Nacht mensjes club!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mamabeer, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    #961 Amigo1985, 7 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2013
    Heb jij trouwens ervaring met Pre-seed? Lees er de laatste tijd veel over, ben aan het denken het ook eens te gaan proberen..

2. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

#962 steenbokje, 7 dec 2009
    heb vanmorgen tot half 7 wakker gelegen, toen in slaap gevallen tot om half 10 de deurbel ging (lekker blijven liggen :p) en om half 1 maakte mn vriend me wakker... genoeg gepiekerd gisteravond, vooral over mn inkomen, en hoeveel ik zou kunnen sparen voor ons nieuwe huisje enzo... mijn inkomen kan niet meetellen voor de hypotheek, maar hopenlijk kunnen we het komende jaar flink sparen zodat we snel de aanbouw kunnen realiseren!

@Ikdus: mogguh!

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Moppie, het komt vast allemaal optijd goed hoor. Niet teveel piekeren ;)

Amigo, nog sneller :p hahha.
    Baat het niet schaadt het niet toch ;)

Lief dat je het vraagt, het gaat alweer wat beter, geen lichte verhoging meer.
    Maar volgens mij is het werken gister me toch iets te zwaar gevallen. 't was winderig, regenachtig en heel koud.

4. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Moppie, alles komt wel goed.. Maak gewoon een duidelijke en overzichtelijke planning.. Wat gaat er per maand uit en wat blijft er over.. Dan een vast bedrag aan de kant zetten per maand en wat ook belangrijk is, houd een klein bedrag voor jezelf apart.. Je moet niet aleen maar sparen, sparen, sparen.. Vergeet niet te genieten.. Af en toe jezelf eens verwennen door iets leuks te kopen!!

Zo doe ik het tenminste.. Ik regel de financien en schrijf alles iedere maand netjes op in een kasboekje.. Zie precies wat overblijft, daar sparen we een deel van en een klein bedrag houden we aan de kant voor bv een keertje te gaan uiteten ofzo..

Fijn ikdus dat je je weer beter voelt.. Tis natuurlijk niet bevoordelijk om in de regen en wind te moeten staan als je niet helemaal lekker bent.. Moet je komend weekend ook weer werken?

5. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    ow btw ikdus, wat een mooie fotos van het beebje van je nichtje.. Had ze op hyves zien staan maar had je niet meer gesproken.. Hoe is het met de kleine en met je nichtje? Zijn ze alweer lekker thuis?

Las vandaag op hyves dat een oude vriendin van mij een miskraam heeft gehad.. Ze had het ook al met 5 weken aan de grote klok gehangen.. Dat vindt ik dus echt stom, maar goed das mijn mening.. Ze had vandaag de eerste echo en het hartje klopte niet meer, is rond de 8 weken gestopt met kloppen..Zielig he..
    Ik houd het stil tot ik de eerste echo heb gehad met een kloppend hartje..

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Goede tip van Amigo !

Naja echt beter voel ik me niet, maar het ademen gaat weer beter gelukkig en dat geen lichte verhoging hebben voelt wel fijn voor mn spiertjes (waarom moet je er toch altijd spierpijn van krijgen van verhoging en koorts, tssss !!! )

Heb jij nou al eens wat gehoord over een gesprek ?
    Word er gek van voor jou !!
    Ik vind dat ze je NUUUUU moeten uitnodigen hahaha.

Ik ga trouwens lekker naar bedje toe, morgen saampjes met moeder na de kapper ff onze haar fatsoeneren om mijn koste.

En ja ik moet dit weekend werken maar op een vrijdags gewoon een thuiswedstrijd van 18:45 tot 23:30, dus weer mn gewone korte dagie :D

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Jaa ze maakt het goed :D
    En ze waren de zelfde nacht alweer thuis 01:12 geboren en 04:00 was mn tante al thuis met dr kleine haha.

Wat zielig voor die oude vriendin van je.
    Vind het ook een beetje stom om voor de 12 weken en goede echo(s) het wereldkundig te maken.
    Ik zou alleen mn dichtsbijzijnde geliefde vertellen dat ik zwanger zou zijn na een positieve test. De rest komt er later wel achter.

8. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Nee heb nog steeds niet gehoord, hoop deze week een uitnodiging te krijgen.. Je hoort van me als het zover is..

Nou kruip lekker onder wol, idd fijn dat je spiertjes geen pijn meer doen, daardoor voel je je meestal nog beroerder dan dat je al bent.. Veel plezier bij de kapper morgen!

Slaap lekker!

9. steenbokje

#969 steenbokje, 8 dec 2009
    Hey dames!

Heb gister in excel zitten uitrekenen wat ik evt. in 2010 zou kunnen verdienen, uitgaande van de meest positieve situatie (t/m april lesgeven 3 avonden per week + 2 dagen uitzendwerk, en april-september full time uitzendwerk, daarna weer 3 avonden per week lesgeven)
    Op die manier verdien ik net 400 euro te veel op jaarbasis, waardoor ik in de 42% schaal val, en er netto 2000 euro per jaar op achteruit ga grrrr... Dat soort dingen hebben me gister dus bezig gehouden :p

Qua sparen: Mijn inkomen van het lesgeven probeer ik zoveel mogelijk opzij te zetten. Het loon wat ik via het uitzendbureau krijg, gaat op aan de wekelijkse boodschappen.
    Morgen dien ik mijn eerste factuur in :) zodat ik de helft van mijn loon nog in 2009 uitbetaald krijg (= fiscaal beter uitkomen in 2010), en de andere helft in april wanneer de cursus erop zit (freelance he) en dat inkomen gaat ook op de spaarrekening.

