Kinderen en huisdieren samen

Discussie in 'De lounge' gestart door Smurf1985, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Huisdieren en kinderen samen, kan dat eigenlijk wel?

De een vindt het smerig,honden of kattenhaar in huis waar de kinderen natuurlijk mee in aanraking komen.
    En de ander vindt het geweldig om te zien hoe kinderen met dieren omgaan,leren verantwoordelijk te zijn (in zoverre dat kan)

Wie heeft er ook huisdieren en kinderen samen,en hoe gaat dat thuis?
    En de mensen die geen huisdieren hebben,wat zijn jullie redenen daarvoor?

Ik open dit topic niet om elkaar aan te vallen,ik ben gewoon nieuwsgierig naar andere beweegredenen!

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    HIer 2 kinderen en 2 honden. Moet ik er wel bij zeggen dat de ene hond altijd buiten in de kennel is en de andere vooral in de garage verblijft... met deze kou is de "garage-hond" savonds en snachts ook bij ons in de woonkamer. De "kennelhond" heeft een geïsoleerd nachthok vol met hooi en stro....daar komt smorgens gewoon stoom vanaf....;)

Ik vind het alleen maar goed dat kinderen opgroeien met dieren. Ze leren er een stuk verantwoordelijkheid en zorg mee.

Ach en over vuiligheid.... de stofzuiger en de dweil zijn toch niet voor neits uitgevonden:D

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb een hond en een kat... Geen kinderen (nog)
    Kan het heel goed begrijpen als ouders dit vies vinden, ik heb nu ook dagtaak aan het stofzuigen e.d. Omdat ze natuurlijk verharen...
    Maar als ik zie hoe lief de hond met de kleine van mijn vriendin is, kan ik niet wachten tot we zelf een kleintje hebben :)

4. knap

knap Niet meer actief

Wel huisdieren gehad. Maar ga er voorlopig niet meer aan beginnen. Al mis ik het wel bijvoorbeeld een spinnende schoot poes op me schoot. Maar het is beter zo. Heb mijn katten achter gelaten tijdens de verhuizing netjes geregeld met de buurvrouw die heeft ze onder haar hoede genomen en nog regelmatig geef ik of geld of voer voor deze dieren heb ze niet meer maar ben nog ergens wel verantwoordelijk. En deze neem ik dan ook nog regelmatig.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hebben 2 honden en 3 katten.. Allemaal in huis en als we kinderen hebben zullen ze dat ook nog doen..
    Ik vind het belangrijk dat kinderen opgroeien met dieren om zo te leren dat er niet alleen mensen zijn maar ook dieren en leren hier mee om te gaan..

Qua haar, tja we stofzuigen nu ook elke dag dus dat zal hetzelfde blijven;)

6. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Hier een hond en een paar goudvissen icm een peuter van 2 :D

Wij zelf zijn vroeger (nouja, vooral ik) opgegroeid met huisdieren. Van kippen tot goudvis en vanalles daartussen.
    Vind het wel belangrijk eigenlijk dat een kind met dieren opgroeid/om kan gaan. Geen eerste levensbehoefte, dat niet, maar wel leuk.

Onze hond en zoonlief doen het heel goed samen. Spelen soms samen of ons zoontje kruipt tegen de hond aan op de bank. Nu hebben wij ook wel een kinder-vriend-type hond. Elke dag zeg ik tegen zoonlief dat hij de hond brokjes mag geven en dit doet hij dan ook graag en meteen.

Zo ook de vissen. Die krijgen elke avond 9 brokjes van hem. Ook dit met plezier.

Savonds zegt hij tegen iedereen weltrusen. Daag vischjes daag hondje....

7. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ja hoor, datb kan gemakkelijk!
    Heb zelf altijd katten gehad en heb er nu 2, al een hele poos.
    Als ik zie hoe gek Tim nu al is met de katten! Die van ons zijn zo tam, die kun je eigenlijk niet eens meer "kat"noemen haha.

Katten kun je ook heel goed opvoeden en spelen een grote rol in ons huishouden.
    Vind het zoo gezellig! Om de beurt geven mn dochters en ik de katten eten, en om de beurt borstelen.
    Kattenbak neem ik voor mijn rekening, en dat vind ik helemaal niet erg!

