppakken na de bevalling, al is het maar voor een paar uurtjes? Ik zou 10 weken recht hebben op een uitkering na de bevalling, mag ik daarnaast tijd aan mijn bedrijf besteden, zoals het beantwoorden van klanten mails en het inplannen van spoed gesprekken met cliënten? ( adviserend beroep) . Of ziet de UWV het dan niet meer als verlof en vervalt daarmee de uitkering? Ik zou hier niemand voor inhuren ter vervanging, maar mocht alles voorspoedig verlopen dan zou ik wel weer 1 of 2 uur per dag willen werken om te voorkomen dat ik na 10 weken ineens een enorme werkdruk op de hals haal. Als het geen probleem zou zijn, worden de inkomsten dan van de uitkering afgetrokken of mag het bedrijf inkomsten genereren tijdens het verlof. En dan de laatste vraag, hoe zit dit met een Webshop, deze blijven meestal open ongeacht verlof, zouden die inkomsten invloed hebben op de zez uitkering?
Beste Fee90, Je vraagt of het invloed heeft op je ZEZ-uitkering als je na je bevalling maar nog tijdens je verlof gaat werken. Dit is niet het geval. Inkomsten die je tijdens je verlof verdient hebben geen invloed op je ZEZ-uitkering. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare[/url]