Koemelkallergie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moili, 26 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moili

Moili Nieuw lid

21 apr 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een dochter van 4 weken.
    Veel last van winderigheid en erge krampen. Ik hoor haar darmen borrelen. Hierdoor ook zeer onrustig en veel huilen.
    Tot vorige week kon ze heel moeilijk poepen. Na kindicol en orthiflor poept ze nu wel maar het ruikt vanaf die tijd mega zuur! De kindicol trouwens maar 1 dag gegeven.
    Ik ben 3 weken geleden al overgegaan op confort omdat ze reflux heeft. Hier heeft ze zo lijkt het geen last meer van.
    Vanmorgen 1e afspraak op het cb gehad. De arts daar gaf aan dat ze het in de gaten wilde houden of het niet mogelijk kma kan zijn. Er komen veel allergieeen voor in onze familie.
    Na het voeden heeft ze ook een wat pukkelig huidje in het gezicht en romp. Dit lijkt wel minder na een aantal uur.

Heeft iemand ervaring hiermee en is die soort uitslag iets wat iemand herkent?

2. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het moeilijke poepen kan ookdoor de jhbpm komen die in de comfort voeding zit. Of ze krijgen er dunne poep van. Hier was mijn dochter ontroostbaar de hele dag door, tot we over gingen op pepti ingedikt met jbpm.
    De pukkeltjes zou ik inderdaad in de gate houden, verder kun je de Dr. brown fles nog proberen, werkt ook super tegen het binnenkrijgen van lucht, en verminderd daardoor de winderigheid en refluxklachten.

Sterkte ermee!

3. Moili

Moili Nieuw lid

21 apr 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie! Ja hier ook hele dag huilen als ik ze niet in de draagdoek heb.
    De de brown fles gebruiken we al vanaf het begin.
    Dat van jbpm dacht ik inderdaad ook. Maar dat zure kan ik niet verklaren. Tandjes zie ik nog niet zitten 😬

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Uitslaf is inderdaad waarmee je verwijzing via huisarts kan vragen naar kinderarts. Meestaal schrijft ka dan pepti voor 2wk als dat onvoldoende is dan er zijn ook andere voedingen mogelijk tot neocate waarop kind niet kan reageren.

Windjes is niet erg is normaal betekent dat darmen werken zeg maar.

Dochter had hero dan pepti dan hero en dat na 2 wk hero provoceren kwam vreselijke uitslag op buik allergirachtig. Gelijk neocate gekregen en was die web enkel dat beetje bleef eczeem.
    Ze poept hier wel elke dag waterdun. Jbpm en nutriton raden kinderartsen echt af minst er reflux in spel is.
    Probiotica zou ik zeker doen maar ortiflor is niet erg erg goede mijn ervaring. Ik zou naar andere overstappen

5. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.186
    823
    113
    Hier hetzelfde gehad! Ook omneo voeding. Groene poep, erg stinken.
    Nutrilon gebeld, die vreemde poep kan bij de soort voeding horen, het betekent dat niet alles goed verteert.

Nu is ie ruim 3 maanden en krijgt consequent orhtiflor start en nu geen last meer, elke dag gezonde, gele, niet stinkende poep! Hoera!

6. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.186
    823
    113
    Oja, die 4 weken uitslag kan 'geschonden moedertrots' zijn, als het echt soort puistjes lijken tenminste. Is vaak met 6 weken over. Dat zijn jouw hormonen die er bij de kleine nog uit moeten. Als het meer oedeem is ofzo dan kan het ook op allergie wijzen inderdaad.

7. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Beide kinderen hier kma ( oudste is er overheen) klachten waren:
    Jeukende exceem
    Overgeven
    Diarree
    Nare krampen
    Non stop huilen/kreunen
    Darmen die je hoorde borrelen
    Gewicht verliezen.

Zoonlief had er reflux bij en deed het na maanden sukkelen goed op nutrilon hypoallergeen.
    Dochterlief heeft het in zwaardere versie ze werd letterlijk ziek van mijn borstvoeding!
    Na 2 weken kinderarts die schreef peti voor ook 2 weken uitgeprobeerd met zh opname tot gevolg!
    Toen van de kinderarts nutramigen gekregen en we zagen onze dochter opknappen!!
    Helaas kwam in januari dit jaar uitbloedonderzoek nog steeds zwaar kma naar voren dus afwachten of zij eroverheen groeit dit kan volgens arts tot 2 jaar.

8. Moili

Moili Nieuw lid

21 apr 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kijk het gewoon nog aan. maak me misschien gewoon zorgen om niks.
    Vandaag gaat het ineens heel de dag goed ;)
    Ik liet haar eigenlijk altijd in de woonkamer slapen. En vandaag haar wiegje in de slaapkamer gezet, en warempel gaat het de hele dag supergoed!

Of ik dit van 1 dag kan concluderen is misschien wat snel, maar wellicht was dit de oplossing en heeft ze toch teveel prikkels in de woonkamer.

Al die onzekerheden weer met zo'n ukje maken je als moeder ook overbezorgd :(

Vandaag kreeg ik meerdere bewuste lachjes en maakte ze haar eerste ''praat'' geluidjes naar me :D

9. Moili

Moili Nieuw lid

21 apr 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    en inderdaad annemeis, zijn denk ik gewoon de hormonen nog van mij.
    Ik zag gisteren gelijk overal wat in vrees ik. het is ook zo naar als je ziet dat je kindje ongemak heeft.

Voor jou Bizzy hoop ik dat je dochter er ooit over heen groeit!

Deel Deze Pagina