Intex filterpomp en regen?

Discussion in 'De lounge' started by laravelk, Jul 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Wat moet ik ermee? Moet ik de pomp na gebruik telkens loshalen en opbergen of kan het in de regen blijven staan?

2. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    De pomp kan gewoon in de regen. ..de transformator niet! Die moet ook zo ver mogelijk van je bad af ivm spatten. De pomp mag gewoon dichtbij.

3. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Waar de "piep" moet ik die transformator dan zetten? ;)

4. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Zo ver mogelijk weg ;) zo ver als je snoer toelaat zonder dat iemand erover struikelt. Hihi hier is dat bijna in de schuur haalt hij net niet.

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Ok, maar dan moet ik dus telkens als het regemt de transformator eraf halen en de rest (incl. Dat stukje snoer) gewoon laten staan? Lijkt me dat als je dat stukje snoer dan weer aan moet sluiten en er restjes water in zitten, dat nog onveiliger is?

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Oh, en waar om moet die ver weg als je de pomp toch niet mag laten draaien tijdens het zwemmen?

7. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Nee... gewoon goed uitschudden. Je kunt er een plastic zakje omheen doen. Wij zijn al aan het tweede zwembad toe maar de pompen werken gewoon nadat ze elk jaar hele zomer buiten staan. Deze staat zelfs nu al weer twee maanden. Nergens last van ;)

8. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Je pomp mag wel aan tijdens het zwemmen hoor.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Kunt hem gewoon aan laten staan met regen hoor. Hij is gewoon spat water dicht. Zou hem wel op verhoging zetten zodat er zeker geen plas water omheen ontstaat. Mijne werkt op timer en werkt prima al 3 jaar. Staat 1 meter langs het zwembad

Tijdens zwemmen staat hij ook gewoon aan

10. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Slim van die verhoging, moet nu eerst een beter verlengsnoer vinden (kat heeft op dit buitensnoer lopen knauwen...) en uitvogelen waar een geaard stopcontact zit en dan durf ik het wel aan. ;) ik ben echt een bangerik wat elektriciteit betreft...

Share This Page