Ik heb mezelf gister flink gesneden in m'n duim. Omdat het maar bleef bloeden heb ik de HAP gebeld. Die gaven aan dat als het een kwartier later, na drukverband en hoog houden, nog zou bloeden of als het gevoelloos was, ging infecteren of als het een wijkende wond was dat ik dan opnieuw zou mogen bellen en waarschijnlijk langs mag komen. Nu was het bloeden na een kwartier veel minder, dus opnieuw verbonden en gaan slapen. Vannacht het verband verschoond, het zat vast in het gedroogde bloed, dis daarna ging het weer wat bloeden, toen een losse pleister erop. Nu keek ik vanochtend en is het bloeden wel gestopt, maar m'n vingertop lijkt iets verdoofd (niet gevoelloos) en ik vraag me af of de wond wel of geen wijdende wond is. Door de snee is de huid boven de wond ook iets gezwollen volgens mij. Zelf neig ik naar wachten, maar... Als ik morgen alsnog last er van heb zal het lastig worden om bij te huisarts langs te gaan (ivm reistijd en piketdienst). Dan zou ik mogelijk donderdagochtend pas er naar kunnen laten kijken. Maar ik wil ook niet onnodig naar de HAP. Wat zouden jullie doen en waarom? (P.s. Het is uitdrukkelijk niet toegestaan de vingerafruk op deze foto zonder toestemming voor andere doeleinden te gebruiken )
Ik vind het er wel rustig uit zien en zou er zeker niet mee naar de dokter gaan. Maar goed, ik heb er verder geen verstand van.
Ziet er rustig uit. Afwachten, droog houden. Hechten kan tot 6 uur nadat het gebeurd is, dus daar kun je niks meer mee. Goed er op letten dat het niet gaat ontsteken. Bij pus, kloppende/stekende pijn, roodheid en warmte naar een huisarts.
Mijn man zegt dat je wel moet gaan. Vooral omdat je zegt dat je een doof gevoel hebt. (En hij gaat nooooooit naar de hap)
ik zou niet gaan. Toevallig een soortgelijke snee gehad laatst. Hechten doen ze sowieso niet. Bij mij ook een tijd doof geweest maar weer aardig goedgekomen.
Ik heb precies zo'n snee gehad in mijn duim. Ziet er goed uit. Zou er gewoon even een pleister op doen
Het dove gevoel is eigenlijk het gene waar ik toch niet helemaal gerust op ben, maar vrees dat ze er niks aan kunnen doen nu. Ik kijk het toch nog even aan. Bedankt voor jullie reacties.
ze zullen er inderdaad niks aan doen. Zodra het gaat genezen zal met de tijd het gevoel ook steeds meer terug komen.
Mn broertje heeft een keer zn vingertop er tot 2 mm afgesneden en die hebben ze niet eens gehecht. Het dove gevoel die hij heeft is dikke pech hebben. De vingertop werd netjes "erop" gezet en met verband moest t aan elkaar groeien. Jou wond ziet er mooi uit en aan t dove gevoel doen ze ook niks. Als t nu je hele vinger was is t denk ik anders.
bij de huisartsenpost doen ze toch niks meer. het zit aan elkaar, staat niet open en oogt rustig. mocht je verhoging krijgen, vinger gaat kloppen wordt dik en rood dan naar de huisarts. maar voor nu vind ik het er goed uitzien. doof gevoel kan een tijdje aanhouden, bij mij is dat na een tijdje bijgetrokken.
Ik heb een tijd terug ook zo'n lelijke snee gehad in mijn duim. Ik was alleen thuis dus heb toen de huisarts gebeld (zit hier op vijf minuten afstand) die kwam en ik moest er voor 24 uur een druk verband op houden en daarna een week bedeken met een pleister. Zag er bij mij ook zo exact uit als bij jou. En het is gewoon dicht gegroeid
Dove gevoel is ook niet ongewoon, er zitten daar toch wat zenuwen die je geraakt hebt, maar dat kan prima herstellen. Ik zou hier niet mee naar de ha gaan, gewoon zelf goed schoon houden en verzorgen. Als verband/pleister niet meer nodig is (het dus niet meer makkelijk gaat bloeden), dan het onafgedekt laten, geneest een stuk sneller.
Ik heb ergere sneden gehad waarvoor ik niet naar de HAP geweest ben. Eentje heb ik zelfs zelf gehecht. Stom eigen risico