Ah, de beroemde S-moeder adviezen.. In principe krijgen babies voldoende vocht binnen als ze 5-6 gewone voedingen binnenkrijgen (ook bij warm weer) maar water kan op zich geen kwaad (zeker niet NA de voeding). Het hoeft dus niet maar mocht je kindje zweten en het snel warm hebben of z'n flessen niet goed drinken, kan het zeker wel.
en bij borstvoeding wordt extra water geven afgeraden, dan kun je beter een keer extra aanleggen. Water tast het beschermende laagje in de darmen aan en je kindje wordt er vol van terwijl het geen voedingsstoffen bevat.
Heb hier ook een kleintje van 5 weken boven liggen!! En het is zo rond de 24 graden op zijn kamertje overdag en 's avonds (lees het af van de badthermometer) Ik ga gewoon af op wat ik zelf aan heb, dat is ook wat wordt aangeraden volgens mij. Ik moet zeggen dat mijn zoontje zijn temp. al wel goed op warmte kan houden (krijgt flesvoeding, met bv schijnt dat nog wat lastiger te zijn)... duss.... hij lag met 24 graadjes boven in een rompertje zonder mouwtjes en lekker alleen onder een lakentje. Te warm te slapen leggen werkt ook weer wiegedood in de hand geloof ik.. (maar aan de andere kant.. je moet ook niet alles geloven natuurlijk...)
Ik doe het wel, maar dat is omdat mijn zoontje veel last van slijm in zn keeltje heeft en met water spoelt het een beetje na zeg maar. Maar dat is vast niet waarom je schoonmoeder zegt dat te moeten doen?
Hier een mannetje van bijna 7 weken. Alleen een pyjamaatje (odd vd HEMA) en een laken+dun dekentje. Hij slaapt bij ons op de kamer en het raam staat lekker open.