Ik heb vorige week een sollicitatie brief gestuurd naar een bedrijf maar ik heb nog niks gehoord, ook geen ontvangstbevestiging gekregen. Nu ben ik echt heel enthousiast over deze baan en wil er zo veel mogelijk aan doen om kans te maken. Maar moet ik nu gaan nabellen? En waneer dan? En wat moet ik allemaal zeggen dan? Ik vind het echt heel lastig. Ik solliciteer me suf en altijd snel een reactie maar altijd een afwijzing. En deze baan lijkt me echt heel erg leuk en sluit aan bij mijn werkervaring en opleiding. Wie heeft er tips hoe ik dit het beste kan aanpakken of wat ik nu her beste kan doen? Ik klamp me niet vast aan deze baan hoor, ik heb nog heel veel andere sollicitaties lopen. Alvast bedankt!
Volgens mij worden tegenwoordig enkel de relevante kandidaten gecontacteerd. Idd erg lastig, want je hebt geen idee of een bedrijf eerst een lijst met kandidaten aanmaakt vooraleer te beginnen contacteren, of meteen na ontvangst van de sollicitatie. Maar je doet volgens mij niets verkeerd om eens te telefoneren. Mss kan je nog verder toelichten; in een brief krijg je moeilijk àlles uitgelegd ivm motivatie & ervaring. succes met de zoektocht!
Ligt aan het soort bedrijf. Als het een kleiner bedrijf is, zou ik wel bellen. Dan krijg je waarschijnlijk iemand aan de lijn die er iets over te zeggen heeft, of er meer van weet, en dan kom je enthousiaster over. Als het een wat groter bedrijf is, heb je een grote kans dat je een receptioniste aan de lijn krijgt die je niet door kan verbinden. Vaak krijg je als antwoord dat er wel contact met je opgenomen wordt, mochten ze je brief interessant vinden. Naar mijn mening geeft dat alleen maar meer onzekerheid. Als je de brief via de post hebt verstuurd, dan kun je natuurlijk ook alleen bellen met de vraag of ze hem ontvangen hebben, maar ik weet niet of je dan iemand aan de lijn krijgt die jou het antwoord kan vertellen.
Ik heb de brief via de mail gestuurd. Naar de persoon die ook de sollicitaties doet en met haar kan je ook contact opnemen voor eventuele vragen. Ik wil dus wel bellen maar weet dan niet zo goed wat ik moet vragen.
gewoon eerst vragen of ze je sollicitatie in goede orde ontvangen hebben, daarna kun je vragen of ze al iets meer weten over het verdere verloop. Ik zou het inderdaad ook doen, dan kom je enthousiast over!
Ik zou nog even wachten. Solliciteer me al 7 maanden suf maar ben ik er inmiddels achter dat de meeste bedrijven eerst minimaal 2 weken nemen om alles binnen te laten komen en dan beginnen aan een selectie.
Ik hoop dat je de baam krijgt meid! Misschien kun je bellen met de vraag of hij ontvangen is, en dat je je, omdat je zo geïnteresseerd bent, afvroeg of je sowieso wat hoort, ook al word je het niet
Dan zou ik inderdaad ook gewoon bellen om te vragen of ze het ontvangen heeft. Niet geschoten is altijd mis en het toont natuurlijk ook inzet (en heel weinig moeite voor jou)
Ik zou ook bellen maar nu nog niet, veel bedrijven krijgen honderden reacties en zijn er binnen een week echt nog niet van op de hoogte wie er gesolliciteerd heeft en wie er in aanmerking komt voor een gesprek. Het is heel lastig want als je meteen belt dan is dat meestal positief maar kan dat ook als opdringerig overkomen, ik zou daarom een weekje wachten tenzij je weet of ergens gezien hebt dat de tijd om te solliciteren al is afgesloten.
Zeker bellen! Het domste wat je in deze tijd kunt doen is afwachten! Gewoon even checken of je sollicitatie in goede orde is ontvangen, of ze al iets over het verloop kunnen zeggen van de procedure en zeggen dat je heel erg enthousiast bent! Dat kan nét dat duwtje geven om je tóch uit te nodigen, believe me. succes! edit: staat er een solliciteren tot datum in de vacature? Daar zou je evt op kunnen wachten (of vlak ervoor, zodat je niet te laat bent) Anders gewoon nu bellen, je wil toch ook zeker weten of je sollicitatie in goede orde is ontvangen!?
Gewoon even bellen. En dan woensdag denk ik even. Sommige bedrijven wachten ook op mensen die zelf gaan bellen, die zijn enthousiast. Ik zag vorige week maandag een mooie vacature, maar de termijn was eigenlijk al gesloten. Dus eerst maar eens gebeld. Dan kun je ook vragen of reageren wel zin heeft. Ik geef dan ook aan dat ik hun tijd niet wil verspillen met een onnodige brief. Ik mocht toen nog wel reageren als ik het maar diezelfde dag deed. De volgende dag zouden ze al beslissen namelijk. En nu...maandag sollicitatiegesprek!
Bellen! Heb ik ook weleens gedaan en ik kreeg toen wel die baan, omdat ik er achteraan zat. Ze vonden me een volhouder. Misschien morgen, maar anders zeker woensdag. Niet te lang wachten hoor.
Bellen! Gewoon zeggen: Ik heb toen en toen een sollicitatiebrief geschreven op die en die functie en ik heb geen ontvangstbevestiging gekregen. Zijn mijn brief en cv wel goed aangekomen? Ik had afgelopen zomer een sollicitatiebrief gestuurd (via de mail) voor een werkervaringsplek. Na een week nog niks gehoord, terwijl ik wel om een ontvangstbevestiging had gevraagd. Wat bleek, mijn mail was wel ontvangen maar door een volle mailbox over het hoofd gezien en nooit doorgestuurd! Nu zit ik daar alweer een paar maanden
Ik zit aan de andere kant van de tafel en nodig mensen die ellen veel vaker en sneller uit dan mensen die alleen een brief sturen. Dus bellen!
Zeker nabellen, helemaal als je geen ontvangstbevestiging hebt gehad. Als je laat merken hoe enthousiast je bent over de baan spring je er gelijk bovenuit door te bellen.
Ik persoonlijk zou wel bellen. Ik deed dat toen ik werkeloos was altijd! Vroeg gewoon of ze mijn brief in goede orde ontvangen hadden. Dan werden ze even herinnerd aan mijn naam/brief. Je moet iets doen in deze tijd om je te onderscheiden.