welke voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kelly90, 10 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    Hoi dames.

Ik ben even benieuwd naar jullie meningen en ervaringen.
    Ons dochtertje is dinsdag 6 weken en we zijn binnen een week flink blijven stijgen in hoeveelheid voeding want ze blijft vaak maar honger houden na der flesje en soms heeft ze ook krampen (een stuk minder sinds ik een nieuwe fles heb) nu heb ik veel verschillende dingen gelezen over nutrilon forte (ze krijgt nu de standaard) dat het bij de 1 wel werk en bij de ander juist niet of heel minimaal. Ik heb ook die dieetvoeding gelezen dat is tegen spugen maar omdat daar al johannesbroodpitmeel in zit is het al dikker dan normale voeding, nou spuugt ze helemaal niet vaak maar als ze dat wel doet is het ook echt de hele fles, maar toch zit ik te denken om die dan van de dieet te gaan geven in combinatie met omneo tegen de krampjes, is dit gewoon mogelijk? Wat is jullie ervaring? Gewoon johannesbroodpitmeel aan de standaardvoeding toedienen kan natuurlijk ook maar moet dat dan los kopen iclusief infacol wat volgens mij niet altijd even goed zijn werk doet..
    Graag hoor ik jullie meningen enz.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Broodpitmeel vult niet extra dus als jij een hongerige baby hebt heeft dat weinig nut.

Ik zou dan eerder nutrilon Forte geven.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat adviseert je CB?

4. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Hi Kelly!

Hoeveel voeding geef je en hoeveel weegt ze?
    Als je al aan de max zit van voeding zou voeding voor hongerige baby's wel een optie zijn waarschijnlijk. Is het niet gewoon zuigbehoefte? (dat vond ik zelf heel moeilijk te onderscheiden van honger nl.)

Wij gebruiken nu sinds 1,5 week de voeding tegen spugen met jbm er in, maar dit zorgt er niet voor dat hij sneller vol zit of minder honger heeft het maakt de voeding alleen dikker. Dus voor meer verzadiging zou ik die voeding niet kiezen.

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Je zou eerst medische problemen uit kunnen sluiten. Het kan honger zijn maar bij verborgen reflux lijken ze honger te hebben terwijl ze last hebben van omhoog komende voeding. Meer en meer aanbieden heeft een averechts effect.

Mocht ze echt honger hebben is forte een optie, let er wel op dat het zwaarder op de maag valt.

Met 6 weken heb je meestal een piek qua krampen.

6. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    Vorige week maandag mocht ze 120ml van het cb en woog ze al bijna 5 kilo en 57.5 cm. Daar leek ze eerst tevreden mee en dan 2 dagen later niet meer dus 130 aangeboden en ging ook weer 2/3 dagen prima en toen dus 140 en dat krijgt ze nu nog steeds, gister begonnen met 3 schep standaard en 1 schep forte en sinds vandaag 2 om 2 en daar doet ze het tot nu toe prima mee! Nu is ze elke keer rustig na de voeding en geen gehuil meer. Verder is ze ook helemaal geen spuug kindje hooguit dat ze mis 1 keer in de week een fles der uit gooit en soms niet eens, flink boeren kan ze wel en laat ik haar ook regelmatig doen tijdens flesje.

7. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Fijn dat het goed gaat met de forte voeding :)

Deel Deze Pagina