En vieze haren? Nee hoor, mijn katten zijn heel zuiver op zichzelf.
    En ik stofzuig 2 keer per dag (sowieso).
    Tis maar net hoe je er mee omgaat.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

1 hond, 2 hele harige katten ( Ragdolls ).
    En ik vind het prima samen gaan. Ze zijn allemaal gek op elkaar.
    Ja, het geeft iets meer rotzooi, maar dan heb ik ook wat te doen joh ;)
    En van wat haren is nog nooit iemand dood gegaan. Goed voor de weerstand :p

9. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Wij hebben 1 poes. Ze verhaart niet veel, dus daar heb ik gelukkig niet zoveel last van. Wel doe ik Yasmin eerst in dr box als ze wakker wordt, snel even de woonkamer stofzuigen en dan mag ze lekker op de grond rondkruipen.
    Zij vindt de poes helemaal geweldig, ze kruipt er de hele dag achteraan en als de poes gekke sprongetjes maakt op miauwt ligt ze helemaal dubbel van het lachen. Wel blijf ik er altijd bij, want soms heeft ze opeens de staart van de poes vast, waar ze dan het liefst heel hard aan trekt:D

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier een kater en ja er zijn haren maar vind dat zelf niet zo'n probleem. We poetsen wat vaker (niet overdreven) maar dat is alles. Het is erg leuk om te zien dat het beste maatjes zijn.

11. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Wij hebben een kitten genomen toen ons zoontje 7 maanden oud was - dit was eigenlijk veel vroeger dan we hadden gepland, maar het katje had dringend een huisje nodig. Het heeft een paar maanden geduurd, maar nu doet ons zoontje heel erg lief tegen de kat en de kat is dol op hem - als hij huilt moet ze er gewoon bij zijn en geeft ze hem zo'n neuskusje. Ze begroet hem ook vaak zo, geeft hem veel kopjes. Ze groeien samen op en het is heel leuk om ze samen bezig te zien - het is dan ook een hele lieve poes en ons zoontje is een redelijk voorzichtig kereltje. Ze verhaart amper trouwens.

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hier 2 honden en 2 katten. Ja, onze zoon heeft weleens een haar in zijn mond of aan zijn handen oid. Met dieren is het niet snel smetteloos, tenminste bij mij niet, ik ben niet zo'n poetser. Ik vind het niet vies, maar ieder is daar anders in. Mijn katten slapen zelfs bij ons op bed.

Ik vind het een groot voordeel dat als ik bij iemand ben met mijn zoon die dieren heeft hij er niet naar omkijkt oid, hij is het z gewend.

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Wij hebben een kat. Onze zoon is gek op hem. Zodra hij m ziet, dan roept hij Diedie (Divo) aaie! Ik vind het belangrijk dat kinderen opgroeien met (huis)dieren. Op deze manier leren ze dat ze lief moeten zijn voor dieren.

En iedere dag gaat de stofzuiger en dweil er doorheen.

14. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Leuk die reacties!

Ik zelf heb ook een hond (en sinds vandaag 2) en dat gaat geweldig goed!
    Onwijs leuk om te zien hoe kinderen en dieren samen gaan.

Kost wel tijd om kind aan te leren dat de hond niet altijd lastig gevallen wil worden,maar de hond valt kind ook weer lastig :D
    Die 2 zijn 2 handen en 4 pootjes op 1 buik!

Viezigheid,ik baal weleens als mijn zoontje op de grond ligt te rollenbollen en toch haar op zijn kleding heeft,maargoed,goed voor de weerstand probeer ik dan maar te denken :D

15. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    wij hebben 2 katten.. en al probeer ik het zo goed mogelijk bij te houden, er zit altijd wel een kattenhaartje op mijn zoontje, soms zelfs in zijn mondje. Ik vind dat geen probleem, mijn schoonmoeder gruwelt er van.
    Ik had als kind 2 katten en een hond.. met mij is het ook goed gekomen :p
    Er wordt hier elke dag gestofzuigd, gedweild en meerdere malen geswifferd.. alles wat er dan nog ligt is pech :) (we wonen heel klein dus zoveel werk is het ook weer niet ;))