Ik hoop dat ik ook na de jaarwisseling bij mn uitzendbaantje mag blijven. Ben aangenomen tot het eind van het jaar, maar er zit een kans in dat ik door de drukte langer aan kan blijven. Hope so!!

Ik zal vanaf 1 januari ook mijn maandelijkse donatie aan de IB groep moeten maken helaas :( Op dit moment heb ik nog geen flauw idee waar ik aan toe ben. Heb wel een totaalbedrag, maar er moet nog 4+1 jaar prestatiebeurs, 4+1 jaar aanvullende beurs (1 jaar extra gekregen vanwege studievertraging) en 7 jaar OV lening vanaf. Voorheen kon ik op internet de verhoudingen nakijken, maar nu niet meer omdat er een eindbedrag komt te staan wanneer je recht op stufi/lening vervalt. Kijk nu al 3 jaar tegen een HUGE bedrag aan, en telefonisch kunnen ze me ook niet verder helpen, behalve: "tot januari wachten, dan komt er een brief waar alles in staat" *zucht*

Huisje kopen: mijn inkomen kan niet meetellen omdat ik 1. freelancer ben, 2. uitzendwerk ernaast heb. Bij beide gevallen kijken ze naar de drie voorafgaande jaren, en pakken dan je gemiddelde inkomen. Voor mij is dat: 2006 0,- 2007 0,- 2008 0,- omdat ik in revalidatieperiode zat, nog studeerde en geen recht op uitkering had...
    Betekent dat op zn vroegst in 2013 mijn inkomen mee kan tellen omdat ik dit jaar ook maar half heb gewerkt....

Bureaucratie!

aaaarrrgghhh!!!

@Amigo: had idd wat over dat gel gelezen, maar misschien even hier op het forum een topic openen voor ervaringen?

@Ikdus: blij dat je je al weer wat beter voelt, maar met rotweer buiten werken als je nog aan het bijkomen bent van een griepje is niet echt handig voor je herstel...

10. steenbokje

Wat fijn dat alles goed gaat! snel thuis, wel vreemd dat je dan niet tot de ochtend in het ziekenhuis mag blijven??

Over vroeg vertellen: misschien alleen aan mn zus en mn ouders, maar de rest moet maar lekker wachten... Er zijn best veel die het zo vroeg al vertellen, maar er kan nog zoveel mis gaan!

slaap lekker Ikdus!

Zal er zelf ook zo maar in duiken...

11. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    #971 Amigo1985, 8 dec 2009
    Jeetje meentje moppie :$
    Dit is echt hersenkraken doordat je met zoveel dingen rekening moet houden! Mijn god, hoop dat je er een goed overzicht over krijgt, dat lijkt me wel fijn in deze situatie..

Hoop voor je je dat je uitzendbaantje blijft houden, wel fijn dat er goede vooruitzichten zijn omtrent deze baan..

Kan alleen nog maar zeggen: Ik snap nu absoluut waarom jij eergister wakker lag haha..

Heeft je vriend een vaste baan?

12. steenbokje

*lol* schaam me diep voor mijn lange verhaal :p

Ja, vriendlief heeft een vaste baan, met een aardig inkomen gelukkig ;) We hebben het er 3 jaar saampjes van gered omdat ik niet kon werken, maar ben het thuiszitten zooooo zat!!

Kan nu nog niet slapen, ben te laat wakker geworden vanmiddag haha... Straks maar weer eens monsterboard afspeuren voor leuke baantjes. Vaste baan, of iig. jaarcontract, is stukken beter dan uitzendwerk!

Waarom ben jij nog wakker Amigo?

13. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg

Das een goeie vraag moppie..

Heb vandaag van 10 tot 18 uur gewerkt.. Zou eigenlijk moe moeten zijn, maar nog niet.. Denk wel dat ik dadelijk maar in bed ga liggen, nog ff een boekje lezen.. Misschien wordt ik dan lekker loom en val ik in slaap.. Vriend moet tot half 4 werken, is pas rond half 5 thuis..

Maar daar ga ik echt niet op wachten haha

14. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
  15. steenbokje

owww, ik dacht al: waarom ligt die niet naast haar ventje?
    Die van mij ligt al lang op 1 oor, en ik was pas om 11u thuis vanavond. Begin nu wat zware oogleden te krijgen dus ook tijd om er in te duiken.

wow wat een emotioneel nummer :s

16. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Ik ga nog ff wat tranentrekkers op youtube bekijken.. Sluit ook zo af..

Slaap lekker en we spreken ons weer!

17. steenbokje

18. steenbokje

;) lekker dromen!! en tot morgen ;)

19. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0