Buitenbaarmoederelijke zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lien26, 22 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lien26

Lien26 Actief lid

5 jul 2011
    355
    0
    0
    Hallo,

Donderdag 12-2 kwamen we er met 7+4 weken achter dat mijn baarmoeder leeg was.
    Na een aantal dagen is er 17-2 een operatie geweest en had ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap weggehaald en mijn linker eileider.
    Nu een aantal dagen verder heb ik nog een pijnlijke, beurse buik, hechtingen beginnen te jeuken en ben duizelig en onzettend moe.
    Ook bij vlagen emotioneel :(.
    Het ging allemaal zo snel, binnen 1,5 uur lag ik op de o.k.

Hoe lang was jullie herstel en werkhervatting weer?

2. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Dag Lien,

Wat erg dag je dit ook hebt moeten meemaken. Heel veel sterkte en ik hoop dat je het een plaatsje zal kunnen geven. Bij mij deed het eerlijk meer pijn, emotioneel dan, dan men eerste miskraam. Praat er voldoende over en neem de tijd om het te verwerken.

Bij mij hebben ze de zwangerschap weggenomen, maar hebben ze gelukkig wel nog mijn eileider kunnen redden. Na de operatie 2 dagen pijn in mijn buik en schouders, maar de week erop ben ik weer gaan werken. Ik was toen wel al 3 weken thuis omdat ze eerst 2 keer geprobeerd hebben met methotrexaat. Het was voor mij toen echt tijd om terug te gaan werken.

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hoi,

Ik heb in mei2014 een BBZ gehad. Via een kijkoperatie is toen ook een eileider verwijderd (op een donderdag zagen we een lege baarmoeder en de ochtend erna ben ik geopereerd) Ik moet ongeveer 7,5 week zwanger geweest zijn. Omdat ik vanaf het begin van de zwangerschap intuitief voelde dat het niet goed zat, heb ik er emotioneel weinig last van gehad. Na ongeveer een weekje was ik wel weer op de been. Heb de eerste dagen vooral last van mijn schouder gehad. Dit schijnt normaal te zijn en komt door een hoeveelheid gas die ze in je buik spuiten bij de kijkoperatie. Ook kon ik moeilijk helemaal plat liggen of helemaal rechtop staan. Dat gaf een trekkend gevoel aan mijn buik. Na 2 weken ben ik weer begonnen met werken en 3 weken na de operatie werkte ik weer 32uur. Merkte wel wat extra vermoeidheid maar wilde per se weer werken. Thuis zitten met een peuter is lichamelijk zwaarder in mijn geval (had toen een kantoorbaan).

Op 27 september, precies 4 maanden na de operatie, had ik weer een positieve test in handen. De zwangerschap voelde goed. Bij de bbz had ik dat gevoel niet en had ik in totaal 12 testen gedaan. Bij deze zwangerschap maar eentje. Het voelde gewoon erg goed. Inmiddels ben ik 25 weken zwanger van onze zoon en ziet het er ook allemaal goed uit!

Hopelijk ben je snel weer opgeknapt, lichamelijk en emotioneel en mag je zwangerschapswens snel weer in vervulling gaan. Sterkte met het verwerken hiervan.

4. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Wat ontzettend heftig he.. echt heel vervelend voor je dat je dit (ook) hebt moeten meemaken :(

Ik heb 2 weken nodig gehad om lichamelijk te herstellen. Ik ben daarna weer gaan werken, misschien een beetje te snel, maar ik was wel toe aan afleiding ook. Ik ben erg moe geweest en die vermoeidheid is eigenlijk niet verdwenen (maar dat kwam omdat ik daarna direct weer zwanger was).

Heel veel sterkte! Met het lichamelijke herstel en vooral ook het emotionele herstel.

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb drie maanden hersteld voordat ik weer aan het werk ging. Mijn bbz is een jaar geleden en verliep acuut. De eileider was gescheurd en er zat 2 liter bloed in mijn buik. Na een aantal dgn zieken huis mocht ik naar huis. Maar het fysieke en emotionele herstel duurde vele malen langer.
    Helaas tot heden niet meer zwanger geweest.
    Veel sterkte!

6. Haakmuts1988

30 sep 2014
    95
    65
    18
    Ik heb begin januari een bbz gehad. Op woensdag geopereerd en op mandag weer halve dagen n het werk gegaan. Week erna weer fulltime.

Mijn tip is echt neem je tijd om te herstellen ik ben veelste snel weer gn werken.

Deel Deze Pagina