Onze katten zijn alleen wel redelijk bang voor m'n zoontje. Hij heeft sinds een tijdje belangstelling voor ze en probeert flink aan hun vachtjes te trekken, daarom zitten ze als hij beneden is meestal boven en dat laat ik ook zo. Zijn ze wel beneden, dan laat ik hem geen seconde alleen zodat er geen dreumes-kat drama ontstaat (tot hij begrijpt dat je ze moet "aaien" niet trekken ;))

Edit.. wat ook nog wel leuk is om te vertellen.. als mijn zoontje moet huilen in bed, dan rennen ze al vanaf dag 1 naar zijn kamertje, net als of ze willen checken of alles wel in orde is. :)

16. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Hier een hond (amerikaanse bulldog van 4) en een dreumes van 16 maanden. We hebben haar net 4 maanden uit het asiel, ze was zeer verwaarloosd.. Vreselijk.
    Zij en mijn zoontje zijn echt beste vriendjes en enorm dol op elkaar. Ik vind het heerlijk om te zien hoe ze samen kunnen spelen, knuffelen en kroelen. Ik vind het heel belangrijk dat mijn zoon met een dier opgroeit. Ik ben van mening dat hij leert omgaan met dieren, verantwoordelijkheidsgevoel leert kennen (op den duur) en rekening houden met. Dit kan ook zeker zonder dieren maar ik vind het zeker bijdragen. En wat betreft het schoonhouden en vuiligheid. Ach.. Inderdaad de stofzuiger en dweil zijn er niets voor niets en ik vind het schoonhouden een kleine moeite. De voordelen zij wat mij betreft vele malen groter.

17. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hier een hond en een peuter.
    Tja, inderdaad wat vaker stofzuigen maar ach, heb ik geen probleem mee.

Zoonlief en hond vinden elkaar erg leuk. Vergt ook wat begeleiding uiteraard maar ik zou niet anders willen!

18. MP01

MP01 Lid

20 jan 2013
    17
    0
    0
    werkloos
    emelgem
    hier 2 honden en 3 vogels, wordt elke dag gepoetst zodus eenmaal ons kindje er zal zijn zal dat niet veranderen

19. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    #19 Doortje25, 20 jan 2013
    Laatst bewerkt: 20 jan 2013
    Hier 1 kind van bijna een jaar, 2 honden en 2 poezen. Beetje veel, maar is nu eenmaal zo gelopen... De poezen zoeken meestal een rustig plekje op als dochterlief wakker is, dus die zien we dan niet zoveel, maar de honden zijn zoveel mogelijk bij haar in de buurt.

Ik vind het geweldig om te zien hoe voorzichtig ze met haar zijn en hoe lief zij met hen is. Ze aait ze graag en drukt haar gezichtje regelmatig in hun vacht. Ze is stapel op ze, zodra ze wakker is en ze ziet ze zegt ze 'Heeey' en verschijnt er een grote lach op haar gezicht. Nu in de sneeuw met de slee en de honden naar buiten is ook zo leuk, ze ligt elke keer helemaal dubbel om ze en zij houden haar goed in de gaten.

Ja, er wordt hier iedere dag gestofzuigd en soms baal ik wel van de haren en viezigheid die ze soms geven, zeker met regenachtig weer, maar je krijgt er zoveel liefde van terug. Ik zou ze nooit willen missen en ben blij dat dochterlief nu al zo zacht en lief met de beesten omgaat.

249906_10151308477484395_1657977601_n.jpg 1768_10151319181184395_2059165690_n.jpg

20. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Wij hebben nog geen kinderen, hoop dat dit niet te lang meer duurt:D

We hebben ook een Franse bulldog gewoon binnen, slaapt op de slaapkamer en ligt op de bankt, ga dit niet veranderen als er een beebje komt, zei is net zo goed lid van het gezin.

Huisdieren hebben eigenlijk alleen maar goede invloeden op baby's en kinderen:D.

Maar als je zelf al niet van de huisdieren bent moet je het niet doen, maar kan er heel slecht tegen als mensen een huisdier nemen en deze maar gewoon wegdoen als een oud meubelstuk als er een baby komt, kan echt boos worden op dat soort mensen:(.

En die haren, ach.. Ik verlies zelf ook haren, ;) stofzuiger doet wonderen

Deel Deze Pagina