Vakantie en opbouw ww

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door minimuis, 5 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hoi ik heb de volgende vraag ik heb 2jaar in de ww gezeten en gelukkig vanaf februari dit jaar weer werk bij mijn oude werkgever dit is via tempo team. Ik heb nu vakantie bouw je dan gewoon weer ww op als je salaris heb in die weken tel het dan gewoon mee voor de 26weken die je gewerkt moet hebben.

En als je aan de 26weken regel voldoet en dan weer door te weinig werk in de ww komt heb je dan recht op 3 maanden of weer je volledige ww. Mijn werkjaren zijn van 1998 tot 2013feb en nu weer feb 2015 tot ik hoop nog lang;)

Bedankt voor het antwoord

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste minimuis,

Wat fijn dat je weer aan het werk bent.

Je vraagt je af of een periode waarin je vakantie hebt gehad meetelt voor de periode van 26 weken waarin je gewerkt moet hebben voordat je werkloos wordt.
    Ja hoor, ook de weken waarin je vakantie (of een ander doorbetaald verlof) hebt opgenomen kan je meetellen voor de 26 weken eis.

Verder wil je weten hoe lang je dan weer een WW-uitkering kunt krijgen.
    Je voldoet aan de wekeneis? Dan wordt er gekeken of je in de laatste 5 kalenderjaren voordat je werkloos werd in minstens 4 kalenderjaren hebt gewerkt. Omdat jij 2 jaar in de WW hebt gezeten zal je niet aan deze voorwaarde voldoen en heb je recht op een basis WW-uitkering van 3 maanden.

Actuele informatie over de duur van de WW-uitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina