Nog meer moeders met baby 10 pond bij geboorte?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suus1983, 17 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Dag meiden,

Zijn hier nog meer die bij de geboorte een baby hadden van 10 pond? en wat gaven jullie hem te eten?

Ik ben namelijk bij het CB geweest, die zeggen dat ik hem teveel geef. 5 flessen van 180 met 6 schepjes. Dat is ook veel, maar ik heb het idee dat hij het daar goed op doet. Hij is namelijk 1,1 kilo aangekomen in 3 weken tijd..

Op hun advies terug naar 5 flesjes van 150 met 5 schepjes. Nu valt hij wel in slaap na zijn voeding, maar wordt na een uur weer wakker en krijst hij net zolang tot zijn volgende voeding. Die ik maar om drie uur geef nu, want hij wordt nergens anders stil of rustig van, huilt zichzelf helemaal overstuur. Maar nu komt hij dus om de 3 uur en komt hij dus alsnog aan 6 flessen van 150, dus ik schiet er niks mee op, weet echt niet meer wat ik moet doen.

volgens de vrouw van het CB kan hij op 5 flesjes van 150 cc geen honger meer hebben, maar ik denk het toch echt.

Vandaar mijn vraag of een van jullie hier ervaring mee heeft?

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Helaas kan ik je er niet mee helpen meid. Tjonge... wat moet jij een zware bevalling achter de rug hebben!

Ik zag dat je topic er twee keer stond dus ik heb er een dichtgezet, goed?!?

Groetjes en succes,
    Josien

3. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    moeilijk. Ik had een 9 ponder en gaf bv dus met flesjes geen ervaring. Wat ik wel weet is dat jij je kindje kent, en als jij merkt dat hij gewoon niet genoeg heeft dan geef je hem toch meer?

Misschien zijn jij en je man groot, dan wordt je knid dat ook en dan is het logisch dat hij meer voeding nodig heeft.
    Wat je nog een keer kunt proberen is meer water dan poeder, dus 180 + 5, zo geef je de voedingsstoffen volgens cb maar vult zijn maagje iets meer. Als dat het ook neit is dan heeft hij echt gewoon die energie nodig.
    Is zijn lengte in verhouding met zijn gewicht dan? Bji het CB zjin ze natuurlijk bezorgd op overgeiwcht, maar als hij ook groot is dan klopt alles toch?

4. mexico

mexico Actief lid

2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Volgens mij is het best veel maar ja ik zelf weet het echt ook niet wat teveel is. Mijne was nog geen 7 pond bij de geboorte en krijgt nu sinds kort 5 of 6 voedingen van echt maar 150cc ook laat hij daar vaak wel wat van staan. Misschien voeding voor hongerige baby's dat hij dat nodig heeft?
    Sorry ik kan je ook niet zo goed helpen, maar wel doen wat jij vind dat goed is als je maar niet over de 1 liter per dag gaat is mij verteld. Hem laten huilen is ook nix. Succes

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    @jozien: bedankt dat je een hebt gesloten, was idd niet de bedoeling. De bevalling wilde niet lukken haha, hij is met keizersnede gehaald, want hij paste er niet door.

@becaatje: water extra geprobeerd, maar dit helpt helaas niet.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Hij is nu trouwens 60 cm lang.

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Kylian was ook 10 pond bij zijn geboorte (ook keizersnee omdat hij er niet door paste :) )

Ik heb net even het boekje opengeslagen en bij 7,5 week kreeg hij dus 5 x 200 ml voeding.
    Hij woog toen7270 gram en was toen 65 cm

Met 4 maanden was hij 8240 gram en 68 cm en kreeg hij 4 flessen van 240 cc met rijstebloem, groente en fruit.

Toen werd hij met spoed opgenomen in het ziekenhuis vanwege hoge koorts en werd hij op een dieet gezet omdat ze hem te zwaar vonden, het rare was dat niemand ooit naar zijn lengte heeft gekeken.
    Resultaat een krijzend kind van de honger.

