Hallo dames. Ik heb een zoontje van een maand. Naar mijn idee is zijn dag en nachtritme nog helemaal ontregeld. Niet gek. Kind is nog hartstikke jong. Hij krijgt flessen van 120 cc. (120 water. 4 schepjes. Dus 135cc.) De ene keer drinkt hij die leeg. Andere keer niet. Dat zal hij zelf wel regelen. Nu is het zo dat hij overdag daar makkelijk 4-5 uur op slaapt. Dan maken we hem na maximaal 4 uur wakker om weer te drinken. Maar 's nachts zijn er wat 'problemen'. - ten eerste drinkt hij snachts heel onrustig. Veel draaien en woelen. Dwars zittende windjes. Soms huilen tussendoor. Dat doet hij overdag niet. (S nachts ook niet altijd hoor). - overdag moeten we hem na 4 uur meestal wakker maken. Maar... 's nachts komt hij na 2.5 - 3 uur! Ik vind het niet erg om er 's nachts uit te gaan. Hoort er bij. Maar ik snap niet waarom hij overdag wel zo lang slaapt op een fles. En snachts niet. Wij geven voeding als volgt: S nachts laten we hem zelf komen. En vanaf 7 uur/half 8 s ochtends maken we hem elke 4 uur uiterlijk wakker. Om 11 uur 's avonds krijgt hij de laatste. Nog even 'aftanken' voor de nacht. Dus daar zit niet per se 4 uur tussen. Eerder 2 tot 1.5 uur. Wie weet hoe het kan dat hij s nachts zo kort op elkaar komt en wat ik daar eventueel aan kan doen? Ik heb al geprobeerd om een extra schepje bij zijn laatste fles te doen. Maar dat heeft totaal geen zin en levert alleen krampjes op.. (wat heb ik me schuldig gevoeld...) Misschien een idee om miet meer af te tanken s avonds (waardoor, wat ik me nu al typen eigenlijk pas besef) ik dus eigenlijk zijn overdag ritme verstoor door hem s avonds ineens korter op elkaar te voeden... Verder zijn alle andere tips welkom. Ik heb gewoon het gevoel dat ik iets fout doe...
Pfff wat vervelend en vermoeiend dat hij 's nachts zo kort slaapt! Weet je zeker dat hij dan wel honger heeft, misschien is er wat anders aan de hand, bijvoorbeeld dat het hem niet meer zelf lukt om in slaap te vallen als hij 's nachts wakker wordt? Geef je een speen? En misschien kun je hem overdag bijvoorbeeld na elke 3,5 uur wakker maken?
Hij slaapt wel gewoon goed. En valt ook weer makkelijk in slaap. Het is niet dat hij niet slaapt. Maar hij komt gewoon sneller voor een voeding s nachts.. Hij krijgt nu een fles. Dan moet hij half 12 weer en daarna laten we hem liggen. Misschien dat het werkt om hem niet meer ineens korter op elkaar wakker te maken
Imona, Als je nu hem in de vroege avond vaker een klein beetje geeft, soort clustervoedingen? Zeg tussen 19.00-23.00 uur....
Zou ook nog kunnen. Ik probeer het eerst even zo. Half 12 komt hij voor zijn volgende voeding. Dan laat ik hem liggen. Ik onthoud alle tips. Die schijf ik ook op dus kom maar op met die tips. Als het een niet werkt kan ik het anders nog proberen
Bij onze zoons hielp het juist goed om geen late avondfles te geven. Ze werden juist onrustig door die fles. De oudste gaven we op tijd voedingen, snachts op verzoek, en de jongste geheel op verzoek. Na de fles van 19/20/21 uur lieten we ze al zelf komen. Al snel kwam er in de avond steeds langer tussen, maar dat regelden ze zelf. Die fles gaven we al in het half donker, op hun kamer zonder afleiding. Opzich zijn nachtvoedingen nu nog heel normaal, maar de onrust is niet fijn.
Neig er naar om dat inderdaad te proberen. Na 21/22 uur zelf te laten komen. Hij heeft vannacht ineens 5 uur doorgeslapen. Laatste fles kwam hij voor om half 11. Daarna om half 7 weer. Maar ben hier wel heel blij mee.
Dan heeft hij super doorslapen, hij heeft dan toch al 8 uur tussen de voedingen gelaten? Dat is al heel knap voor zo'n jong kindje. Mij lijkt het inderdaad ook beter klinken om volledig op zijn verzoek te voeden. Dus idd 's avonds niet op jullie verzoek. Het komt vaker voor dat baby's al wel een soort van doorslapen maar dan de lange ruk in de avond/ begin nacht doen. Voor ouders voelt het dan niet als doorslapen want er is een nachtvoeding . Maar in feite ligt het langere gedeelte slapen op een ander moment dan bij de ouders. Dit trekt meestal later meer na achteren toe.
Oh ik maakte een foutje. Laatste fles was half 11 en toen kwam hij half 4 weer. En daarna om half 7. Maar ben hier heel blij mee. Vandaag kwam hij begin van de dag elke 3 uur. Dus half 4 Half 7 Half 10 Half 1 En toen Half 5 en nu zit ik te wachten tot hij weer komt. .zou hij het nu om gaan draaien? Ik ga vanavond 150 klaarmaken. Hij drinkt nu steeds zijn 120 leeg. Dus maak gewoon 150 en dan zie ik wel wat hij opdrinkt. Maar ik blijf het lastig vinden. Die voedingen.
Fijn! Hier maakte ik ook al heel snel niet meer wakker voor een late avondfles. Dat werkte alleen maar averechts en hij kwam om dezelfde tijd als zonder die fles. Dus konden we lekker vroeg naar bed. Zeker als hij daarvoor 2 uur geleden nog gedronken heeft. Wellicht krijgt hij dan ook te veel waardoor hij er snachts juist last van heeft. Tussen 19u En 7u zou ik m lekker laten slapen en hem zelf laten komen voor zn flessen. En daar buiten max 4 uur zoals jullie nu doen.