Aanhappen baby bijna 8 wk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door soeee, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soeee

soeee Niet meer actief

Beste lactatiekundige,

Toen onze dochter nog piepjong was, hapte ze goed aan, ze deed haar mondje goed ver open. Nu doet zij dat sinds een aantal weken eigenlijk niet meer. Het is nu meer een soort gleufje waar ik mijn tepel dan in moet steken en dan omvat haar mond ook alleen mijn tepel.

Als zij hem weer loslaat is hij vaak plat en een beetje paars, waardoor je kunt zien dat ze niet goed heeft aangehapt. Het voeden doet soms ook weer zeer.

Heeft u misschien tips voor mij hoe ik mijn dochter weer goed kan laten aanhappen? Met mijn tepel over haar lip kietelen heb ik al geprobeerd.

Alvast hartelijk bedankt!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Goed dat je het aanpakt nu. Klinkt inderdaad of ze je tepel afklemt, wat het paarse veroorzaakt. Let goed op aanleggen. Houd haar iets van de borst tot ze haar mond ver genoeg open doet. Soms kun je met je vinger op haar kinnetje drukken en doet dat de truc. Kijk ook eens kritisch of je kindje goed gesteund ligt of dat ze met haar kontje of beentje bungelt. Dit veroorzaakt vaak verkrampt beethouden. Schuif haar dan lekker naar je toe en laat haar voelen dat je haar goed steunt.

Eventueel kun je met haar oefenen als ze gewoon wakker is: doe overdreven je mond open en zeg O of Open. Je kindje zal de eerste paar keer heel raar kijken en fronsen (haha) en daarna het langzaam na gaan doen. Wanneer je dat oefent en haar beloont als het goed gaat, kun je dit ook zeggen/voordoen wanneer je haar aanlegt. Kijk maar eens!

Succes!

3. soeee

soeee Niet meer actief

Oh super! Ga het zo meteen uitproberen. In ieder geval hartelijk dank voor de tips! Mocht het niet baten dan ga ik naar het inloopspreekuur van de lactatiekundige bij mijn verloskundige.

Deel Deze Pagina