Na ontslag uit het ziekenhuis meteen contact opgenomen met het cb en op hun advies weer over gegaan op het oude eetschema, resultaat een tevreden ventje.

Met 6 maanden was hij 8720 gran en 72 cm en had hij niet meer genoeg aan zijn flessen met rijstebloem en was nog te jong voor de bambix
    Op advies van de arts van cb zijn we toen overgestapt van rijstebloem naar Fantomalt (losse verkoop bij de apotheek en elk schepje levert 30 calorieën extra op)

Met 7 maanden zijn we meteen met brood begonnen zowel 's morgens als tussen de middag en sindsdien volgt hij het 'normale' eetschema.

Toen die 10 maanden was besloot hij dat hij geen opvolgmelk meer wilde en na een week bijna geen opvolgmelk zijn we op advies van het cb overgestapt op gewone melkproducten, tot grote tevredenheid van de kleine man.

Nu is hij bijna 14 maanden, weegt 11790 gram en is 85 cm.

Mijn advies, als jij het idee hebt dat jouw kindje niet voldoende heeft aan de voorgeschreven hoeveelheden, gewoon terug gaan naar je oude schema, laat ze allemaal lekker de ***** krijgen, hun zitten niet met een krijzend kind van de honger.

Je zult zien dat zodra je kleine begint met zich omdraaien en daarna kruipen hij lang niet zoveel meer zal aankomen als in de eerste 6 maanden.

Groetjes Anita

8. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    mijn zoontje was ruim 9 pond bij de geboorte en zat rond die leeftijd ook op 5 x 180 cc

Sinds hij 2.5 maand is zit hij al op 4 x 240 cc, erg vroeg maar hij vaart er het beste bij zo

cb heeft nooit gezegd dat hij teveel kreeg en zeiden dat als hij zo tevreden was en hij niet meer dan een liter kreeg dat het dan goed was

9. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hallo...
    hier een dochter van 9 pond met de geboorte!zit nu zelf ook op 180 cc/6 shepjes.... en ze weegt nu ruim 6 kilo... dus ik zou gewoon doen waar jij je het beste bij voelt!zolang je niet over de liter komt!
    Kya was in 3 weken tijd ook 1,5 kilo aangekomen....

GROETJES

10. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Ik heb BV gegeven, maar Ib is van maand 1 naar maand 2 toen 2 kilo aangekomen! En hij kwam maar 6x op een dag. Dus ik zou zeggen: geef hem lekker te eten en het gaat er vanzelf af. Ik vind het zelf ook zo zielig om een kleine baby te laten huilen vanwege de honger.

11. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

gewoon je gevoel volgen en die 5 x 180 geven. Als je kindje dat nodig heeft dan heeft ie dat nodig. we hebben nu eenmaal geen kindjes uit t boekje! Zolang je niet aan die ene liter zit is t goed.

Je hebt ook voeding voor hongerige kids maar ja wat is de winst dan. 5x 150 voor hongerige babys of 5 x 180 normaal,,,,,

12. Demi

Demi Actief lid

10 jul 2006
    367
    23
    18
    Hier hebben wij ook met precies 1 maand 180 water en 6 schepjes gegeven, ons kereltje was ook vanaf de geboorte tot hij 1 maand was 1,3 kilo gegroeid.

En hij krijgt nu nog steeds 4 flessen 180/6 en de laatste fles 210/7

Ik zou het gewoon geven als hij daar behoefte aan heeft.

13. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Lars was 4210 bij de geboorte maar had nog bv toen hij zo oud was als jouw uk
    NIels was 4600 gram en kreeg 6 keer 150ml op 1 dag.
    Zolang ik niet boven de liter kwam was het goed. En hij dronk ze ook niet allemaal leeg.

als je het gewicht van je kindje x 150 doet en dat deelt door het aantal voedingen dan zit je goed.

Je moet dus niet kijken naar de leeftijd maar naar het gewicht.

Als je niet boven de liter komt dan zit je echt wel goed.

14. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Vera was 4780 bij der geboorte, en heeft ook een hele tijd 5x 180/6 gedronken. Sinds van de week zit ze op 4x 210/7

En zoals al vaker gezegd is gewoon zelf naar je kindje kijken, huilen van de honger is niet leuk en word je als moeder ook erg onzeker van...

15. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Mijn kleine man was een dikke 6 ponder, dus ik kan daar niet over meepraten. Wel over het feit dat mijn zoontje niet snel verzadigd was. We zijn toen overgegaan van normale naar voeding voor hongerige babies. Hielp hartstikke goed. Na een aantal maandjes weer teruggegaan (geleidelijk) naar normale flesvoeding. Hopelijk heb je hier iets aan. Ik had trouwens Friso, prima merk!

16. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    't Is ook nooit goed bij het CB!
    Mijn dochter was een 6 ponder (precies 3000gram!) en dronk niet. Als er (de eerste week) 10cc per voeding inging sprongen wij een gat in de lucht! Toen ze 5 maanden was zat ze (volgens mij) nog op de 5 keer 120cc! En die dronk ze ook niet leeg terwijl we soms 2 uur bezig waren met een voeding!
    Maar ze groeide en ontwikkelde zich..
    Tot ze een keer koorts had en een paar 100gram was afgevallen. Tsjonge jonge, ik kreeg het wel te horen daar! Gelukkig was de mevrouw van het CB niet de slankste dus heb maar de opmerking geplaatst "Als u koortst heeft en hierdoor wat kilo's kwijt raakt bent u hartstikke blij! Waarom kan mijn meisje dan niet afvallen?" En toen had ze niks meer te melden. Mijn kinderen groeien en ontwikkelen zich prima. Moet ik het eten er dan inproppen? In jouw geval zou jij je kindje minder eten mogen geven.. Jij zit met een ontevreden kindje en dat is ook niet fijn!
    Ik zou lekker je eigen gevoel volgen en doen waar jij je lekker bij voelt!

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Hee meiden,

Bedankt voor jullie reacties! Daar heb ik echt heel veel aan. Ik ga gewoon doen wat voor mij en ons kereltje goed voelt en als dat meer eten is, dan zij dat zo.
    Hij mag volgens hun maar 820 ml op een dag. (5X165) terwijl hij volgens zijn gewicht wel 900 mag hebben. Ik ga hem echt niet op een dieët zetten, als hij straks meer gaat bewegen dan raakt hij het gewicht vast wel weer kwijt.

18. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    grotere baby hebben toch gewoon meer nodig!
    ons ventje was een dan een 8ponder maar zat op die leeftijd ook op zoveel flesjes met die inhoudt hoor.

Cb kan richtlijnen geven maar jij kent je kindje t beste als hij honger heeft zal hij meer nodig hebben dat stabiliseert zich vanzelf weer.

ik dacht ook maar nu is t oneindig en blijft hij meer voeding willen maar dat is niet zo dat houdt op een gegeven monent op

cb weet vaak niet eens zoveel ons zoontje heeft koemelkallergie ja zegt de cb arts geef m maar een broodje met smeerkaas :confused: :( zoveel weten ze nu ;)

19. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    klopt inderdaad ja
    ons zoontje zat met 2.5 maand al op 4 x 240 cc en die had hij altijd leeg ik dacht ook van hoe gaat dat verder als hij meer honger krijgt.
    Maar hij is nu 4 maand oud en hij drinkt de flesjes nu niet meer altijd leeg. Het cb zei ook dat dat normaal is dat ze op een bepaald moment
    weer minder willen

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Nu ben ik nog meer gerustgesteld haha. Ik had ook idd het gevoel, als hij nu al zoveel wil, hoeveel wil hij over een paar maanden dan wel niet!

Super zo'n forum, heb ik naar mijn idee veel meer aan dan dat stomme CB.( nou ja eigenlijk meer die arts.. de verpleegkundige valt wel mee)

Deel Deze Pagina